Jump to content

Framtidens forum


Umberto
 Share

Recommended Posts

Det var förslag på personer, inte en definitiv lista på hur många eller exakt vilken kombination av människor som slutligen skulle sitta där.

I see.

Du misslyckades att vara rolig, tyvärr. testa på ett annat forum kanske.

Det där var skarp ironi/sarkasm, inte ett försök att vara "rolig".

Men nu skulle vi ju inte diskutera moderatorer i den här tråden. Umberto har ställt up 53 punkter eller någonting sådant som han vill få synpunkter på. Starta en ny tråd isf, angående moderatornominationer?

Ja, exakt.

Dylika diskussioner är totalt irrelevanta atm. Hultan fattar beslut om den saken i ett senare skede och nu ska vi bara koncentrera oss på hur det nya forumet ska se ut.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:o

Du försökte vara rolig på min bekostnad och måla ut mig som en admin som inte bryr mig ett skit om forumet. Synd för dig.

Suck... Sarkasm är en form av kritik. Jag kunde lika gärna skrivit med tydliga och mindre förtäckta termer.

Du bryr dig om att upprätthålla status quon på forumet och hålla ställningarna, DET kan jag hålla med om. MEN när det gäller att utveckla forumet, sköta om det och komma med konkreta initiativ, något som en admin kan genomföra mycket lättare än alla mods och medlemmar, är det sämre ställt.

Jag har inget intresse av att driva den här diskussionen vidare. Jag vet hur du tänker och jag vet hur jag tänker och jag vet att fortsatt polemik bara kommer att leda till ytterligare tandagnisslan.

God morgon.

----

Edit: Vad anser ni om det där om att minska signaturerna och göra avatarerna större? Bra/dåligt?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck... Sarkasm är en form av kritik. Jag kunde lika gärna skrivit med tydliga och mindre förtäckta termer.

Du bryr dig om att upprätthålla status quon på forumet och hålla ställningarna, DET kan jag hålla med om. MEN när det gäller att utveckla forumet, sköta om det och komma med konkreta initiativ, något som en admin kan genomföra mycket lättare än alla mods och medlemmar, är det sämre ställt.

Jag har inget intresse av att driva den här diskussionen vidare. Jag vet hur du tänker och jag vet hur jag tänker och jag vet att fortsatt polemik bara kommer att leda till ytterligare tandagnisslan.

God morgon.

----

Edit: Vad anser ni om det där om att minska signaturerna och göra avatarerna större? Bra/dåligt?

Signaturerna får gärna vara lika stora men avatarerna ska vara större! :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Signaturerna får gärna vara lika stora men avatarerna ska vara större! :yes:

Dom får gärna vara lite mindre. Men mer 400x150 om ni frågar mig. Känns bättre med en mer avlång rektangel än 350x150 som nästan blir en fyrkant.

Avatarer får också gärna vara större. Runt 100x100 vore trevligt.

Går det inte förresten att införa något sorts marginalsystem, liknande det dom har på GTAForums, att om bilderna är större än tillåtet så går dem inte att använda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med att Mods/Admins bör vara mer aktiva och ta mer ansvar:

Här har vi ett praktexempel hur ansvariga INTE bör göra (menar inte att hänga ut någon.):

Seriöst, starta trådar och läs reglerna. Det är ju inte underligt att alla forumtrådar försvinner. Curlys inlägg är ju helt och hållet en hel trådstart.

Att bara sitta och gnälla på att en forumit inte har tänkt så som ansvarig gjort är kass och helt onödigt. Jag håller med Curly, varför skapa en ny tråd om detta? Finns ju inget att diskutera. Men så är det, man har olika åsikter.

I det här fallet anser ansvarig att en tråd skulle ha skapats i stället.

Varför tar inte ansvarig lite ansvar och skapar en ny tråd av Curlys fråga, istället för att bara sitta passiv och gnälla? vad är det för ledarskap? Ser du som ansvarig här, en fråga som du anser skulle kunna passa som en tråd, skapa den tråden då. Sitt inte bara passiv, engagera dig lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir väldigt peppad av dina ideér Umberto. Det skulle vara riktigt kul om vi lyckades bli ett storforum!

@Vice.: han förtydligar vad som är bestämt om Troms, det kunde vilken medlem som helst gjort. Nu är Henki till och med är trådskapare och då såklart att han angelägen om att folk gör rätt. Ditt gnäll och efterföljande diskussion i tråden tar betydligt större plats än hans inlägg.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med att Mods/Admins bör vara mer aktiva och ta mer ansvar:

Här har vi ett praktexempel hur ansvariga INTE bör göra (menar inte att hänga ut någon.):

Att bara sitta och gnälla på att en forumit inte har tänkt så som ansvarig gjort är kass och helt onödigt. Jag håller med Curly, varför skapa en ny tråd om detta? Finns ju inget att diskutera. Men så är det, man har olika åsikter.

I det här fallet anser ansvarig att en tråd skulle ha skapats i stället.

Varför tar inte ansvarig lite ansvar och skapar en ny tråd av Curlys fråga, istället för att bara sitta passiv och gnälla? vad är det för ledarskap? Ser du som ansvarig här, en fråga som du anser skulle kunna passa som en tråd, skapa den tråden då. Sitt inte bara passiv, engagera dig lite...

Han har inte befogenhet att göra en tråd av det, han är bara GTA Moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musik, film, grafik

#50 Byt namn till Kultur. "Musik, film, grafik, tv-serier, litteratur" etc. kan skrivas in i underrubriken (som i GTA-forumen)

Eftersom jag ser det i flera förslag ovan. Tycker de flesta att forumet "Musik, Film & Grafik" skall döpas om till "Kultur"? :P Tycker själv det låter både finfint och enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag ser det i flera förslag ovan. Tycker de flesta att forumet "Musik, Film & Grafik" skall döpas om till "Kultur"? :P Tycker själv det låter både finfint och enklare.

Jag tycker också det är finare och bättre.

Det enda som kanske skulle kunna vara negativt är att många yngre förknippar ordet kultur med pastellmålningar och dammiga böcker och då blir avskräckta från att göra ett besök.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också det är finare och bättre.

Det enda som kanske skulle kunna vara negativt är att många yngre förknippar ordet kultur med pastellmålningar och dammiga böcker och då blir avskräckta från att göra ett besök.

Jo, och så väcks ju också frågan om det forumet kommer vidgas och sno från allmänt i så fall. Ska till exempel populärkultur också ingå i det forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, och så väcks ju också frågan om det forumet kommer vidgas och sno från allmänt i så fall. Ska till exempel populärkultur också ingå i det forumet?

Kultur är ju ett ganska svårtytt ord egentligen, eftersom det betyder olika saker i olika sammanhang. Men det får väl vara så att underrubriken markerar vad som platsar, precis som i exemplet. Angående populärkultur (även om det bara var ett exempel) tycker jag att det skulle passa bra i det forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Vad anser ni om det där om att minska signaturerna och göra avatarerna större? Bra/dåligt?

Avatarer kan defenitivt få en ökning till 100x100 pixlar. Ren tekniskt så skulle det gå att ha 150x150, men det vore nog att ta i. :) Att sänka signaturens höjd, visst, men bredden? För min del kan en signatur vara hur lång som helst. En signaturbild ska vara slank till utseendet för att gå förbi obemärkt. 500-pixlarsbredden tycker jag är en okej riktlinje för signaturbredd, och för mig gör det knappast något om det överskrids, 22"-skärmar är ju dagens standard!

Du har många bra idéer, men varför slänga in allting i en enda tråd? Det här är en forumdel skapad för förslag, så jag tycker att varje förslag borde ha en egen tråd, eller åtminstone en tråd för varje "del" du presenterar, som "Övergripande ärenden", "Moderatorer" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, och så väcks ju också frågan om det forumet kommer vidgas och sno från allmänt i så fall. Ska till exempel populärkultur också ingå i det forumet?

Snor och snor... Allmäntforumet är, som sagt, diffust och bör efter hand avvecklas och övergå till att bli ett forum som i huvudsak fokuserar på samhällsfrågor/nyheter/aktualiteter/vetenskap etc. Kultur blir en stor forumdel och övertar de flesta trådar som har med kultur att göra. Musik, film, bild, foto, tv-serier, litteratur, serier, konst m.m... Jag kommer inom kort att starta en ny tråd där jag presenterar ett förslag på en ny uppdelning av forumdelarna.

Vad menar du med populärkultur?

Gillar't. Nya medlemmar bör få sig ett eget underforum att skriva en presentation i, istället för bara en tråd. Dom känner sig mer speciella då. B)

Det är en bra idé. Stöder den helt och fullt.

Avatarer kan defenitivt få en ökning till 100x100 pixlar. Ren tekniskt så skulle det gå att ha 150x150, men det vore nog att ta i. :P Att sänka signaturens höjd, visst, men bredden? För min del kan en signatur vara hur lång som helst. En signaturbild ska vara slank till utseendet för att gå förbi obemärkt. 500-pixlarsbredden tycker jag är en okej riktlinje för signaturbredd, och för mig gör det knappast något om det överskrids, 22"-skärmar är ju dagens standard!

Du har många bra idéer, men varför slänga in allting i en enda tråd? Det här är en forumdel skapad för förslag, så jag tycker att varje förslag borde ha en egen tråd, eller åtminstone en tråd för varje "del" du presenterar, som "Övergripande ärenden", "Moderatorer" osv.

Laptops går sällan över 17"... :) Håller dock med om att bredden inte nödvändigtvis måste sänkas.

Jag samlade allt i en tråd eftersom jag hade så många småförslag som annars skulle hamnat i skymundan. Dessutom blev allt mer synligt och tydligt så här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...