Jump to content

Aktier, fonder & obligationer


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Hur går det för dig StellHell? Har du börjat handla något än?

Hur ser det ut för dig FerkurZ? Fortfarande Aoil som gäller eller?

Tänkte börja handla imorgon kväll!

Aoil ligger och trampar några kronor över mitt snittpris (109,5) men jag tror de kommer ta fart snart, dessutom så är det ju långsiktigt (iaf 2-3 år) =)

Funderar på att sälja astrazenca, efter de gett utdelning (imorgon) och köpa meda istället.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det för dig StellHell? Har du börjat handla något än?

Hur ser det ut för dig FerkurZ? Fortfarande Aoil som gäller eller?

Tänkte börja handla imorgon kväll!

Kontot är aktiverat och pengar överförda. Rådslår med min svåger som håller på med handel och luskammar experternas kommentarer om vad man ska köpa. Är lite kluven på hur långsiktig jag vill vara och om jag ska satsa på något kortsiktigt och högrisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aoil ligger och trampar några kronor över mitt snittpris (109,5) men jag tror de kommer ta fart snart, dessutom så är det ju långsiktigt (iaf 2-3 år) =)

Funderar på att sälja astrazenca, efter de gett utdelning (imorgon) och köpa meda istället.

Det låter fortfarande bra. Ska sätta mig ikväll och läsa igenom allt.

Har du några andra tips på bra aktier?

Kontot är aktiverat och pengar överförda. Rådslår med min svåger som håller på med handel och luskammar experternas kommentarer om vad man ska köpa. Är lite kluven på hur långsiktig jag vill vara och om jag ska satsa på något kortsiktigt och högrisk.

Har häller inte riktigt bestämt mig hur långsiktigt jag vill satsa. Jag har ju ändå dessa pengar bara liggandes, så då kan de väl egentligen bara ligga och förhoppningsvist växa.

Har du kommit fram till vilka aktier du ska köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kontot är aktiverat och pengar överförda. Rådslår med min svåger som håller på med handel och luskammar experternas kommentarer om vad man ska köpa. Är lite kluven på hur långsiktig jag vill vara och om jag ska satsa på något kortsiktigt och högrisk.

Dela upp det då, 75/25 50/50 w/e, så har man någon typ av stabilitet att falla tillbaka på.

Det låter fortfarande bra. Ska sätta mig ikväll och läsa igenom allt.

Har du några andra tips på bra aktier?

ABB tror jag är intressanta på sikt, det har dock börjat ryktas om kartellverksamhet (igen) så de kanske får punga ut med böter(igen).

Fast jag vet inte om det kommer påverka kursen så mycket, isf lär det ju bli köpläge.

Annars forsätter jag propsa för Aoil.

Men läs på och skaffa en egen soild uppfattning, jag vill inte att du ska komma å kräva mig på 70k :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Bump!

Nu när FI har infört en bolånegräns på max 85% av köpesumman måste jag spara ihop sisådär 150 000-225 000 innan jag kan flytta ut :D

Hade tänkt lägga undan kanske 8000-10000 varje månad, är det fonder som gäller då? Vill ha så bra avkastning som möjligt på kort sikt (mellan 6 månader och ett år). Högrisk eller lågrisk?

Har handelsbanken om det spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag la ner allt vad som gällde aktier. Orkade inte sätta mig in i allt.

Men nu har jag i alla fall funderat på fonder. Jag har 30.000 som bara ligger på mitt sparkonto i Swedbank.

Jag har ingen användning alls för dessa pengar just nu, eller en tid framöver, så vart borde jag lägga dessa?

Frågar igen om någon har ett tips.

Dom där 30k kommer nog utökas till 50k istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tjänat 130:- sen den 9:e augusti på mina högriskfonder. Fint att se att pengarna iaf växer lite.

BRIC på avanza om du är intresserad.

Ouch, det var fan bra.

Har du lagt in mycket pengar då eller?

Hade sånt jävla problem med Avanza sist, men kan väl ge det ett försök till.

Det finns inte högrisk inom bankerna? (swedbank)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...