Jump to content

Låtar med annorlunda teman


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag tycker alltid det är spännande med låtar som har väldigt annorlunda teman, som skiljer sig från respektive genres stereotypa handlingar, men...

  • RixFM-musik handlar väl sällan om något mer än "baby I love you", "do you think you can get me?", "I'm stronger now than yesterday", "you hurt me" och alla urbota korkade klyschor man sätter i halsen av redan innan man hört färdigt introt. För att inte tala om alla höjningar.
  • Punk och liknande "arg" musik handlar väldigt ofta om rikemansknösar/regeringen/USA/orättvisor och kan visserligen vara ganska slående texter i, men skiljer sig sällan från varandra.
  • Rap, ja... inte behöver jag väl dra hela bashen om "jag är rik, niggaz" och så vidare.
  • Hårdrock, dödsmetall och heavy metal handlar väldigt ofta om död, krig, eventuellt lite spöken och odöda, och ibland med teman från gamla historiska händelser. Trots att det är min favoritgenre är det ganska enformigt, egentligen, textmässigt.

Men det finns undantag!

Vad jag skulle vilja se i den här tråden är en youtube-länk (eller spotify om video inte finns) med namn på artist och låt, samt en kort/lång beskrivning av vad texten handlar om och vad som gör den till en väldigt annorlunda låt jämfört med antingen låtar i sin genre, eller låtar över huvud taget. Om ni kan posta texten här vore det väldigt bra, annars får ni hemskt gärna länka ifall det är så att posten blir för lång (se denna post som exempel :( ).

Here we go! :whistling:

________

Magnus Uggla - Hand I Hand

Genre: Ballad/pop

Text här!

Den här låten har ett väldigt sentimentalt arrangemang, musikmässigt, och basen tycker jag är rätt tuff. Men det som är spännande är texten - det handlar om världens sista hippie som 20 år efter hippierörelsens stortid fortfarande lever kvar i bohemvärlden utan att varken vara förstådd av andra eller ha nåt sällskap. Han drömmer sig fortfarande tillbaka till 1967 då man "gick naken i striden" (med syftning på både vietnamkriget och den sexuella revolutionen). Särskilt speciell tycker jag sista versen är:

Ett mörklagt rum med Doorsmusik,

han sitter ibland kuddar, mysk och indisk lyrik.

och faller i gråt då han minns tiden dom gick framåt - Hand i hand!

Iron Maiden - Clairvoyant

Genre: Hårdrock

Text här!

Iron Maidens texter kan vi väl. Fear of the Dark, Number of the Beast med flera handlar ju allihopa om något "ont" som kryper upp bakom en. Andra hårdrocksgruppers texter handlar väldigt mycket om både död, pest och plågor från både Satan, monster och allt däremellan. Men den här skiljer sig på så sätt att den egentligen inte handlar om monster eller varelser, inte heller specifikt om "jag är The Chosen One, ajj sii dedd piipel" - utan just om när huvudpersonen upptäcker sin förmåga. Det tycker jag är jäkligt coolt och annorlunda eftersom vi alltid bara får höra antingen "du ska vara rädd för monster", "du ska vara rädd för djävulen" eller "du ska vara rädd för mig". Här är det istället att "jag är rädd för mig själv, för jag kan se saker som andra inte ser och jag vet inte om det är på riktigt eller hur länge jag klarar av att ha den här förmågan".

Feel the sweat break on my brow

Is it me or is it shadows that are dancing on the walls?

Is this a dream or is it now

Is this a vision or normality I see before my eyes?

I wonder why, I wonder how

That it seems the power is getting stronger every day

I feel a strength, an inner fire

But I'm scared I won't be able to control it anymore

Annorlunda och coolt! :o

Abba - The Day Before You Came

Genre: Ballad/Pop

Text här!

Vi är väl alla skittrötta på kärlekssånger som bara handlar om hur mycket man vill ha nån, hur svårt det är att få nån och/eller hur det är att vara sviken. Gäääääääsp. Den här låten är visserligen en form av kärlekssång, men huvudpersonen i låten är varken "du" som i "you're såå bjutiful" eller "jag" som i "Iloveyoubaaaaby", utan den tråkiga, gråa, inrutade vardagen i sångerskans liv. Varje dag har sett exakt likadan ut ända sedan hon slutade skolan och sen dess har ingenting hänt alls, förrän nu. Det som gör låten än mer intressant är att man inte får höra ett dugg av hur personen hon förälskat sig i är eller vad hon känner för honom, utan just att hennes liv tagit en väldig vändning från den extremt repetitiva vardag hon upplevt i åratal. Både att använda tempuset pluskvamperfekt ("hade gjort") vilket är jävligt ovanligt i media över huvud taget, samt att huvudpersonen inte är en person utan egentligen en rutin, gör att den här låten alltid kommer vara i min topp fem-lista över ovanliga teman. Dessutom berättar den här historien om tiden innan kärlekssagan över huvud taget börjat, och tar alltså slut precis där gråzonen innan vanliga kärlekssånger inte ens sätter sin fot eller tittar tillbaka på. Sjungs en kärlekssång i imperfekt är det snarare "vi hade nåt så fint och nu är du borta", och alltså utspelar de sig efter kärlekshistorien. Tempusmässigt jäkligt intressant och vad jag vet så är låten den enda i sitt slag.

At five I must have left, there's no exception to the rule

A matter of routine, I've done it ever since I finished school

The train back home again

Undoubtedly I must have read the evening paper then

Oh yes, I'm sure my life was well within its usual frame

The day before you came

Eminen - Stan

Genre: Hiphop/rap

Text här!

Hela texten är en brevkorrespondens mellan ett dedikerat fan ("Stan") och den megastjärna han är närmast besatt av (Eminem). Ni borde ha hört texten i den här förr, men om inte så har ni länken här. Stan blir till slut så upprörd över att ha blivit förbisprungen utanför en backstage-dörr att han packar in sin gravida flickvän i baksätet på bilen, spelar in ett ljudmeddelande på kassett medan han rattfull kör ut i floden och dränker sig och sin flickvän. I sista versen besvarar megastjärnan ett äldre brev där Stan uttryckt sin besvikelse, och säger åt Stan att inte göra något dumt "som den där galningen på teve, som dränkte sig själv. Han hette nåt i stil med... vänta, det var ju du. Damn!"

Refrängen är hämtad från en låt av Dido ("Thank You") och utgör flickvännens tankar om det hela.

Pink Floyd - Comfortably Numb

Genre: Rockopera

Text här!

Pink Floyd har en hel del obskyra saker i både musik-, ljudeffekt- och textväg som är svåra att sätta sig in i och som kräver en hel del eftertanke innan man förstår, accepterar och till slut gillar. Skivorna Animals, The Wall och The Final Cut är faktiskt ordentligt knepiga och tar en hel del tid att tycka om även för ett fan. En allmänt omtyckt låt är däremot Comfortably Numb, men med kan jag ärligt påstå att gemene man med största sannolikhet inte förstått ens en femtedel av vad Comfortably Numb eller åtminstone The Wall handlar om. Jag själv börjar tycka att jag kommit upp i en förståelsenivå på sådär en 80% och då har jag ändå spenderat otaliga timmar med analys och research.

Låten kom till när sångaren hade fått en spruta mot malaria/magsjuka (har hört olika uppgifter) som slog slint och försatte honom i ett oerhört utmattat tillstånd, och det var precis innan en tvåtimmarsshow. Han vet inte själv hur han klarade av föreställningen fullt ut när han inte ens hade kraften att lyfta armarna, och så skulle han ändå både spela bas och sjunga under hela showen. Han saknade både känsel och psykisk närvaro, vilket reflekteras i texten.

Texten i sången utgör en konversation mellan läkaren som först kommer till platsen ("Hello? Is there anybody in there? Just nod if you can hear me - is there anyone at home?") och huvudpersonen ("There is no pain, you are receding [---]"). Än idag sjunger de båda personerna sina egna delar och aldrig några andra, trots att de sedan länge splittrats och kan sjunga vilka delar de vill.

Ok, just a little pin prick

There'll be no more *AHHHHHH!!*

But you may feel a little sick

Can you stand up?

I do believe it's working, good

That'll keep you going through the show

Come on it's time to go

Givetvis finns det fler ovanliga låtar på The Wall, speciellt The Trial, men de kräver lite väl mycket förklaring.

Heh! ;) Hade fler låtar men jag kan gott vänta med dem så vi får lite andras inlägg också ;)

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kinks - Lola har ju ett lite annorlunda och småroligt tema om man läser texten, då den handlar om en snubbe som träffar på en tjej på en tjej som senare visar sig vara en transa. :whistling:

http://www.youtube.com/watch?v=kRopmfinsWk

[...][i asked her her name and in a DARK BROWN voice she said Lola[...]

[...]Well I'm not the world's most physical guy

But when she squeezed me tight she nearly broke my spine

Oh my Lola lo-lo-lo-lo Lola

Well I'm not dumb but I can't understand

Why she walked like a woman and talked like a man

Oh my Lola lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola [...]

[...]

Well I'm not the world's most masculine man

But I know what I am and IN BED I'm a man

And so is Lola

Lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola

Lola lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola[...]

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Freak Kitchen har väldigt många olika teman i sina låtar, och jag kan inte påminna mig om någon där radiovänlig kärlek är det centrala temat. Dessvärre finns bara en låt på Spotify, och YouTube-utbudet är väldigt sparsmakat.

Freak Kitchen - Mr Kaschei and the 13 Prostitutes

Stört bra låt, från självbetitlade skivan. Låten handlar om hur en snubbe kommer till Amsterdam, hamnar på något skumt knarknäste under Mr. Kaschei's styre, där han blir fängslad. Han får dock syn på en av Kaschei's prostituerade, och gemensam "första ögonkastet"-kärlek uppstår. Tillsammans flyr de från huset med hjälp av att utnyttja Kaschei's pälsallergi. Försök gärna få tag på låten, den är värd en lyssning!

"New in town? Got it all, ya? wanna buy a gram?
Funny accent, a Russian in Amsterdam?
Looking for a job or need a place to stay?
Go see Kashei..."
What the hell, I said, how bad can it be?
And checked the address the guy gave to me
The letters were smudged, "Dead knight district"?!?
A name for a derelict...
"Zdrastvujtje! My name is Ivan
Is this the right place? I'm here to see a man
A Mr Kashchei", I was invited in
To "The House of Sin"...
Then the world exploded, the only thing I recall
Before I woke up, tied to a concrete wall
"Let me introduce myself and welcome to my club
I'm your local Beelzebub"
What am I doing here?
What in the name of a Hun
Powder all around me
Smoke that makes me dizzy
Unfamiliar devices
Women smiling tempting
Syringes injecting
Lies and pseudo paradises
Fake paradises...

*speaking part* While tied to the wall, Ivan, who was to naive to fathom the shit he was in, made semi-romantic moves (well, since he was tied up) on one of the girls in Kashchei's harem. Ivan's innocent, Irkutskian eyes made a monumental impression on the somewhat jaded girl and she rediscovered feelings she thought were dead and buried a long ago. Love was in the maruana air...
The evil Mr Kashchei and his sinister drug pushers, whom he provisioned with free dope to keep them ignorant and dumb, had settled back for a few Z's. Meanwhile, Ivan was cut loose by his new found love and they decided it was time they leave. So did the other girls who were fed up spending time in the thick of things.
All of a sudden Kashchei opened his eyes and instantly aware of what was going down he unleashed his thunderous rage. "No one fucks with Kashchei! Nikto ne ebat so mnoj! Especially not whores and cocksuckers named Ivan! ", he screamed furiously, his appearance all the more frightening.
A few of the pushers vaguely percieved the tumult but were too stoned to ascertain the circumstances and retired, contented, to their state of inhaled bliss.
However, one of the girls knew about Kashchei?s Achilles? heel; (ironically) that hard boiled Satanic, son-of-a-bitch, son-of-a-Hun was allergic. She managed to sneak out the back door in search of some kind of animal, preferably a cat or a dog. In a streetcorner lay a Dutch shepherd with orange fur and a puzzled look that became more puzzled as the girl picked him up and dashed back to "The House of Sin". The dog, friendly by nature, mistook Kashchei's shouting and waving for an invitation to play and leaped up on his chest causing an immediate hypersensitive reaction, leaving the drug dealing pimp panting on the floor, Delft-blue in the face...
Ivan and the former 13 prostitues escaped and took the first available flight out of the country, whose destination happened to be Portugal. The heroic dog was quickly named "Lucifers" ("Fire" in Dutch) at the airport before checking into quarantine.
Ivan and company now live as suburban idiots, and love it, in a commune outside of Lisbon.
Mr Kashchei got arrested but avoided custody since drug dealing hardly ain't a crime in the Netherlands anymore. He later moved to Copenhagen and became a politician. His pusher dudes are still wandering about the streets of Amsterdam in their purple haze...[/codebox]

[b]Freak Kitchen - Jerk[/b]

[media]

[/media]

En till FK-låt, som en bandmanager som är en riktig [i]jerk[/i].

[codebox]I am into showbiz, I am a road manager
D'ya know a sexy chick? I got a pass for her
Touring can be boring, but not for me
You got to entertain yourself, I got a special hobby:

I fuck with the support band, I remember when
We had a shitty little group, called "Freak Kitchen"
I'm always in the mode for, let's say, any kind of dope
I asked the drummer if he wanted some, but he said "nope"

Well I couldn't believe what I just heard
The drummer of this group was this astonishing nerd
The singer and guitarist and the bass player as well
If I only had the guts I'd tell em: go to hell!

Instead I turned around and asked a guy from the crew
To go and get a girl that we all can screw
You see, I an asshole and a real hypocrite
And my wife and kids don't know hippo-shit

I rather be a jerk, than being hip like you
I rather be a jerk, than do the shit you do
I rather be a jerk, than snort 'til I turn blue
I rather be a jerk, I rather be a jerk

An orgy a day keeps the Mrs away
I'm a road manager in a giant ashtray
And when my conscience knocks on the door
I bury myself in horse as a cure
And a prostitute, then I shoot some more

I rather be a jerk, than being hip like you
I rather be a jerk, than do the shit you do
I rather be a jerk, than snort 'til I turn blue
I rather be a jerk, I rather be a jerk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The World after 4/02 - Metropolite (Kan även vara ZUCCHINI DRIVE - Metropolite från albumet The World after 4/02, vet inte hur dom ser på det nu för tiden) handlar om hur dom satsade för att bosätta sig i London; utan jobb, någonstans att bo eller tillräckligt med pengar.

Deep Puddle Dynamics - I am Hip Hop (Move the Crowd). Handlar typ om en kväll på en på klubb. Tydligen gillade dom varken klubben eller kvällen.

Tänkte direkt på en låt som handlar om att sångaren vill ha barn trots att han är homosexuell. Kommer inte ihåg vem som har gjort den eller vad den heter. Men den är bra, minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saxon - Princess of the night

En mans kärleksförklaring till... ett tåg :D

She used to be an ironhorse

Twenty years ago

Used to bring the mail to me

Through the ice and snow

I've sat alone and watched her

Steaming through the night

Ninety tons of thunder

Lighting up the sky

Speeding, sparks like lightning

Engine working hard

Furnace on the foot plate

Shining in the night

Iron striking metal

The sound of racing steel

It's all I ever wanna hear

It's music to my ears

Ninety tons of thunder

Lighting up the sky

Steaming red hot pistons

See the wheels flash by

Hear the whistle blowing

Streaking down the track

If I ever had my way

I'd bring the princess back one day

Underbar låt!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sparks - Pineapple

Någon här på forumet som gillar ananas? :D Här är en låt för er i så fall. Ackompanjerad med bastuba och spikpiano (tror jag?) Tyvärr fanns det bara något liveframträdande på tuben, så jag skippar en länk dit. Den som gillar udda texter (och lite udda musik) kan jag förövrigt rekommendera kolla in fler låtar av Sparks, en annan genial titel av dem: "Achoo" :D

Texten:

Tropical air helps us harvest all year

And serves to promote the vitamin C content

In turn yielding greater demand

Pineapple: Got to send a case to the city jail

The warden likes it because it won't conceal

Any sort of handmade weapons

That are baked right into their buns

And the taste is delectable

But won't the prisoners hit the table and shout

Pineapple, pineapple, pineapple fulfills every need

Pineapple: shares are gonna divide

Pineapple: if in us you confide

Got a contract for all of the schools

They will use it for all of their meals

Sure, the kids will throw it real far

'Cause it ain't a milk chocolate bar

But you know it don't stain so bad

But won't the fling it at a friend and then shout

Pineapple: tastes too healthy to me

Pineapple: it's filled with vitamin C

Pineapple: fulfills every need

Pineapple: to all the ships at sea

Pineapple: for the English at tea

Pineapple: to the Siamese twins

Pineapple: to heal those who have sinned

Ship some to the Alpine skiing team

The coach won't have to worry 'bout the calories

Sure it ain't strudel (they're nice)

But it helps your balance on ice

Puts you back on the winning trail

But don't the players moan and groan and then shout:

Pineapple: we get it every old night

Pineapple: but we're winning all right

Pineapple fulfills every need

Pineapple: shares are gonna divide

Pineapple: if in us you confide

Pineapple fulfills every need

Pineapple: upward trends are foreseen

Pineapple: so invest in Big P

Pineapple fulfills every need

Pineapple: and the tins can be used

Pineapple: for anything that you choose

Pineapple, pineapple

We'll jet you there, breathe the Hawaiian air

Where hula is life, and luaus are for the wife

So visit our factory soon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En låt om Rambo :)

-----------------------------

Vietnam veteran

Memories of atrocity

Trained killing machine

With no place in society

Incarceration

With no justification

Of law deprived

Escape to survive

---

First blood

Search and destroy

A fugitive from the law

Unaware they’re hunting

A one man war

---

Master of combat

Rivalled by none

Silent hunter

New war begun

Violent ambush

Fierce fast attack

Fighting injustice

No turning back

---

To survive war

You must become... War!

----

Ex Green Beret

Show no remorse

Swift brutal vengeance

On a lawless force

Fearless survivor

Haunted by horrors within

Retaliation

To a war he cannot win

Ni som sett första filmen känner säkert igen er! Blev skitglad när jag hittade den här låten! Rambo är en av mina favorit 80-talasfilmer!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Det här var ju en kul tråd, varför har jag glömt bort den? :D(Och varför är första inlägget alltid så jäkla långt i mina "officiella" trådar? :) )

Nåväl.

Är det nån som kan begripa sig på texten i Blue Öyster Cult - Astronomy?

Spoiler
Clock strikes twelve and moondrops burst

Out at you from their hiding place

Like acid and oil on a madman's face

His reason tends to fly away

Like lesser birds on the four winds

Like silver scrapes in May

And now the sands become a crust

Most of you have gone away

Come Susie dear, let’s take a walk

Just out there upon the beach

I know you’ll soon be married

And you’ll want to know where winds come from

Well it’s never said at all

On that map that Carrie reads

Behind the clock back there you know

At the Four Winds Bar

Hey! Hey! Hey! Hey!

Four winds at the Four Winds Bar

Two doors bought and windows barred

One door to let to take you in

The other one just mirrors it

Hey! Hey! Hey! Hey!

Hellish glare and inference

The other one’s a duplicate

The Queenly flux, eternal light

Or the light that never warms

Yes, the light that never, never warms

Or the light that never

Never warms

Never warms

Never warms

The clock strikes twelve and moondrops burst

Out at you from their hiding place

Miss Carrie nurse and Susie dear

Would find themselves at the Four Winds Bar

It’s the nexus of the crisis

And the origin of storms

Just the place to hopelessly

Encounter time and then came me

Hey! Hey! Hey! Hey!

Hey! Hey! Hey! Hey!

Call me Desdinova

Eternal light

These gravely digs of mine

Will surely prove a sight

And don’t forget my dog

Fixed and consequent

Astronomy... A star

Astronomy... A star

Astronomy... A star

Astronomy... A star

Eller, för den delen, texten i Procol Harum - A Whiter Shade of Pale?

http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI

Spoiler
We skipped the light fandango

Turned cartwheels cross the floor

I was feeling kinda seasick

But the crowd called out for more

The room was humming harder

As the ceiling flew away

When we called out for another drink

The waiter brought a tray

And so it was that later

As the miller told his tale

That her face, at first just ghostly,

Turned a whiter shade of pale

She said, there is no reason

And the truth is plain to see.

But I wandered through my playing cards

And would not let her be

One of sixteen vestal virgins

Who were leaving for the coast

And although my eyes were open

They might have just as wellve been closed

She said, I'm home on shore leave,

Though in truth we were at sea

So I took her by the looking glass

And forced her to agree

Saying, you must be the mermaid

Who took neptune for a ride.

But she smiled at me so sadly

That my anger straightway died

If music be the food of love

Then laughter is its queen

And likewise if behind is in front

Then dirt in truth is clean

My mouth by then like cardboard

Seemed to slip straight through my head

So we crash-dived straightway quickly

And attacked the ocean bed

Nån som sitter och snackar med en tjej och sen får henne i säng? :(

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Sitter och lyssnar på Smash av Offspring och har hittat två låtar som passar här :)

Offspring - Self Esteem

Det handlar om en kille och en tjej, som vanligt. Skillnaden är att för en gångs skull handlar det om att killen vill göra slut eftersom tjejen behandlar honom så dåligt, men han har för dålig självrespekt för att göra det.

Offspring - Bad Habit

Låten handlar om en man vars temperament är väldigt labilt. Så fort någon gör något fel i trafiken tar han fram sin pistol ur handskfacket och ska "wreck this fucker"... :mellow: ... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Det verkar inte vara många fler än jag som är intresserade av den här tråden :P

Det här är en gammal tysk schlager som jag har många roliga minnen förknippade med. Mestadels involverar minnena en knökfull turnébuss med inmonterad bar :innocent:

France Gall - Der Computer nummer 3

(Studioversionen, där hon sjunger mycket renare och bättre, hittar jag inte. Kanske på Spotify.)

Spoiler
Der Computer Nr. 3

sucht für mich den richtigen Boy,

und die Liebe ist garantiert für beide dabei.

Der Computer weiß genau

für jeden Mann die richtige Frau,

und das Glück fällt im Augenblick

aus seiner Kartei.

Denn einer von vielen Millionen,

der wartet auf mich irgendwo.

(Gross: einszwoundachtzig, Kragen: 39, Schuhgröße: 46, stop!)

Der Computer Nr. 3

sucht für mich den richtigen Boy,

und die Liebe ist garantiert für beide dabei.

Lange war ich einsam, heut' bin ich verliebt,

und nur darum ist das so,

weil es die Technik und die Wissenschaft

und Elektronengehirne gibt.

Der Computer Nr. 3

sucht für mich den richtigen Boy,

und die Liebe ist garantiert für beide dabei.

Der Computer weiß genau,

für jeden Mann die richtige Frau,

und das Glück fällt im Augenblick

aus seiner Kartei.

Denn einer von vielen Millionen,

der wartet auf mich irgendwo

(Alt: 22 Jahre, schwarze Haare, von Beruf Vertreter, Kennzeichen: Geld wie Heu)

Der Computer Nr. 3

sucht für mich den richtigen Boy,

und die Liebe ist garantiert für beide dabei.

Texten handlar om en dator som söker igenom en databas efter Den Rätte för henne, "und die Liebe ist garantiert für beide dabei". Den skumma rösten som kommer in ibland är datorrösten som rabblar upp sökkriterierna ^_^

"Vilken rolig idé. Och så gulligt, egentligen!" tänkte jag. Sen insåg jag att det är ju precis vad dejtingsajter är till för nuförtiden. Då blev det inte lika romantiskt längre :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man skulle nog kunna dumpa hela Zappa-katalogen här. Nästan iaf... :whistling:

Montana

En låt om... tandtråd!

The Illinois Enema Bandit

Titeln talar för sig själv

http://www.youtube.com/watch?v=5uRvR2oF3FQ

Packard Goose

Om musikjournalism (det om något borde väl vara vanligare?)

http://www.youtube.com/watch?v=2EzW6lb46Fw

Don't Eat The Yellow Snow, Nanook Rubs It, St. Alfonzo's Pancake Breakfast, Father Oblivion

Fyra låtar som tillsammans utgör en svit om bl.a. gul snö, slagsmål med djurfångare, stjäla margarin från en pannkaksfrukost, m.m.

http://www.youtube.com/watch?v=Ws5Xeu3BEQk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Blondie - Rapture

Fullständigt obegriplig text. Tycks handla om en man från Mars som äter bilar, gitarrer och takter. (Bars är både stänger och takter i noter, jag antar att det är det senare de menar.)

Spoiler
Toe to toe dancing very close

Body breathing almost comatose

Wall to wall people hypnotized

And they're stepping lightly

Hang each night in rapture

Back to back sacroiliac

Spineless movement and a wild attack

Face to face sightless solitude

And it's finger popping

Twenty four hour shopping in rapture

Fab Five Freddy told me everybody's fly

DJ spinning I said "My My"

Flash is fast flash is cool

Francois c'est pas flashe non due

And you don't stop sure shot

Go out to the parking lot

And you get in your car and drive real far

And you drive all night and then you see a light

And it comes right down and it lands on the ground

And out comes the man from Mars

And you try to run but he's got a gun

And he shoots you dead and he eats your head

And then you're in the man from Mars

You go out at night eating cars

You eat Cadillacs, Lincolns too

Mercurys and Subaru

And you don't stop

You keep on eating cars

Then when there's no more cars you go out at night

And eat up bars where the people meet

Face to face

Dance cheek to cheek

One to one

Man to man

Dance toe to toe

Don't move too slow 'cause the man from Mars is through with cars

He's eating bars

Yeah wall to wall

Door to door

Hall to hall

He's gonna eat 'em all

Rapture

Be pure

Take a tour through the sewer

Don't strain your brain

Paint a train

You'll be singing in the rain

Said don't stop to the punk rock

Man to man, body muscular

Seismic decibel by the jugular

Wall to wall, tea time technology and a digital ladder

No sign of bad luck in rapture

Well now you see what you wanna be

Just have your party on TV

'Cause the man from Mars won't eat up bars where the TV's on

And now he's gone back up to space where he won't have a hassle with the

human race

And you hip hop

And you don't stop

Just blast off sure shot

Because the man from Mars stopped eating cars

And eating bars

And now he only eats guitars

Get up!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Bump!

David Bowie - I Keep Forgetting

Inte världens bästa låt eller exempel, men ändå. Det finns tonvis med låtar där folk har gjort slut och ett antal där huvudpersonen "inte kan fatta" att det är slut (som till exempel Westlife - Fool again för att ta det smörigaste exemplet). Men hur ofta sjungs det om en person som helt enkelt glömt bort att de gjort slut?

Fyll på med lite egna låtar, det här kan vara rätt kul. :)

EDIT: Oooh, nu kom jag på en bra en!

David Bowie - Five Years

Mänskligheten har fem år kvar innan jorden går under. Sången utspelar sig just i det ögonblick då man fått reda på det och nyheten sprids som en löpeld.

"News had just come over,
we had five years left to cry in

News guy wept and told us
Earth was really dying
Cried so much his face was wet
then I knew he was not lying"

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...