Jump to content

Ny datorskärm (?)


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag rekommenderar den här starkt! Philips 244E

Jag köpte den på mellandagsrean och är grymt nöjd.

Inbyggda högtalare: Japp

24'' Full HD: Japp.

HDMI: Japp. (Så det så GiZmo)

Dvi: Japp

VGA: Japp.

Och du kan switcha över vilken av dem du vill köra just för tillfället med hjälp av "menyn" i skärmen.

Knapparna (volym, power, menu osv) är i touch och får skärmen att kännas lite extra lyxig, dessutom tonas dem ut så dem inte lyser i ögonen på en när man inte manövrerar på skärmens meny.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Planerar inte att köra mina PC-spel i HD/via HDMI (om det är de du pratar om), det är bara för PS3an.

Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator.

Skulle du kunna rekomendera något bra grafikkort som inte kostar för mycket som klarar av Full HD?

Funderar på att sätta ihop något lite senare under våren o kan ju vara bra att uppdatera sig lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle du kunna rekomendera något bra grafikkort som inte kostar för mycket som klarar av Full HD?

Funderar på att sätta ihop något lite senare under våren o kan ju vara bra att uppdatera sig lite :)

Jag antar att du menar tunga spel i fullhd? HD-filmuppspelning klarar vilket modernt grafikkort med hårdvaruaccelerering i samarbete med en någorlunda modern processor. Det är väl bäst att göra en tråd om det när det är dags så att det blir bäst bang for the buck just då. ;>

Förresten, är det verkligen ett stort problem att köra i mindre upplösning på lcd/tnt-skärmar? Jag har hört att det är bäst att köra de i nativeupplösning men för vissa tungdrivna spel kan man tycka att det inte ska vara någon fara att dra ner lite på den för att optimera till önskad prestanda.

I dunno.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle du kunna rekomendera något bra grafikkort som inte kostar för mycket som klarar av Full HD?

Funderar på att sätta ihop något lite senare under våren o kan ju vara bra att uppdatera sig lite :)

Minst HD5850 om man vill spela nya och kommande spel i Full HD. Kostar i dagsläget cirka 2 700 kr, men det kommer förändras när Nvidia slutar klanta och lanserar sin nya generation. Räkna med att prissänkningarna implementeras sent i vår eller tidigt i sommar.

Förresten, är det verkligen ett stort problem att köra i mindre upplösning på lcd/tnt-skärmar? Jag har hört att det är bäst att köra de i nativeupplösning men för vissa tungdrivna spel kan man tycka att det inte ska vara någon fara att dra ner lite på den för att optimera till önskad prestanda.

I dunno.

Köper jag en skärm för 2 000-3 000 kr vill jag lira i native. Sänkte till 1280x800 (16:10, precis som mitt native), det blev inte vidare snyggt, men har man inget annat val för att göra det spelbart så går det väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator.

OUT OF NOWHERE!

Dom mesta skärmar har en funktion som låter bilden visas ENBART i sin aktulla upplösning. Jag har en Full HD skärm, men ifall jag startar ett spel i 640*480 så kommerm enbart dessa pixlar används och INTE dra ut bilden. Sedan kan man ju dra upp AA för att fixa pixligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator.

Jag kör med upplösningen 1920x1080 och jag har då inte märkt någonting dåligt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OUT OF NOWHERE!

Dom mesta skärmar har en funktion som låter bilden visas ENBART i sin aktulla upplösning. Jag har en Full HD skärm, men ifall jag startar ett spel i 640*480 så kommerm enbart dessa pixlar används och INTE dra ut bilden. Sedan kan man ju dra upp AA för att fixa pixligheten.

Vem fan vill spela med letter/pillarbox?

Jag kör med upplösningen 1920x1080 och jag har då inte märkt någonting dåligt? :)

Varför skulle du, du har väl helt enkelt en dator som klarar att driva spel i 1920x1080? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en ny innan jul, AOC 22". Spelade mycket ps3 på den innan jag köpte TV och det fungerade hur bra som helst.

Vet inte riktigt vart du få tag på denna mer än på elgiganten i Katrineholm då de är inköpta separat och inte via elgigantens lager.

Priset ligger runt 2200:- kan slänga upp bil senare idag, är ej hemma nu nämligen :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...