Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Eftersom det ibland förekommer diskussioner om vädret i bl.a. Vardagsnack kan det vara bra med en tråd om det - VÄDRET. Så, i den här tråden diskuterar, kommenterar, rapporterar, uppskattar och uttrycker vi vårt missnöje om/med den aktuella väderleken! Är det en dålig sommar i Sveg? Har våren kommit till Jukkasjärvi? Känner du dig insnöad? Tog frosten din rhododendron? Har ett cumulusmoln störtat i din bakgård? This is the place for it.

----

Efter en ganska seg start börjar våren göra sitt intåg på allvar. Igår var egentligen första dagen som det var riktigt varmt här, nästan sommarvärme med ca 19°, och också idag är det varmt trots att det är ganska molnigt. Fortfarande är det dock inte särskilt grönt när jag tittar ut. Känns som att det är åska/regn på G. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

. Känns som att det är åska/regn på G. :teehee:

Jag vill ha åska! Det känns ganska avlägset här, dock. Göteborg har haft uselt väder i flera veckor nu, det var säkert en månad sedan jag kunde sitta ute utan att frysa. På söndag ska det vara bra väder, och det är bäst för Herren i skyn att det är bra väder eftersom att min studentbal är på söndag. Regn är förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är grått i Vällingby just nu. Hoppas på ett rejält regnoväder med åska och blixtar så jag kan lyssna på power metal!!

On a more serious note: Jag gillar faktiskt när det regnar och åskar. Mysigt att bara sitta inne och lyssna på regnet som smattrar mot fönstret och åskan som mullar i bakgrunden!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i LAPPLAND så är det 15 grader varmt och det steker som fan. Renarna har börjat tappa pälsen och isbjörnarna har blivit brunbjörnar. Eskimåerna tvingas flytta eftersom deras igloos har smält sedan länge. Samerna kan börja ta på sig sina sommarpälsar och våra sumpmarker börjar gro igen!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i LAPPLAND så är det 15 grader varmt och det steker som fan. Renarna har börjat tappa pälsen och isbjörnarna har blivit brunbjörnar. Eskimåerna tvingas flytta eftersom deras igloos har smält sedan länge. Samerna kan börja ta på sig sina sommarpälsar och våra sumpmarker börjar gro igen!

Fuck that. Nu spöregnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...