Jump to content

YouTube-tråden


Bebben
 Share

Recommended Posts

What the fuck, YouTube?

Kan inte längre posta kommentarer eller posta videos utan att cheata systemet.

Varenda gång jag trycker på kommentarsrutan eller trycker på Upload så kommer den här jävla popup-rutan upp:

wtfyt_zpscaa556b8.png

Det finns inget sätt att ta bort rutan... Det finns varken ett alternativ att trycka cancel eller ett kryss för att stänga ner rutan. Knepigt nog så kan jag inte heller välja att byta namn och gå vidare (vilket jag ändå inte vill).

Kommer rutan upp är det enda jag kan göra att ladda om sidan. Det är så jävla irriterande!

Någon som känner till något fix?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What the fuck, YouTube?

Kan inte längre posta kommentarer eller posta videos utan att cheata systemet.

Varenda gång jag trycker på kommentarsrutan eller trycker på Upload så kommer den här jävla popup-rutan upp:

wtfyt_zpscaa556b8.png

Det finns inget sätt att ta bort rutan... Det finns varken ett alternativ att trycka cancel eller ett kryss för att stänga ner rutan. Knepigt nog så kan jag inte heller välja att byta namn och gå vidare (vilket jag ändå inte vill).

Kommer rutan upp är det enda jag kan göra att ladda om sidan. Det är så jävla irriterande!

Någon som känner till något fix?

Känner inte till någon fix, men i ditt fall vore det ju inte så svårt att byta förnamn till "German" och efternamn till "Scientist". Jag håller emellertid med om att det hela är vansinnigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har senaste dagarna haft lite problem med buffringen, har vid flera tillfällen fått gå ner på 240p för att till och med då behöva vänta länge på att klippet ska buffra. Riktigt störande!

Det är så lite nu och då. Jag vet inte om det är Youtube som goofar eller om det är flash player. Men något mystiskt är det.

Att det alltid stannar så jävla länge är det jag tycker är konstigast. Att misstag händer när man programmerar är ju rätt uppenbart, men att det alltid ska dröja åtminstone en månad innan det är ordnat förstår jag inte.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner inte till någon fix, men i ditt fall vore det ju inte så svårt att byta förnamn till "German" och efternamn till "Scientist". Jag håller emellertid med om att det hela är vansinnigt irriterande.

Jo det hade ju gått, om man fick välja själv och kunde gå vidare men så är inte fallet. Som du ser är det tre st alternativ baserade på namnet som står i kontouppgifterna på min emailadress.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2013-01-22 07:39:00 Telia International Carrier har fullt på länkarna till Googel som hanterar trafiken till YouTube. Förhandlingar med Google pågår för en upgradering av länkarna. Kan ta 6-8 veckor innan det är åtgärdat.

2013-01-22 07:48:00 Trögheten syns mest vid högre upplösning 720 och 1020p

2013-01-22 07:52:00 Berör alla typer av accesser. XDSL och FiberLAN

2013-01-23 13:10:00 Man har hittat ett fiberfel också mellan Telia IC och Google som just nu undesöks. The CCI ticket number is xxx

2013-01-23 13:57:00 We have determined that no issues are seen in TeliaNet and Google now have a remote hands ongoing with Telecity Stockholm to check the Xconnect. It is set to “not urgent” by Google (as per last night they said it can be checked during business hours).

2013-01-25 10:23:00 00131207 – We suspect there could be a problem with the ADVA in FRE/I3 and have ordered a new card, it is expected to arrive on the 28th and scheduled to be replaced 29th at 05:00 UTC.

2013-01-25 11:43:00 00131243 – we are waiting for customer to double check the A and B address of this circuit because we suspect there might be a mismatch.

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-natverk/1163593-youtube-buffering-slow/index3.html

Hej allesamman!

Vi känner till problemet och våra tekniker arbetar på att lösa det. Just nu har jag en klartid till 15/2 men det kan komma att ändras de närmsta dagarna.

Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är när Youtube är såhär jävla segt som man inser hur mycket tid man faktiskt lägger på den sidan...

Byt land till Storbritannien. Problem solved!

Inställningar, och ganska långt ner står det språk och land.

Kan nu köra 1080 som förr, laddar inte precis lika fort men den går i alla fall 2-3 gånger så fort som filmen är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Byt land till Storbritannien. Problem solved!

Inställningar, och ganska långt ner står det språk och land.

Kan nu köra 1080 som förr, laddar inte precis lika fort men den går i alla fall 2-3 gånger så fort som filmen är.

Tack för tipset, men det gör ingen som helst skillnad för mig! Det är väl bara att vänta ut det antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Jäääääävla äckel youtube!

För ca en vecka sedan så funkade Youtube bra, allt laddade snabbt och fungerade som det skulle men nu har dom ju fan gjort det bajs igen. Kan titta på ett klipp i kanske en minut sedan låser sig hela klippet och så måste jag ladda om hela hemsidan för att den ska buffra ytterligare en minut som man kan titta på. Det roliga är att när man tittar på hur snabbt den buffrar den där lilla minuten så går det fort som bara den!

Tycker dom borde ha lite standards, med tanke på hur stora dom är. Visst, krävs rätt mycket för att det ska fungera också men som sagt, Google är ju inte direkt fattiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäääääävla äckel youtube!

För ca en vecka sedan så funkade Youtube bra, allt laddade snabbt och fungerade som det skulle men nu har dom ju fan gjort det bajs igen. Kan titta på ett klipp i kanske en minut sedan låser sig hela klippet och så måste jag ladda om hela hemsidan för att den ska buffra ytterligare en minut som man kan titta på. Det roliga är att när man tittar på hur snabbt den buffrar den där lilla minuten så går det fort som bara den!

Tycker dom borde ha lite standards, med tanke på hur stora dom är. Visst, krävs rätt mycket för att det ska fungera också men som sagt, Google är ju inte direkt fattiga.

Jag hade det problemet under januari och en bit in i februari. Då bestämde jag mig för att installera tillägget Magic Actions for YouTube eftersom jag hörde att den såg till att buffringen inte pausades om klippet pausades. Jag tänkte mest ha den för att öppna ett klipp, pausa, komma tillbaka efter ett tag och se klippet.

Men i samband med att jag installerade tillägget så slutade mina buffringsproblem och jag har knappt märkt av det sedan dess. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäääääävla äckel youtube!

För ca en vecka sedan så funkade Youtube bra, allt laddade snabbt och fungerade som det skulle men nu har dom ju fan gjort det bajs igen. Kan titta på ett klipp i kanske en minut sedan låser sig hela klippet och så måste jag ladda om hela hemsidan för att den ska buffra ytterligare en minut som man kan titta på. Det roliga är att när man tittar på hur snabbt den buffrar den där lilla minuten så går det fort som bara den!

Tycker dom borde ha lite standards, med tanke på hur stora dom är. Visst, krävs rätt mycket för att det ska fungera också men som sagt, Google är ju inte direkt fattiga.

Fan vad skönt med adblock på yotube, dattar inte hur jag klarat mig tidigare!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det hade ju gått, om man fick välja själv och kunde gå vidare men så är inte fallet. Som du ser är det tre st alternativ baserade på namnet som står i kontouppgifterna på min emailadress.

Haha, nu först inser jag vad du menade! Har samma strul nu och vet fan inte hur jag blir av med det. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Hur fan stänger man av autoplay..

Du kan ju kolla i inställningarna för ditt YouTube-konto... Tror inte att det går att stänga av i vanliga fall, och YouTube förstör ju bara sin sida mer och mer.

Finns däremot ett grymt plugin/script som heter YouTube Center som låter dig stänga av autoplay samt ställa in enormt mycket mer inställningar som inte finns tillgängliga normalt på YouTube.

YouTube Center:

http://userscripts.org/scripts/show/114002

Hur du installerar det (Greasemonkey för Firefox - Tampermonkey för Chrome)

http://userscripts.org/about/installing

Med YouTube Center kan man centrera sidan (vilket jag fortfarande inte förstår att YouTube inte själva gjort ännu), ändra storleken på videospelaren och välja vilken upplösning videos ska laddas in i. Man kan alltså välja HD och då behöver du aldrig klicka på kugghjulet och trycka 720p/1080p utan videon buffrar in i HD från första början.

Ytterligare några funktioner jag gillar är att man kan välja att inte bara progress-baren göms automatiskt, utan även control-bar (alltså den med play, volym etc).

Det här är i princip ett public service announcement. Medans YouTube förstör sin sida mer och mer så kan du med det här scriptet få mer och mer bra möjligheter!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Nya designen på spelaren suger ju, tar ett extra klick att ändra kvalité eller stänga av notations.

Kan tipsa om Magic Actions.

Då ställs kvalité till högsta som standard. Du kan justera volymen med scrollen. "Halvskärms"-storlek osv osv.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDYQFjAA&url=https%3A%2F%2Fchrome.google.com%2Fwebstore%2Fdetail%2Fmagic-actions-for-youtube%2Fabjcfabbhafbcdfjoecdgepllmpfceif&ei=Ab4IUsq4OK734QTE7oCoDA&usg=AFQjCNHlEgvjkKiavePm6_5XnPQpwsIRFQ&sig2=-gQzgilSW0Q06_8kcw0e0Q&bvm=bv.50500085,d.bGE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...