Jump to content

Battlefield Bad Company 2


Sniper
 Share

Recommended Posts

Battlefield Bad Company 2

Battlefield-Bad-Company-2_1152114_0.jpg

Efter att ha läst FZs fördhandstitt och sett Gametrailers TVs Battlefield Bad Company special är jag helt såld. Idag förbokar jag spelet!

BFBC2?

Det är en uppföljare till Bad Company 1 och har uppmärksammats mycket mer eftersom multiplayerdelen förutspås bli riktigt bra, och för att uppföljaren, till skillnad från ettan, släpps på PC.

Det finns fyra klasser:

Assault

Engineer

Recon

Medic

På PC ska BFBC2 tydligen ha hela 40-player multiplayermatcher.

Nu vet jag visserligen inte allt om spelet så någon annan medlem får gärna fylla i eventuell information som jag inte skrivit här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan förhandsbokat det för en krona + två spel hos Gamestop. Det kommer bli grymt, jag gillar verkligen tempot mycket mer i BF-spelen än t.ex. MW2 och fokuset på squads är riktigt grymt.

När var det erbjudandet? Hah, köper nog därifrån ändå eftersom den går drygt 100 kr billigare. Men jag vet inte, rätt schysst med skiva (får man väl inte från Gamestop?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När var det erbjudandet? Hah, köper nog därifrån ändå eftersom den går drygt 100 kr billigare. Men jag vet inte, rätt schysst med skiva (får man väl inte från Gamestop?)

Gamestop har byt in 2 spel och betala 1kr för spelet på 360 och PS3. Man får dock inte byta in vilket spel som helst, som du kan se här.

Jag tänkte nog köpa det på Game UK där PC Collectors Edition kostar runt 300kr. :D

@Wuzi

Det ska finnas en sådan, likt den i BF2, enligt Wikipedia.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game UK= United Kingdom, amirite? Hur kommer det till Sverige och hur länge tar det? Som fattig student är det lägsta priset viktigt, iaf för mig.. Ayy, blir nog en förhandsbeställning i alla fall. Verkar så sanslöst coolt :D

Yes, Game.co.uk. Man får spelet på posten, men jag vet inte vad frakten kostar, eller leveranstiden. Jag har dock hört att många beställt därifrån så jag antar att det är bra.

Fast du får ingen Beta Key om du köper därifrån. Betan pågår från och med den 26:e Januari.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När var det erbjudandet? Hah, köper nog därifrån ändå eftersom den går drygt 100 kr billigare. Men jag vet inte, rätt schysst med skiva (får man väl inte från Gamestop?)

Om du menar spelet på skivan så är jag väl rätt säker på det då det är till Xbox 360.

Låter intressant. Hur likt är det MW2s "rpg"?

Jag minns väldigt lite från när jag spelade BC1, men jag saknade att man inte kunde customiza vapen och sånt så mycket, vilket jag ÄLSKAR i MW2.

Det finns nu, man får välja attachments och secondary weapons och så, men riktigt lika djupt som i MW2 tror jag inte att det är/blir.

Yes, Game.co.uk. Man får spelet på posten, men jag vet inte vad frakten kostar, eller leveranstiden. Jag har dock hört att många beställt därifrån så jag antar att det är bra.

Fast du får ingen Beta Key om du köper därifrån. Betan pågår från och med den 26:e Januari.

Kommer väl ändå ett multiplayer-demo i början på februari till konsolerna iallafall, vad jag minns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Någon som vet när Game skickar ut förhandsbokade spel? Dagen innan eller?

De borde göra det. Om du beställer från UK tror jag dock att du inte kommer få spelet förens dagen efter det släppts.

boxen eller PC, boxen eller PC, boxen eller PC. Kan inte bestämma mig! :D

Samma här. Det lutade åt PC, men sedan kom jag på att det säkert är bättre online på 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Finns det perks och sånt? Kill streak reward?

Det är perks och killstreak-rewards som tar bort hela skill-elementet med FPS-shooters. :D Inte fan är det skillat att med predator-missile och campande ta sig upp till tolv kills och få chopper gunner, och sedan casha in 8-12 kills till, då man håller i princip in musknappen och siktar vart alla är. BFBC2 håller FPS-spelen barebone, med fordon. Man får poäng genom att skjuta folk, hjälpa folk och ta flaggor, inte genom att spamma '4' varannan minut för att aktivera sin UAV, helikopter, flygplan, care package osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är perks och killstreak-rewards som tar bort hela skill-elementet med FPS-shooters. :doh: Inte fan är det skillat att med predator-missile och campande ta sig upp till tolv kills och få chopper gunner, och sedan casha in 8-12 kills till, då man håller i princip in musknappen och siktar vart alla är. BFBC2 håller FPS-spelen barebone, med fordon. Man får poäng genom att skjuta folk, hjälpa folk och ta flaggor, inte genom att spamma '4' varannan minut för att aktivera sin UAV, helikopter, flygplan, care package osv.

Och man blir belönad med nya vapen och delar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...