Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Är det bara jag som gillar hösten? Naturen är som vackrast, vädret är lagom bra, atmosfären är mysig. Och Halloween! \o/

Nej, jag håller med dig!

Hösten är härlig och jag älskar även vintern med sitt julmys som "snart" vankas! Problemet med Sverige är bara att kylan och mörkret håller i sig så länge. Februari är den mest deprimerande vädermånaden enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag håller med dig!

Hösten är härlig och jag älskar även vintern med sitt julmys som "snart" vankas! Problemet med Sverige är bara att kylan och mörkret håller i sig så länge. Februari är den mest deprimerande vädermånaden enligt mig.

Tru dat, boi! Hösten känner jag ingenting speciellt för - varken avsky eller förkärlek. Däremot är vintern en skarp favorit hos mig! O'boy! Atmosfären som kommer när snön faller och stannar kvar är så himla magisk om kvällarna!

Men sen kommer februari. Den där månaden då vintern varken stannar kvar eller våren är på väg. >_< >_< >_< >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avskyr hösten, och jag avskyr vintern än mer. Så fort det första lövet byter färg från grönt börjar jag längta efter våren, och det finns inte en enda dag mellan september och april när jag går och är glad över vädret. Alla dagar nu är dåliga väderdagar. Det blåser, det är kallt, det är mörkt. Att gå utanför dörren är ett projekt med alla kläder man måste ta på sig, och rösten i mitt huvud som säger åt mig att fly söderut hade jag gärna lyssnat på om jag hade väl hade råd att åka.

Jag ställer mig vid alla fönster i vardagsrummet varje morgon och tittar på alla träd där ute som bara dör! Helt plötsligt är de inte till någon nytta längre, liksom. De bara dör. När träden dör, dör jag med. Känns det som.

Jag förbannar mina förfäder som bosatte sig här. Hoppas verkligen att de dog en otroligt plågsam död och att de inte har det bättre nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Käkade D-vitamin förraförra året för att fajta off vinterdepresseionen. Gick sådär men var helt klart bättre än andra år. Jag klarar inte av att det blir mörkt klockan tre. När man går upp och det är mörkt och man kommer hem när det är mörkt vill man bara skrika och slåss liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avskyr hösten, och jag avskyr vintern än mer.

:o :o :o

Det hade jag aaaaaldrig kunnat gissa.

Själv älskar jag alla årstider, fast på olika vis. Hösten är faktiskt den årstid som jag har mest lyckliga och härliga minnen ifrån.

Det enda jag inte tycker om är när det är blött. Regning höst, blaskig vinter eller regnig vår. Regnig sommar går däremot an, om det är varmt och åskar samtidigt. :wub:

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avskyr hösten, och jag avskyr vintern än mer. Så fort det första lövet byter färg från grönt börjar jag längta efter våren, och det finns inte en enda dag mellan september och april när jag går och är glad över vädret. Alla dagar nu är dåliga väderdagar. Det blåser, det är kallt, det är mörkt. Att gå utanför dörren är ett projekt med alla kläder man måste ta på sig, och rösten i mitt huvud som säger åt mig att fly söderut hade jag gärna lyssnat på om jag hade väl hade råd att åka.

Jag ställer mig vid alla fönster i vardagsrummet varje morgon och tittar på alla träd där ute som bara dör! Helt plötsligt är de inte till någon nytta längre, liksom. De bara dör. När träden dör, dör jag med. Känns det som.

Jag förbannar mina förfäder som bosatte sig här. Hoppas verkligen att de dog en otroligt plågsam död och att de inte har det bättre nu.

Hur deppigt det än må låta så håller jag verkligen med dig. Sommaren är vad livet handlar om. :(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur deppigt det än må låta så håller jag verkligen med dig. Sommaren är vad livet handlar om. :(

Jag hade det på känn!

Och jag förstår inte vad människor uppskattar med hösten. Vad tycker ni om med regnet, blåsten, mörkret, kylan, och bara väntan på det där allra värsta som inte ens har kommit än, fastän det känns som att det verkligen inte kan bli värre? Sedan står man där i november, december, januari, februari och mars, och försöker förstå. Försöker förstå hur människor någon gång i tiden valde att bosätta sig här. I det här jäkla landet, där den högst uppmätta temperaturen någonsin var 38 grader, och där vi minst nio månader om året förföljs av kyla, mörker och total längtan efter de dagar då det blir bättre.

Jag tycker det är helt sjukt i huvudet hur ni kan säga att det blir vackert på hösten, och hur ni kan säga att ni längtar efter de varma dagarna inomhus i vinter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen felshoe, men det är du som är sjuk. Nordlandsklimatsfobi? Klär man sig rätt så fryser man inte och slutar man vara en liten klimakteriekärring så bryter man inte ihop av mörkret.

Ganska värdelöst att sitta i en lägenhet i stan iofs, jag längtar till Öland. Men det är ju samma sak på sommaren.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen felshoe, men det är du som är sjuk. Nordlandsklimatsfobi? Klär man sig rätt så fryser man inte och slutar man vara en liten klimakteriekärring så bryter man inte ihop av mörkret.

Ganska värdelöst att sitta i en lägenhet i stan iofs, jag längtar till Öland. Men det är ju samma sak på sommaren.

Kalla det vad du vill, vantrivs gör jag i alla fall. Känner mig som en transsexuell som är född i fel land istället för fel kropp. För mig handlar det inte om att klä sig rätt eller att sluta vara en liten klimakteriekärring, saken är den att jag inte ska behöva 'klä mig rätt'. Det är någonting som inte stämmer när man måste bära så många lager kläder att man väger fem kilo mer när man går ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...