Jump to content
Umberto

Vädertråden!

512 inlägg i denna tråd

Så jävla skönt att solen har tittat fram de senaste dagarna. Det ständiga vintermörkret börjar försvinna, nu går vi mot ljusare tider! 420 Oboy it!

Redigerad av Mark
  • Gilla 2

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Läste i Metro igår att våren utan tvekan var på väg och att värmen nalkas. Idag möts jag av hiskeligt blåsoväder och snöblandat regn. 

Sluta ge mig hopp, jävla metrologer. Ni är sämst.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Läste i Metro igår att våren utan tvekan var på väg och att värmen nalkas. Idag möts jag av hiskeligt blåsoväder och snöblandat regn. 

Mannen. Inget är säkert förrän juni.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Blizzard-blåst rätt in i ögonen är rekommenderad lördagsunderhållning. Perfekt set and setting för när man ska ta svamp som oerfaren.

Redigerad av dibel

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Fortfarande ganska bistert ute, men i fredags såg jag trots allt ett första vårtecken... så våren kommer nog i år också. Och idag var det rätt skönt och soligt.

DSC010671.thumb.jpg.6b97c0d3e9a78114c86d

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Jag har alltid varit en sån som klarar av vintern bra och tycker att det kan vara rätt schysst — hösten är min favoritårstid — men jäklar alltså, det gör något med humöret att ha sol hela dagen :) Min lägenhet har fönster åt typ alla håll så det är bara att flytta på ändan när man märker att solen gått från ena fönstret till nästa :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Asfalt, my old friend..

Vi ses snart igen. Toksnöat hela dagen idag, blir så jävla less.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Stockholms tunnelbana skall enligt uppgift ha svämmat över idag. Tre mil norrut märktes exakt ingenting av något regn.

Tycker vädret denna sommar har varit riktigt bra hittills, lagom med regn och lagom temperatur. Inte som förra och förrförra (?) sommaren när jag satt här och beklagade mig över höga temperaturer. Idag var kanske dock i varmaste laget... :rolleyes:

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
4 timmar sedan, Kebab skrev:

Det började som blötsnö, men nu yr det verkligen stora vita flingor där ute. FML.

Ha! Själv är jag så överjävligt nöjd över att jag slutade mitt utomhusjobb i fredags, precis innan snön kom. För varmt för att använda vinterkläder, för kallt för sensäsongkläder. Och på tok för jävla blött för alla handskar de tillhandahöll. ;)

Det första jag sa i morse var "oh, fuck". Inte för att det är fel med snö, utan för att det är alldeles för tidigt för det. Alla löv har inte ens fallit än.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Fördelen med att bo i Sveriges ändtarm är, trots den konstanta vinden, att vi har ändå ganska schyrre väder.

Jag menar, visst, det skurar lite regn och blåser konstant, men tills vidare slipper vi minusgrader och snö. Ta i trä /knack.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Haha, jobbet idag var ett skämt. Det slutade ju aldrig snöa, samtidigt som man sladdade runt med en postmoppe på allt mer oframkomliga vägar. Men livet är väl ganska ofta ett stort skämt. Jag får ändå medge såhär när jag sitter under tak att flera decimeters snö är trevligt att titta ut på.

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Fan vad gött det är nu när solen börjar titta fram mer och mer. :D

Glenn Hysén beskriver det ganska bra i denna artikeln. @Kebab instämmer helt eller? ;)

"Jag kollar inte väderrapporterna och vi har ju lägenhet, så det är inte så att man behöver ut och planera lökar och skit. "

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Flummigt väder nu i påsk. Ungefär varannan gång jag kollat ut genom fönstret växlar det mellan solsken och stora snöflingor, ibland till och med både och samtidigt. :huh:

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in