Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Läste i Metro igår att våren utan tvekan var på väg och att värmen nalkas. Idag möts jag av hiskeligt blåsoväder och snöblandat regn. 

 

Sluta ge mig hopp, jävla metrologer. Ni är sämst.

Blizzard-blåst rätt in i ögonen är rekommenderad lördagsunderhållning. Perfekt set and setting för när man ska ta svamp som oerfaren.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste i Metro igår att våren utan tvekan var på väg och att värmen nalkas. Idag möts jag av hiskeligt blåsoväder och snöblandat regn. 

 

Sluta ge mig hopp, jävla metrologer. Ni är sämst.

Fortfarande ganska bistert ute, men i fredags såg jag trots allt ett första vårtecken... så våren kommer nog i år också. Och idag var det rätt skönt och soligt.

DSC010671.thumb.jpg.6b97c0d3e9a78114c86d

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag har alltid varit en sån som klarar av vintern bra och tycker att det kan vara rätt schysst — hösten är min favoritårstid — men jäklar alltså, det gör något med humöret att ha sol hela dagen :) Min lägenhet har fönster åt typ alla håll så det är bara att flytta på ändan när man märker att solen gått från ena fönstret till nästa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Stockholms tunnelbana skall enligt uppgift ha svämmat över idag. Tre mil norrut märktes exakt ingenting av något regn.

 

Tycker vädret denna sommar har varit riktigt bra hittills, lagom med regn och lagom temperatur. Inte som förra och förrförra (?) sommaren när jag satt här och beklagade mig över höga temperaturer. Idag var kanske dock i varmaste laget... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
4 timmar sedan, Kebab skrev:

Det började som blötsnö, men nu yr det verkligen stora vita flingor där ute. FML.

Ha! Själv är jag så överjävligt nöjd över att jag slutade mitt utomhusjobb i fredags, precis innan snön kom. För varmt för att använda vinterkläder, för kallt för sensäsongkläder. Och på tok för jävla blött för alla handskar de tillhandahöll. ;)

Det första jag sa i morse var "oh, fuck". Inte för att det är fel med snö, utan för att det är alldeles för tidigt för det. Alla löv har inte ens fallit än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...