Jump to content

Creepypasta


Jacker
 Share

Recommended Posts

Men om den ligger på youtube kan det ju inte vara så farligt? Haha, nu blev det dock creepy nog för att jag inte ska våga kolla. :naughty:

Det ligger en hel del creepy saker på Youtube tro mig.

Dock det där sista som stod i texten, om det där med den ryska texten vill jag inte riktigt tro på.. Men ändå, creepy as hell med en sån film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att gå in på Youtube och söka efter suicidemouse.avi. Den är lite creepy kanske, men när det örondövande skriket börjar är det bara irriterande. Inga men för livet här, inte! Har ingen creepypasta att dela med mig, men ska leta upp en, när jag inte har bråttom till bussen, som jag tyckte var lite creepy.

Edit. Här har ni, helt enkelt.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är bakgrundshistorien till det där?

Tydligen är snubben en transvestit med någon sorts polioliknande sjukdom. Han/hon är väldigt populär i Los Angeles på diverse hbt-klubbar. Har även hört att han/hon blivit slagen av sin pappa hela livet och blivit lite rubbad i huvudet. Han/hon är även med i en musikvideo av Marilyn Manson.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen är snubben en transvestit med någon sorts polioliknande sjukdom. Han/hon är väldigt populär i Los Angeles på diverse hbt-klubbar. Har även hört att han/hon blivit slagen av sin pappa hela livet och blivit lite rubbad i huvudet. Han/hon är även med i en musikvideo av Marilyn Manson.

Han fick polio som ung. När jag såg på dokumentärerna om honom på YT förvånades jag över vilken vanlig kille det verkade vara om man tar bort ballerinaskorna och allt det där. Han pratar som vem som helst och skriver en självbiografi, liksom. Inget jag förväntade mig när jag såg den där videon första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han fick polio som ung. När jag såg på dokumentärerna om honom på YT förvånades jag över vilken vanlig kille det verkade vara om man tar bort ballerinaskorna och allt det där. Han pratar som vem som helst och skriver en självbiografi, liksom. Inget jag förväntade mig när jag såg den där videon första gången.

Snacka om att jag missbedömt snubben om det är så! Kan du länka till klippen du sett?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suicidemouse och historien bakom den är fejk, påhittad av 4chan. Blir ganska uppenbart när man kollar på filmen också, allt ser digitalt "a lá Sony Vegas" ut.

Hur mycket är inte påhittat av 4chan egentligen?

Jag skiter i om historien är fejk, jag skiter i om videon är fejk. Jag skiter i om 4chan skapade den, det är fortfarande creepy as hell!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen från http://vasternorrland.blogs.se/2008/09/08/dockhuset-4699252/ men postar här för större effekt :P

Dockhuset

I gårdagens uppdatering så nämnde jag att det fanns platser som hade en kuslig

karaktär runt om i landet, platser som gör att kalla kårar smyger längs med ryggraden.

De flesta kan enkelt bortförklaras med influenser av alltförmycket hollywood och

livlig fantasi, men det finns ett fåtal kvar - platser som antingen inte bara kan

bortförklaras eller som bara är otroligt osmakliga i sin existens.

Det här är en av dom.

2795496_d1064ebfd3_m_1159902_0.jpg

Här finns inget som skvallrar om den osmakliga upplevelse som en nyfiken kan

bjudas på, torpet ligger där på höjden och tronar idylliskt över en grönskande sensommaräng.

2795497_304b2a4bf4_m_1159902_1.jpg

Gårdsplanen är behagligt igenväxt och allt ser normalt öde ut - bortsett från de

ordentliga låsen på samtliga dörrar.

2795498_3e9b4b8246_m_1159902_2.jpg

Ändå har nog ingen gjort något med huset på länge om man ser till växligheten.......

men det är när man vågar sig runt hörnet och ser in genom fönstret som.....

2795499_8988f0be3b_m_1159902_3.jpg

...hjärtat slår ett par volter i bröstet på en!

2795500_351532e996_m_1159902_4.jpg

Adrenalinet börjar obönhörligt pumpa innan hjärnan mottagit signalen att...

2795501_9674550ab1_m_1159902_5.jpg

...det faktiskt är ett par dockor och inte människor som hänger därinne.

2795503_0da3f7c163_m_1159902_6.jpg

Nu visste jag redan vad som väntade, trots det var man inte riktigt beredd

och hela scenen känns riktigt motbjudande.

2795504_b9bc302fef_m_1159902_7.jpg

I vilket syfte gör man något sådant här? Har man tröttnat på inbrott? Det finns

ju inte en pryl i huset så vad skall man vara rädd att bli av med?

Känner någon till mer om dom besynnerliga dockorna får ni gärna lämna en

kommentar som kanske ger en liten förklaring, för det här är ett verkligt mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jäkla läskigt! Den bloggen är sjukt värd att titta igenom bara för sakens skull, det finns otroligt mycket fina bilder och spännande läsning.

Har tittat runt lite i bloggen, och jävlar vad h*n har fått uppleva mycket saker. Grymt häftigt, och grymt jobbat med fotograferandet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

There were two roommates. One was named Ellissa and the other was named Jane. Elissa liked to constantly study while Jane preferred to party. So that night there was a party but Elissa had stayed home to study while Jane had gone out. To make it easier on Jane, Elissa left the door open so that Jane wouldn’t have to take her keys. At 3 p.m. that night Jane came into the room to get some of her things because she was going back out with some of her other friends. So she did not want to disturb the sleeping Jane therefore she kept the light off , grabbed her stuff and left. The next morning when she came back into her room she saw her roommate murdered and written on the wall was “Aren’t you glad you didn’t Turn On the Light?"

Inte direkt läskigt men lite creepy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...