Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

Ett tips till er som inte har någon server så kan jag rekommendera Play.mineland.se

Hemsidan till Mineland.se

Servern är svensk, har gott om prestanda så lagg är minimum.

Åldern på servern är väldigt varierande, men adminkåren är aktiv och runt 23-26 år.

Så ordning och reda är prioriterat!

Det finns flera städer med massvis av byggnader och en vanlig torsdag eftermiddag brukar det vara runt 15 personer online.

mineland4_1233430_0.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Börjat lira på Miner Apocalypse, jävligt fet server. Du kan bara chatta med folk i närheten och du spawnas på random plats på banan. Är ett hundratal som lirar regelbundet som bygger städer och bildar grupper. Kryddan är väl att griefing är helt tillåtet så det är en ständig kamp för samhällena att skydda sig mot griefergrupperna som bor utanför. Själv spenderade jag kanske 5 timmar med att följa en väg, kom fram till en stor övergiven stad och satte upp min bas under marken. Träffade sen en annan kille som jag spelade med i några timmar. Vi byggde ett gemensamt möteshus och minade lite. Till slut så kände vi tillräckligt stort förtroende för varandra att visa våra baser. Blev lite nojig efteråt och flyttade alla värdesaker till mitt "panic-room". När jag loggade in i morse var såklart min main-bas helt sönderplockad. Jag gick över till hans bas och såklart - han har flyttat. Nåja, lämnade en notering att komma till vårt gemensamma möteshus där en dubbel TNT-fälla väntar honom.

http://www.reddit.com/r/minerapocalypse/

http://minerapocalypse.com/

Redigerad av P-C
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjat lira på Miner Apocalypse, jävligt fet server. Du kan bara chatta med folk i närheten och du spawnas på random plats på banan. Är ett hundratal som lirar regelbundet som bygger städer och bildar grupper. Kryddan är väl att griefing är helt tillåtet så det är en ständig kamp för samhällena att skydda sig mot griefergrupperna som bor utanför. Själv spenderade jag kanske 5 timmar med att följa en väg, kom fram till en stor övergiven stad och satte upp min bas under marken. Träffade sen en annan kille som jag spelade med i några timmar. Vi byggde ett gemensamt möteshus och minade lite. Till slut så kände vi tillräckligt stort förtroende för varandra att visa våra baser. Blev lite nojig efteråt och flyttade alla värdesaker till mitt "panic-room". När jag loggade in i morse var såklart min main-bas helt sönderplockad. Jag gick över till hans bas och såklart - han har flyttat. Nåja, lämnade en notering att komma till vårt gemensamma möteshus där en dubbel TNT-fälla väntar honom.

http://www.reddit.com/r/minerapocalypse/

http://minerapocalypse.com/

Fan, jag måste prova Minecraft någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...

Mojang bekräftar att de blir uppköpta av Microsoft, för 2.5 MILJARDER dollar.

Det är knappa 18 miljarder svenska kronor. 18 miljarder!

För att sätta det i perspektiv så har spelet sålt för ca 2,5 miljarder kronor på enbart PC. Totalt har mojang dragit in typ 8 miljarder på försäljningen av minecraft, givet att alla 50 miljoner exemplar kostar 200 kr styck. De har kanske dragit in 5-8 miljarder totalt, då en hel del del köpt spelet billigare eller på tex android.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att sätta det i perspektiv så har spelet sålt för ca 2,5 miljarder kronor på enbart PC. Totalt har mojang dragit in typ 8 miljarder på försäljningen av minecraft, givet att alla 50 miljoner exemplar kostar 200 kr styck. De har kanske dragit in 5-8 miljarder totalt, då en hel del del köpt spelet billigare eller på tex android.

Många köpte också spelet i alphastadiet när det var billigare än det är nu. Oavsett så är det ju en imponerande summa Notch håvat in på ett spel han gjorde bara för sin egen skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Någon som testat PS4 versionen och vet om det är värt att skaffa??

Jag skulle vilja säga utan att ha testat någon av konsolversionerna att det bästa är att skaffa det på PC. Förutom spelet, som förmodligen inte är så stor skillnad mellan plattformarna, så får du ett näst intill oändligt utbud av roliga moddar att lira. Det förlängde mitt Minecraftintresse flera gånger om, och jag hade inte ens haft hälften av alla mina speltimmar om det inte vore för alla roliga moddar jag spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...