Jump to content

YouTube-tråden


Bebben
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tja, är det någon här som vet hur man tar bort funktionen "Suggested by..." i slutet av egna klipp? Har märkt att i slutet av varenda egen-uppladdad film jag länkat kommer det upp en ruta med en länk till en annan av mina videor och det är alltid samma video som föreslås. Dvs, det poppar upp "Suggested by BergmanMusic - Bergman - Daddy's Dirty Magazine". Detta är inget jag själv aktiverat eller avsett ställa in liknande funktion vid något tillfälle. Fruktansvärt irriterande. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis... Det är bullshit enligt mig... Visst, saker som att comment-rutan är ovanför alla kommentarer är bra, och att gilla / inte gilla kan väl vara kul... Men annars är designen bullshit... Enligt mig. Alla pilar är bara jobbiga, och att video-infon är under videon känns också det jävligt konstigt.

 

youtubewtf_1160984_0.png

 

Förstår inte heller att de ändrar designen i stadier och inte allt på samma gång... Designen på den här nya videosidan passar inte alls in med de nya kanal-profilsidorna vi fick för några månader sedan...

LOL fan vad fult

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Sedan ett par månader tillbaka så får jag i stort sett aldrig reklamfilmer när jag kollar på Youtube, det gäller även när jag kollar på exempelvis musikvideos med flera miljoner views. Jag har i alla fall medvetet inte satt i någon spärr, och Youtube klagar inte heller på att jag blockerat reklam. Förr kom det ju en reklamfilm emellan i stort sett varannan video. Har det hänt något, eller är detta bara en konspiration för att mindfucka mig? Använder Firefox som webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 years later...
2019-07-02 at 21:34, Misterwhoopee skrev:

Seriöst, får alla supermycket Huawei-reklam mellan klippen just nu? Känns som minst varannan reklamfilm. Jag själv börjar bli så less på det att det att det tar emot att besöka Youtube.

Jag önskar att det fanns en knapp för att välja "jag är verkligen inte intresserad och kommer inte köpa den här produkten", men då skulle man väl bara få någon annan reklamfilm istället. 😁

Själv får jag mycket Biltema-reklam, säkert för att jag besöker deras hemsida ofta. Du kan alltid testa youtubes betaltjänst för att slippa reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2019-07-09 at 13:14, Arvid skrev:

Jag önskar att det fanns en knapp för att välja "jag är verkligen inte intresserad och kommer inte köpa den här produkten", men då skulle man väl bara få någon annan reklamfilm istället. 😁

Själv får jag mycket Biltema-reklam, säkert för att jag besöker deras hemsida ofta. Du kan alltid testa youtubes betaltjänst för att slippa reklamen.

Eftersom jag använder youtube i princip uteslutande för musiklyssning så förstår jag ännu mindre vad som gör att jag blir potentiell intressent på en Huawei-telefon, särskilt som reklamen mest handlar om hur fantastiska deras kamerafunktioner är, haha. Jaja, fram med vinylerna oftare ändå antar jag istället för att sitta och klaga. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Misterwhoopee skrev:

Eftersom jag använder youtube i princip uteslutande för musiklyssning så förstår jag ännu mindre vad som gör att jag blir potentiell intressent på en Huawei-telefon, särskilt som reklamen mest handlar om hur fantastiska deras kamerafunktioner är, haha. Jaja, fram med vinylerna oftare ändå antar jag istället för att sitta och klaga. :mf_doof:

Haha vänta bara, när din knapptelefon går sönder om 10-15 år och du går på jakt efter en smartphone kommer du undermedvetet att överväga att ta en Huawei. :D

Youtube och Spotify gör tyvärr att jag inte lyssnar på mina fysiska skivor så ofta som jag skulle vilja. 😛

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2019-07-10 at 23:31, Arvid skrev:

Haha vänta bara, när din knapptelefon går sönder om 10-15 år och du går på jakt efter en smartphone kommer du undermedvetet att överväga att ta en Huawei. :D

Youtube och Spotify gör tyvärr att jag inte lyssnar på mina fysiska skivor så ofta som jag skulle vilja. 😛

Ok, exempelbilderna i reklamen var väldigt snygga, men att jag blir lakej till ett övervakningsföretag är ungefär lika troligt som att Led Zeppelin gör en ny återförening. :blues: Å andra sidan är väl Youtube självt rätt pigga på informationsinsamling, men det känns inte riktigt lika personligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 years later...

En enkel fråga: med tanke på hur upprörda alla är över att youtube är ett skitföretag och hur de förstör allt innehåll med ads, och på senare tid också aktivt motarbetar adblockers ... Varför slutar folk bara inte använda skiten? Ingen verkar vara nöjd längre. Så det enda rimliga borde vara att sluta använda det.

Jag tycker folk bojkottar för lite. Varför fortsätter folk använda dåliga sidor och tjänster? Det är mig obegripligt. Men så har jag aldrig använt youtube för något särskilt, så för mig är det också en ickefråga. Misstänker att det är för att ni följer användare och bla bla, men youtube kan väl inte vara enda sidan där sånt innehåll läggs upp?

Internet är inte vad det än gång var. Men det är udda hur många som inte tror sig kunna göra något åt det. Många klagar på hur det gått käpprätt åt helvete med twitter, facebook, instagram, youtube, amazon och liknande förstörare av allt som är fint och heligt här i världen, men de fortsätter trafikera deras sidor. Varför slutar folk bara inte att nyttja dessa ärkekapitalistiska och nylibera skittjänster-gone-monopol?

Det var väl allt. Jag gillar gtasajten, det är så här internet ska vara.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, okka skrev:

En enkel fråga: med tanke på hur upprörda alla är över att youtube är ett skitföretag och hur de förstör allt innehåll med ads, och på senare tid också aktivt motarbetar adblockers ... Varför slutar folk bara inte använda skiten? Ingen verkar vara nöjd längre. Så det enda rimliga borde vara att sluta använda det.

Jag tycker folk bojkottar för lite. Varför fortsätter folk använda dåliga sidor och tjänster? Det är mig obegripligt. Men så har jag aldrig använt youtube för något särskilt, så för mig är det också en ickefråga. Misstänker att det är för att ni följer användare och bla bla, men youtube kan väl inte vara enda sidan där sånt innehåll läggs upp?

Internet är inte vad det än gång var. Men det är udda hur många som inte tror sig kunna göra något åt det. Många klagar på hur det gått käpprätt åt helvete med twitter, facebook, instagram, youtube, amazon och liknande förstörare av allt som är fint och heligt här i världen, men de fortsätter trafikera deras sidor. Varför slutar folk bara inte att nyttja dessa ärkekapitalistiska och nylibera skittjänster-gone-monopol?

Det var väl allt. Jag gillar gtasajten, det är så här internet ska vara.

Jag har rentav betalat för Youtube Premium Lite i ett och ett halvt år för att reklamen blev outhärdlig och det enligt min korta och ofullständiga research inte riktigt går att slippa undan den på mobilen, även om det kanske går på dator. Men datorn använder jag aldrig egentligen så det vore ingen mening med. Nu för två dagar sedan fick jag reklam helt plötsligt och begrep inte varför. Kollade Google och min mail och fick reda på att Lite har lagts ned, och nu måste man betala fullpris.

Jag kunde unna mig 60 kr i månaden eftersom jag kultiverat mitt Youtube till att inte ha så mycket skit utan snarare informativa och underhållande teknikkanaler med retroanda. 8-Bit Guy är ett exempel. Men utan förvarning försvann det bara helt och hållet, och jag vet ju att jag kastar bort för mycket tid av min dag på Youtube, men det var också en ganska harmlös hobby att ha i bakgrunden kontra att vara beroende av typ GTA Online som var min tidigare besatthet, vilket bara var ett sysifusjobb.

Men 120? För något jag borde sluta med eller iallafall kraftigt reducera? Å andra sidan har jag stor behållning av det jag ändå tittar på, det finns många trevliga kanaler. Också mycket skräp. Men de kanaler jag tycker om att titta på blir helt förstörda av all reklam och det känns som en spamportal. Bara dessa dagar utan premium har gjort att jag tror att reklamen inte bara är jobbig utan mer aggressiv, videoförslagen har blivit met trackinginriktad och portalen känns mer allmänt tiktok-ig för att göra mitt uppmärksamhetsspann till två sekunder långt för klick = bra. Jag är van vid videos på 40 minuter vid det här laget.

Gällande bojkott är det väl för att det hjälper så lite. Jag kan tycka att VM i Qatar var vansinne och jag vägrade titta på något av det. Å andra sidan tittar jag ju aldrig på fotboll så vad gör det för skillnad om mitt 1% tittande blev 0%? Företag kommer göra vad de vill oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

27 minuter sedan, Henkibojj skrev:

min korta och ofullständiga research inte riktigt går att slippa undan den på mobilen, även om det kanske går på dator.

Det går! Jag utgår lite från att du är en Android-användare, men du har den auran. https://revanced.net/hel

Har använt det (räknar med föregångaren YouTube Vanced) i flera år. Gör livet lättare. :)

 

 

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube fungerar bra för mig. Får aldrig reklam då jag använder en adblocker i Firefox (...). Fick dock en varning häromdagen att adblockers är "otillåtna", men det verkar ha varit en engångsgrej än så länge.

Använder även Firefox på Androidluren med samma adblocker add-on. Fungerar hur bra som helst de få gånger man använder den för Youtubande.

Youtube-appen går ju fetbort dock.

---

Tycker den mesta musiken man vill ha finns på Youtube. Det är bara vissa ZetaZeroAlfa-låtar jag använder Spotify till. Tittar inte på klipp/dokumentärer/konspirationsteorier utan använder Youtube endast för musik (och vissa gamingvideos ibland).

Keep on rocking, GTAsajtare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...