Jump to content

YouTube-tråden


Bebben
 Share

Recommended Posts

Om en månad kommer ni inte komma ihåg hur den gamla designen såg ut. Förstår inte varför folk är så rädda för förändringar.

Givetvis är det samma visa varje gång, men när 50% av skärmen inte utnyttjas (samt att innehållet är vänsterjusterat) så börjar man ju undra. Eller är det Chrome som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis är det samma visa varje gång, men när 50% av skärmen inte utnyttjas (samt att innehållet är vänsterjusterat) så börjar man ju undra. Eller är det Chrome som spökar?

Detta är varför jag avskyr nya designen. Varför är inte allting centrerat? Det här är ju jättejobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om en månad kommer ni inte komma ihåg hur den gamla designen såg ut. Förstår inte varför folk är så rädda för förändringar.

Förutom att skiten är vänsterjusterad ser designen nästan exakt lika dan ut. Är bara lite mindre förändringar.

Ingen större fara imo, så länge de centrerar skiten.

Går det att ställa in så jag bara ser nya videos från kanaler jag prenumererar på när jag går in på startsidan?

Nej det tror jag inte.

Däremot så kan du lägga in http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u'>http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u som bokmärke istället för bara http://www.youtube.com/

Eller ännu bättre: http://www.youtube.com/my_subscriptions

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du bortser från att sidan är vänsterjusterad, är det verkligen så farligt? Det är ju bara några små skillnader mot "den förra" designen.

Ja. Jag hade ingenting emot att ha lite "aktuella" klipp i sidomenyn när jag gick igenom mina prenumerationer. Nu har prenumerationerna blivit en egen avstängd avdelning vilket jag inte gillar. Och att sidan är vänsterjusterad är verkligen inte en liten grop att gräva ner sig i. Förhoppningsvis fixar de centrerad/valbar layout snart.

Och sen, för att gnälla ytterligare! Jag gillar inte den minimalistiska approach Google rör sig i med sin design. Allting behöver inte vara vitt. Jag föredrar lite mörkare, skiljda färger som kan avgränsa de olika segmenten på sidan.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Jag hade ingenting emot att ha lite "aktuella" klipp i sidomenyn när jag gick igenom mina prenumerationer. Nu har prenumerationerna blivit en egen avstängd avdelning vilket jag inte gillar. Och att sidan är vänsterjusterad är verkligen inte en liten grop att gräva ner sig i. Förhoppningsvis fixar de centrerad/valbar layout snart.

Och sen, för att gnälla ytterligare! Jag gillar inte den minimalistiska approach Google rör sig i med sin design. Allting behöver inte vara vitt. Jag föredrar lite mörkare, skiljda färger som kan avgränsa de olika segmenten på sidan.

Tror att de kommer att centrera sidan ganska snart. Vet verkligen inte Någon som gillar det. Tror även att Rekommenderade videoklipp till höger om prenumerationerna kommer att återkomma. Har aldrig brytt mig om kanalrekomendationer sådär, och det är ju sånna mindre ändringar de gör hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har prenumerationerna blivit en egen avstängd avdelning vilket jag inte gillar.

Var det inte exakt likadant innan? Fast man inte kunde välja bort att inte se prenumerationerna förut? Nu kan man ju välja lite vad man vill, vilket jag gillar.

Det enda som jag egentligen har att klaga på, förutom att allting är vänsterjusterat, är att jag inte kan hitta om det finns något sätt att se en kanals uppladdade filmer före och efter den man kollar på för tillfället.

Förut fanns det ju en meny som man fällde ned precis ovanför klippet, så fick man se kanalens tidigare och senare uppladdade klipp, nu vekar jag inte hitta någon sådant alls? Ska man behöva klicka sig in på kanalens egna sida och kolla bland uppladdade klipp där för att kunna flippa vidare bland filmerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart man vänjer sig men det betyder ju inte att det blir bättre för det. Jag har ganska länge stört mig på att många sidor allt mer anpassas för mobiler och surfplattor, på bekostnad av datorerna (vet inte hur det är med er men jag gör fortfarande 90% av mitt surfande på dator). Utvecklingen (eller borde man säga avvecklingen?) leder till klumpiga och hoptryckta sidor, stora knappar, svårare att få överblick, svårare att hitta på sidorna, överdrivet simplistiska sidlayouts osv... Personligen tycker jag inte att just den här youtube-förändringen är en jättestor grej men den är ändå ytterligare ett steg i fel riktning.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart man vänjer sig men det betyder ju inte att det blir bättre för det. Jag har ganska länge stört mig på att många sidor allt mer anpassas för mobiler och surfplattor, på bekostnad av datorerna (vet inte hur det är med er men jag gör fortfarande 90% av mitt surfande på dator). Utvecklingen (eller borde man säga avvecklingen?) leder till klumpiga och hoptryckta sidor, stora knappar, svårare att få överblick, svårare att hitta på sidorna, överdrivet simplistiska sidlayouts osv... Personligen tycker jag inte att just den här youtube-förändringen är en jättestor grej men den är ändå ytterligare ett steg i fel riktning.

Jag tvivlar starkt på att det har med mobiltelefoner och surfplattor att göra (nåja, möjligtvis surfplattorna isåfall). Större hemsidor har ju alltid en mobilversion av riktiga sidan, då är det ju dumt att arrangera den vanliga versionen så att den skulle vara lättare att navigera på med en mobiltelefon.

När det kommer till Youtube känns det speciellt sådär med tanke på att det finns youtubeappar till alla möjliga olika system.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat få upp en ruta nu när jag ska skriva kommentarer.

"Få ett bättre namn på Youtube.

Såhär visas du nu: Nickname

Efter uppdatering: Mitt Namn, Mitt N, M Namn"

Oavsett vilket av alternativen jag väljer så kan jag inte gå vidare, det finns liksom ingen "okej"-knapp eller dylikt.

Wat to do?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

För er som använder Youtube Center skriptet som jag länkade tidigare. Kolla om ni har senaste versionen via kugghjulet > About. Min hade fastnat på 1.31.0 fast att senaste är 1.31.2. Edit: Det var en bekräftad bugg i uppdateraren. Ska vara fixat i 1.31.1 och senare.

Mycket har blivit fixat i senaste versionen. Jag kunde till exempel inte centrera både spelare och sida tidigare. Det funkar bra nu och äntligen är youtube som jag vill ha det igen!

https://userscripts.org/scripts/show/114002 - Install patchar skriptet manuellt. Inställningar ändras inte.

Ändringsloggar postas på Facebook: https://www.facebook.com/YouTubeCenter

TSoxI_1244603_0.jpg

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som använder Youtube Center skriptet som jag länkade tidigare. Kolla om ni har senaste versionen via kugghjulet > About. Min hade fastnat på 1.31.0 fast att senaste är 1.31.2. Edit: Det var en bekräftad bugg i uppdateraren. Ska vara fixat i 1.31.1 och senare.

Mycket har blivit fixat i senaste versionen. Jag kunde till exempel inte centrera både spelare och sida tidigare. Det funkar bra nu och äntligen är youtube som jag vill ha det igen!

https://userscripts.org/scripts/show/114002 - Install patchar skriptet manuellt. Inställningar ändras inte.

Ändringsloggar postas på Facebook: https://www.facebook.com/YouTubeCenter

Tack ska du ha! Riktigt bra script detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...