Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

I en desperat aktion för att ge svängrum åt mitt fönster står nu alla mina krukväxter utspridda huller om buller i och utanför rummet. Trots att jag för andra kvällen i rad har fönstret maxöppet går inte rumstemperaturen under 26 grader. De regnskurar som kommit har gett högst tillfällig svalka, och SMHI ger fortsatta prognoser om temperaturer upp mot 30-strecket. Argh!

Fan vad gnällig jag känner mig. För att nu inte låta allt för negativ och gå in lite på Jazz tropikspår så får jag dock säga att den senaste tiden bjudit på ypperligt badväder. Sällan man bara går i svenskt sjövatten utan att tveka och sedan stannar kvar ett bra tag. Detta måste ha varit den varmaste svenska juli under min livstid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja kvällarna är ganska kämpiga. Har sovit ovanpå täcket de senaste två veckorna.

Har i övrigt smitit till sommarstugan så ofta jag bara har kunnat sedan hettan slog till. Det är snudd på outhärdligt att bo i en liten etta utan egentliga vädringsmöjligheter.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen här som bor i närheten av branden?

Inte direkt, men det luktar rök och är "disigt" i Uppsala nu. Blev en liten överraskning efter en vecka i USA. I södra Dalarna, där jag kommer ifrån, 4-6 mil från branden har det enligt uppgift regnat glödande barr och sikten på vissa platser varit bara några fåtal meter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Jag ber till vädergudarna att plusgraderna håller i sig. Ge mig en och en halv månad bara, sedan blir det vår. Ingen snö, ingen is, ingen halka. I går var det sju grader och sol utomhus, det var helt fantastiskt! Jag är såååå glad och tacksam över att pappa inte ville stanna kvar i Gävle när jag kom till världen. Vilket deprimerande liv jag hade levt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Vi har gått mot varmare tider det senaste men dem senaste dagarna har det fan i mig varit kallt. Nu när man vaknar så snö/regnar det också. Vafan.

De senaste två veckorna har jag kunnat gå i skjorta och uppknäppt vårjacka över. Nu tvingas jag ta fram skepparrocken och mössan när jag ska ut med hunden. Älskade Göteborg :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...