Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är ju ännu "beta" så arg kan man ju inte bli! Är nog desvärre omöjligt att inte börja på noll, det lär ju inte vara implenterat sedan starten direkt.

Kanske, men det finns en liten möjlighet att de sparat undan dessa stats för andra ändamål och kan hämta därifrån. Jag börjar dock hellre på noll faktiskt. Känns roligare att kunna se allt från början på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

We were aiming at releasing 1.5 this week, but no. There’s been significant feature creep (we’ve got powered rails now, and lightning hitting a pig will turn it into a zombie pigman), so we don’t have time to get it out this week.

But next week!

Jobbigt om man har en gris på gården och den blir en zombie!

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

We were aiming at releasing 1.5 this week, but no. There’s been significant feature creep (we’ve got powered rails now, and lightning hitting a pig will turn it into a zombie pigman), so we don’t have time to get it out this week.

But next week!

Jobbigt om man har en gris på gården och den blir en zombie!

Notch hates the pig farmers!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zombie Pigmen are neutral mobs that first appeared in Minecraft alpha. Zombie Pigmen drop cooked porkchops when killed, and therefore are a renewable source of food in the Nether.

Zombie Pigmen är neutrala mobs. Det hade ju varit nice om de fortfarande droppar cooked porkchops även utanför Nether, då är de ju någolunda användbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen får man nytta av allt sitt guld :D

Ska bygga järnväg som fan, skönt att slippa backar och skit

edit:Regnar in alla alla mina hus då jag har glastak....

Hahahaha! ;D

Så glastak fungerar inte längre? Jobbigt som fan isf ju..

Vart spelar ni MP förresten? vilken server?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får lite panik över hur alla tycker om Minecraft så mycket, jag ser inte riktigt meningen med det.

Jag ska inte ljuga, jag hade ganska roligt i början på GiZmos server. Flög runt och satte ihop random skit. Men sedan gick alla över till att man istället måste springa runt och samla in alla resurser. Det blev samma sak fast tusen gånger mer tidskrävande. Jag förstår bara inte hur ni orkar?

Singleplayer med zombies och så vidare orkade jag spela i kanske en timme. Jag byggde ihop något halvtaskigt trähus som blev söndersprängt av en sådan där grön jävel, och sedan sket jag i det. Jag har joinat några servrar, men de består främst av elitister som har byggt upp en gigantisk värd där man inte får peta på något förrän man har hängt på servern i en månad och byggt en jädra massa trams.

Missförstå mig inte, jag vill inte dissa spelet på något sätt, det är snarare nästan så att jag avundas er som på något sätt har orken att springa runt och knacka på en massa fyrkantiga bitar och till slut kombinera dem och placera ut nya fyrkantiga bitar dagen lång. Vad håller er kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får lite panik över hur alla tycker om Minecraft så mycket, jag ser inte riktigt meningen med det.

Jag ska inte ljuga, jag hade ganska roligt i början på GiZmos server. Flög runt och satte ihop random skit. Men sedan gick alla över till att man istället måste springa runt och samla in alla resurser. Det blev samma sak fast tusen gånger mer tidskrävande. Jag förstår bara inte hur ni orkar?

Singleplayer med zombies och så vidare orkade jag spela i kanske en timme. Jag byggde ihop något halvtaskigt trähus som blev söndersprängt av en sådan där grön jävel, och sedan sket jag i det. Jag har joinat några servrar, men de består främst av elitister som har byggt upp en gigantisk värd där man inte får peta på något förrän man har hängt på servern i en månad och byggt en jädra massa trams.

Missförstå mig inte, jag vill inte dissa spelet på något sätt, det är snarare nästan så att jag avundas er som på något sätt har orken att springa runt och knacka på en massa fyrkantiga bitar och till slut kombinera dem och placera ut nya fyrkantiga bitar dagen lång. Vad håller er kvar?

Känslan av att upptäcka.

Visst, jag känner nog till det allra mesta, om inte till och med allt, som finns i spelet. Men det finns fortfarande massor kvar som jag själv inte har testat att göra, men som jag vill testa och se hur det är. Att få en egen uppfattning om hur det fungerar, och agerar.

Sedan är det alltid lika spännande när man hackat sig runt inne i ett berg och man helt plötsligt finner sig själv i en jättegrotta. Hur stor är grottan? Vad för sorts mineraler kommer jag kunna hitta här? Hur mycket monster finns det i närheten som jag måste akta mig för? Finns det naturliga lava- eller vattenkällor i den här grottan någonstans? Är det här ett bra ställe att bygga upp ett underjordiskt läger?

Sedan att möjligheterna är näst intill oändliga, jag kan i princip göra och bygga precis vad jag vill. Det tycker jag är otroligt skojigt.

Men det är klart, jag har inte spelat det konstant sedan jag köpte det. Jag har faktiskt inte spelat sedan 1.4 släpptes. Det kommer och går i perioder, oftast brukar suget komma tillbaka när stora uppdateringar släpps.

Det är klart att man ibland tröttnar på att samla ihop alla resurser till att bygga, men om man inte vill spela på det sättet så finns det program som tillåter en att trolla fram resurser. Jag har själv en sådan värld där jag tillåter mig att fuska på, på den världen använder jag en hel del bekväma mods och sedan bara bygger jag vad jag känner för. Ungefär som vi gjorde på Gizmos server förr i tiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...