Jump to content

YouTube-tråden


Bebben
 Share

Recommended Posts

Jag lirar också med Magic Actions, att kunna centrera, ha natttema, och ha annotations avslaget som standard är riktigt skönt.

Oh, oh! Preview ratings är också gött att ha.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Är fortfarande helt ivägblåst av att en "helt vanlig" svensk snubbe kan sitta och spela spel och att människor motsvarande fler än dubbla Sveriges invånarantal är intresserade av att se det. Undrar ifall någon i världen kunde föreställa sig detta för ens tre-fyra år sedan.

21 miljoner följare är så sjukt svindlande. Undrar var det slutar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är fortfarande helt ivägblåst av att en "helt vanlig" svensk snubbe kan sitta och spela spel och att människor motsvarande fler än dubbla Sveriges invånarantal är intresserade av att se det. Undrar ifall någon i världen kunde föreställa sig detta för ens tre-fyra år sedan.

21 miljoner följare är så sjukt svindlande. Undrar var det slutar?

Jag tycker också det är galet. Det verkar ligga i tiden och jag tror det hänger ihop med bloggars och sociala mediers framgångar där även tämligen ynkliga prestationer (bild på din frukost t.ex.) belönas stort. Folk tycks ha sänkt sina krav på kvalitet på det de läser eller tittar på. Därmed kan vanliga människor som gör nothing special vinna stort kändisskap bara något de lagt upp får stor spridning. Och när man väl har blivit känd så spelar vem man är större roll än vad man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det ligger i tiden men med det inte sagt att det är en galen utveckling. Vem som helst kan skapa innehåll och alla kan ta del av det utan ansträngning. Det gör att man lyssnar på vanliga människor som snackar skit i en podcast och vanliga människor som gör vanliga saker i datorspel. Det är ett klick bort, man kan byta till nästa klipp när man känner för det, stänga videon när man känner för det, kolla medan man gör annat, kolla när och var man vill.

Galet vore om man tog sig till en bio, betalde inträde och satt i 1½ timme och tittade på någon helt vanlig som spelar ett spel. Eller tog med sig ett tält och åkte till småland för att höra alex och sigge prata om sin vecka på en scen. Men det gör man ju inte.

Kolla tillbaka några årtionden på utbudet och medievanorna då, inte var man rikare på underhållning.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det ligger i tiden men med det inte sagt att det är en galen utveckling. Vem som helst kan skapa innehåll och alla kan ta del av det utan ansträngning. Det gör att man lyssnar på vanliga människor som snackar skit i en podcast och vanliga människor som gör vanliga saker i datorspel. Det är ett klick bort, man kan byta till nästa klipp när man känner för det, stänga videon när man känner för det, kolla medan man gör annat, kolla när och var man vill.

Galet vore om man tog sig till en bio, betalde inträde och satt i 1½ timme och tittade på någon helt vanlig som spelar ett spel. Eller tog med sig ett tält och åkte till småland för att höra alex och sigge prata om sin vecka på en scen. Men det gör man ju inte.

Kolla tillbaka några årtionden på utbudet och medievanorna då, inte var man rikare på underhållning.

Jo, det är sant. Jag brukar kolla på div speedruns, inte för att det är sjukt roligt utan för att det är så lätt. Jag behöver bara sitta där och någon annan spelar spelen :P . Låter rätt sjukt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 4 months later...

Är så sjukt trött på youtube just nu. Videos buffrar snabbt några sekunder sen stannar den helt och videon stannar och sätter igång 140p.

Sitter med 100/10 mbit och det fungerade felfritt för ett tag sen. Har virussökt och massa sånt men det går inte att fixa. Någon som vet vad det kan vara? Eller ligger problemet hos youtube?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så sjukt trött på youtube just nu. Videos buffrar snabbt några sekunder sen stannar den helt och videon stannar och sätter igång 140p.

Sitter med 100/10 mbit och det fungerade felfritt för ett tag sen. Har virussökt och massa sånt men det går inte att fixa. Någon som vet vad det kan vara? Eller ligger problemet hos youtube?

Har du telia? Det är åtminstone känt att telia har problem ibland men kan ju vara något nytt man andra operatörer också.

Annars så buffrar ju youtube medvetet inte hela videon för att spara bandbredd, kan vara så att det är inställt alldeles för aggressivt. Rekommenderar i alla fall att köra något tillägg som gör att youtube buffrar hela videon på en gång. Jag kör magic actions for youtube och det fungerar skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du telia? Det är åtminstone känt att telia har problem ibland men kan ju vara något nytt man andra operatörer också.

Annars så buffrar ju youtube medvetet inte hela videon för att spara bandbredd, kan vara så att det är inställt alldeles för aggressivt. Rekommenderar i alla fall att köra något tillägg som gör att youtube buffrar hela videon på en gång. Jag kör magic actions for youtube och det fungerar skitbra.

Har comhem. Men ska testa jag med och se om det fungerar bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Någon annan som fått den sjukt irriterade sidebaren (på startsidan) som fäller in sig själv automatiskt när man klickar någon annan stans. Sjukt fult eftersom den ligger över allt annat och noll integrering.

Jag har den också, men har inte tänkt på problemet alls faktiskt.

Btw, fick denna fina notifikation för ett tag sedan (längst upp)! :)

oZpaE5T_1265315_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asdgsagjjkasdg!!!!11Jag har kiss i hjärnan.

Någon som vet hur man stänger av det där jävla "spela nästa"-skit de har börjat med på sistone? YouTube kanske menar väl, att de ska hjälpa en på traven och göra det smidigare att ha igång i bakgrunden, men jag är fullt förmögen att själv byta video när jag känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asdgsagjjkasdg!!!!11Jag har kiss i hjärnan.

Någon som vet hur man stänger av det där jävla "spela nästa"-skit de har börjat med på sistone? YouTube kanske menar väl, att de ska hjälpa en på traven och göra det smidigare att ha igång i bakgrunden, men jag är fullt förmögen att själv byta video när jag känner för det.

Settings (Kugghjulet) > Autoplay

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asdgsagjjkasdg!!!!11Jag har kiss i hjärnan.

Någon som vet hur man stänger av det där jävla "spela nästa"-skit de har börjat med på sistone? YouTube kanske menar väl, att de ska hjälpa en på traven och göra det smidigare att ha igång i bakgrunden, men jag är fullt förmögen att själv byta video när jag känner för det.

Lika bra att köra typ magic actions for youtube eller annat tillägg som fixar youtube för gott. Ställ in standardkvalite att ladda, stoppa autoplay (sjukt smidigt när man öppnar flera i flikar) och så laddar den klippen i förväg (tar dock sjukt mycket RAM om klippen är långa och man har många klipp uppe).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...