Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

De senaste två veckorna har jag kunnat gå i skjorta och uppknäppt vårjacka över. Nu tvingas jag ta fram skepparrocken och mössan när jag ska ut med hunden. Älskade Göteborg :rolleyes:.

Och idag är solen framme och allt ser så mysigt ut! Jobbigt att man skulle gå och bli sjuk bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Har inte våren och försommaren varit förjävla kall?? Det har regnat och varit skitväder i snart två månader känns det som. Men det kanske bara är Göteborg som beter sig som vanligt. Ja, med mycket regn, blåst och moln, alltså.

Det har varit jävligt kallt även med Göteborgskt mått. Idag har det dock varit jävligt najs! Tagga och hoppas att sommaren kommer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit jävligt kallt även med Göteborgskt mått. Idag har det dock varit jävligt najs! Tagga och hoppas att sommaren kommer nu.

Idag var ju rätt kass alltså. Det blåste kallt och i solen var det stekhett. Ge mig balans för fan, jag hatar att gå omkring med en tjocktröja under armen för att det är för varmt. Antingen så är det väder för skjorta eller så är det inte. Duuh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var ju rätt kass alltså. Det blåste kallt och i solen var det stekhett. Ge mig balans för fan, jag hatar att gå omkring med en tjocktröja under armen för att det är för varmt. Antingen så är det väder för skjorta eller så är det inte. Duuh.

Äh, har inget emot lite vind. ^_^ Tyckte det var riktigt skönt, hoppas på ännu bättre framöver dock.

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, har inget emot lite vind. ^_^ Tyckte det var riktigt skönt, hoppas på ännu bättre framöver dock.

Jag har ingen aning om hur det är på Hisingssidan, men på fastlandet blåser det på alldeles för bra. Det kan gärna blåsa om vinden är varm, annars kan den dra någonting gammalt över sig. Alla i Gbg preppar för lördag, det verkar bli "bra" väder då. Bra som i uppehåll och ingen blåst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte våren och försommaren varit förjävla kall?? Det har regnat och varit skitväder i snart två månader känns det som. Men det kanske bara är Göteborg som beter sig som vanligt. Ja, med mycket regn, blåst och moln, alltså.

Maj var den kallaste maj på många år, minns inte hur många det stod däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maj var den kallaste maj på många år, minns inte hur många det stod däremot.

Tro Pelle det. Jag minns grillkvällar i april från förra året när alla var klädda i typ shorts och skjorta, motsvarande för kvinnorna. Hittills har vi inte haft en enda kväll eller natt utan att den har varit för kall. Jag tror att lågtemperatursnazisten i mig vaknar igen. Den har vilat ett tag, men nu går allting som går fel i världen att skylla på kylan i det här förbannade landet. Rövaland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde nånstans att Maj månad i år var det kallaste i Sverige sedan 1901. Obehagligt. Tänk om det inte skulle bli någon sommar i år?

Det kommer inte bli någon sommar i år, inte för oss i vår stad. Sök dig söderut. Skåne är sämst, kontinenten är bättre. Aix En Provance är top notch, ses vi där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, det är inte så farligt. Förra året snöade det ju på midsommar.. :rolleyes:

Det där är ju bara ledsamt. Verkligen ledsamt på riktigt. Ingen i hela världen ska behöva uppleva snöfall på midsommarafton. Det är till för Hitler, Stalin och alla andra idioter på sin speciella plats i helvetet. Inte här, inte för oss. Inte för dig!

Jag är lite full ATM, kalas både ikväll och imorgon. Ska klippa mig nu först, sedan är jag tillbaka och bumpar trådar för vi BEHÖVER LIV! BUMPA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer partypoopern... :rolleyes:

Jag har under några år klagat i den här tråden på hur stekt och ångkokt jag blivit under somrarna, så jag känner inte att jag har så mycket att klaga på just nu. Växtligheten blir finare och jag har orkat påta med plantor ute på landstället utan att bli totalt slut. Det här kanske blir något att minnas i framtiden när medeltempen höjts med några grader och man går runt som en röd tomat? Jag är inte avundsjuk på värmeböljan i Indien i alla fall.

Jag tror nog att sommarvärmen kommer till slut i år också. Veckorna fram till midsommar brukar vara ganska ostadiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...