Jump to content

Stänga vardagssnack?


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Har en väldigt ogenomarbetad idé om att Vardagssnack kanske borde låsas?

Eller omarbetas i lite nya trådar kanske?

För det blir ju en del diskussioner om dagsaktuella saker däri trots allt. Och det kanske vore bättre med en "min dag" tråd eller liknande.

Som sagt väldigt mycket inte genomarbetat men det kanske finns nån därute som känner att det stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tråd som heter "Min dag" och som man får skriva om sin dag. :D

Det var jävligt genomtänkt.

haha.. Ibland är du ju så grymt trög Stell :P

Jag skrev som sagt att det va väldigt lite genomtänkt.

Anledningen till idén är ju att det tjatas om att det startas för lite trådar. Och i Vardagssnack har det ju gång på gång blivit diskussioner om nyheter och så vidare som skulle kunnat få sig en liten ny tråd.

En regeländring för tråden kanske skulle kunna ändra på det. Det är ju som sagt bara ett förslag och inget jag begär att någon ska göra.

(Men o andra sidan är det ju självklart att den store StellHell ska komma o slänga ur sig något extremt genomtänkt efter att ha läst ordentligt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till idén är ju att det tjatas om att det startas för lite trådar. Och i Vardagssnack har det ju gång på gång blivit diskussioner om nyheter och så vidare som skulle kunnat få sig en liten ny tråd.

En regeländring för tråden kanske skulle kunna ändra på det. Det är ju som sagt bara ett förslag och inget jag begär att någon ska göra.

Men behöver man göra regler för trådstarteri även i V-snack då? Hittills brukar det räcka med att nån säger "starta en tråd vetja" när man i en viss tråd börjat diskutera ett ämne väldigt livligt. Och antingen så gör man det ganska kvickt eller så dör diskussionen ut. Jag tycker redan det finns för knepiga skrivna och oskrivna regler om vad som ska bli trådar eller inte; säg till när folk börjar babbla för mycket om en enskild fråga istället så ska du se att du får trådar av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men behöver man göra regler för trådstarteri även i V-snack då? Hittills brukar det räcka med att nån säger "starta en tråd vetja" när man i en viss tråd börjat diskutera ett ämne väldigt livligt. Och antingen så gör man det ganska kvickt eller så dör diskussionen ut. Jag tycker redan det finns för knepiga skrivna och oskrivna regler om vad som ska bli trådar eller inte; säg till när folk börjar babbla för mycket om en enskild fråga istället så ska du se att du får trådar av det.

Jag slänger ur mig idén just för att jag inte tycker att det funkar riktigt och för att det känns som att det inte ska vara nödvändigt att säga till hela tiden..

Men det som behövs kanske inte är något sånthär. Det som behövs kanske bara är någon form av riktlinjer där det påpekas att man bör tänka på att skapa tråd så fort man känner att man hamnar för mycket off-topic. Något som alla måste ha läst eller något. Det är ju som sagt bara något jag tänkte på helt plötsligt och kände skulle kunna vara något värt att diskutera här. Då är det ju synd att vissa reagerar som de gör. Men de har väl aggressionsproblem antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha.. Ibland är du ju så grymt trög Stell :P

Jag skrev som sagt att det va väldigt lite genomtänkt.

Anledningen till idén är ju att det tjatas om att det startas för lite trådar. Och i Vardagssnack har det ju gång på gång blivit diskussioner om nyheter och så vidare som skulle kunnat få sig en liten ny tråd.

En regeländring för tråden kanske skulle kunna ändra på det. Det är ju som sagt bara ett förslag och inget jag begär att någon ska göra.

(Men o andra sidan är det ju självklart att den store StellHell ska komma o slänga ur sig något extremt genomtänkt efter att ha läst ordentligt)

Är det inte upp till medlemmarna att starta en tråd om det istället då?

Seriöst, det har kommit upp trådar på trådar på trådar på trådar om att det är på tok för lite nya trådar, alla håller med, bomber och granater, ingenting händer och medlemmarna börjar klaga igen, liksom what the hell?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var så jag tolkade det, men det kändes ju ganska onödigt att stänga en tråd och starta en likadan med annat namn :P

Inte ganska onödigt, det är helt jävla hjärndött för fan. :D

haha.. Ibland är du ju så grymt trög Stell :P

Jag skrev som sagt att det va väldigt lite genomtänkt.

Anledningen till idén är ju att det tjatas om att det startas för lite trådar. Och i Vardagssnack har det ju gång på gång blivit diskussioner om nyheter och så vidare som skulle kunnat få sig en liten ny tråd.

En regeländring för tråden kanske skulle kunna ändra på det. Det är ju som sagt bara ett förslag och inget jag begär att någon ska göra.

(Men o andra sidan är det ju självklart att den store StellHell ska komma o slänga ur sig något extremt genomtänkt efter att ha läst ordentligt)

Det är inte ens lite genomtänkt. "Kan vi inte stänga allmänt och öppna ett nytt forum som heter Allo-forumet där man får posta trådar som rör allmänna ämnen".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte ganska onödigt, det är helt jävla hjärndött för fan. :P

Det är inte ens lite genomtänkt. "Kan vi inte stänga allmänt och öppna ett nytt forum som heter Allo-forumet där man får posta trådar som rör allmänna ämnen".

haha.. Du är ju så söt när du inte förstår saker :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...