Jump to content

Hjälp - hur funkar det med DLC vs skiva?


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Antingen köper du EFLC-skivan och spelar den, oavsett om du har GTA IV eller inte. Eller så laddar du ner paket och kan välja vid IV-skivans insättning om du vill spela IV, TLAD eller TBoGT. Fördelen med det första är att du har paketen i fysiskt form; fördelen med det andra är att du kan fritt välja IV/TLAD/TBoGT med samma skiva och ha all musik från samtliga spel samtidigt, till kostnaden av rätt mycket hårddiskutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen köper du EFLC-skivan och spelar den, oavsett om du har GTA IV eller inte. Eller så laddar du ner paket och kan välja vid IV-skivans insättning om du vill spela IV, TLAD eller TBoGT. Fördelen med det första är att du har paketen i fysiskt form; fördelen med det andra är att du kan fritt välja IV/TLAD/TBoGT med samma skiva och ha all musik från samtliga spel samtidigt, till kostnaden av rätt mycket hårddiskutrymme.

Så du menar att jag kan köpa det spelet,matar in skivan och lira som vanligt?

Det där med online har jag aldrig fått kläm på.

Så om man bortser från att jag inte har tillgång till all musik så är det bättre att köpa skivan,då sparar man på hårddisken också ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen köper du EFLC-skivan och spelar den, oavsett om du har GTA IV eller inte. Eller så laddar du ner paket och kan välja vid IV-skivans insättning om du vill spela IV, TLAD eller TBoGT. Fördelen med det första är att du har paketen i fysiskt form; fördelen med det andra är att du kan fritt välja IV/TLAD/TBoGT med samma skiva och ha all musik från samtliga spel samtidigt, till kostnaden av rätt mycket hårddiskutrymme.

Och en annan sak jag undrar över,kanske en dum fråga kan tyckas men den måste ställas.

Staden,bilarna och sånt är detsamma som i GTA 4 va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De där skyhöga siffrorna måste ju vara skivrippar, och inte vad som installeras på hårddisken. Vad EFLC-installationen tar utöver de 3400 MB som IV tar skulle jag vilja veta. Det ska ju inte vara lika högt som DLC-nedladdningarna på vardera 2 GB, tycker jag.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De där skyhöga siffrorna måste ju vara skivrippar, och inte vad som installeras på hårddisken. Vad EFLC-installationen tar utöver de 3400 MB som IV tar skulle jag vilja veta. Det ska ju inte vara lika högt som DLC-nedladdningarna på vardera 2 GB, tycker jag.

De siffror jag skriver om är på PC.

EFLC är ju ett standalone-spel. Det är en annan sak med IV+DLC...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...