Jump to content

Dexter


kicken
 Share

Recommended Posts

Okej hrmf. Tycker säsongsstarten var sisådär men vi får se hur det artar sig.

Tycker Deb var ännu mer irriterande än vanligt. Spoiler för slutscenen av säsong sju:

Är det inte fel att skylla LaGuertas död på Dexter? Jag tolkade scenen i containern som att Dex inte ville att hon skulle skjuta LaGuerta, så det var ju hennes val.

Otroligt irriterande varje gång de ger någon karaktär, men speciellt Dexter det TVTropes kallar idiot ball. Som när

Harrison lämnar bilen. Varför i helvete låser inte Dexter bilen när han parkerar den utanför ett sleazy motell med en rånare i det och en hitman som vill döda rånaren snart där?! Så urbota dumt.

Sen, visst, karaktärsutveckling osv, men

Dexters beteende i det här avsnittet fick mig att verkligen sakna säsong 1-Dexter, lugn, beräknerlig osv. Men instabiliteten kanske underlättar hans eventuella demise.

Undrar hur den nya karaktären, FBI-kvinnan, utvecklas. Störde mig på henne i hennes första scen när det såg ut som att hon var skriven som en superpolis som direkt visste allt om mördaren, men slutet på avsnitt visade att hon har lite mer djup och kanske inte var så out of the blue som det först såg ut.

Undrar om hon blir den som brings Dexter down eller bara en i raden som han mördar när hon ska avslöja honom.

Sen hoppas jag att

Quinn och Jamies (heter hon va? Angels lillasyrra/Dexters nanny) knullande leder nånvart och inte bara är en c-story för att ge filler-material. Även om det är trevligt med naken Aimee Garcia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

kan vi inte få lite liv i denna tråden, behöver snacka av mig ibland efter man sett ngt avsnitt och mina vänner som ser de är inga

roliga att snacka med om sådant haha.

va tyckter nu hittills om säsong 8?

Jag personligen gillar det, MEN jag hade faktiskt hoppats på en säsong där han är på flykt men känns intesom de kommer att ske tråkigt nog, och faktiskt så har man ingen aning alls om hur detta ska sluta, för det är ju sista säsongen är de sagt...

dock undrar jag hur fan de kommer gå nu efter hur 4e avsnittet slutade, de va en big "wtf are you doin-moment"!

Jag gillar vogels syn på Dexter, och det är lite de jag älskar med serien att man alltid ifrågasätter sin egen moral osv. skriver troligen mer om jag ser att tråden börjar leva igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Aaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.................................... alltså, jag vet inte heller. Det borde vara så jävla suspekt att alla människor i Dexters liv bara dör... liksom... dessutom känns det inte trovärdigt att Deb kan chilla runt på kontoret. Hon har ju ändå

skjutit La Guerta

... okej att hon skulle kunna hjälpa Dexter och "

förlåta" honom men kan hon verkligen förlåta sig själv

?

Det borde slutat med säsong sju. Deb skjuter Dexter. Allt kommer fram. Asbra slut.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... nu har jag sett slutet.

Ett ganska dåligt slut på en dålig säsong. Två grejer... "I destroy everyone I love"... hur ska det gå utan kärleken? Det var väl kärleken som tryckte undan hans dark passenger? Om de gör en spin-off på detta med en plot i stil med "Dexter i skogen och mördar" blir det väldigt jobbigt. Dessutom är det ganska osannolikt att han, med tanke på ekonomin just nu och med tanke på hans ringa erfarenhet med tunga arbeten i skogen, fick anställning som en lumber jack. Just sayin'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HERREGUD. Säsongen i sig var helt horribel så gick in för avslutningen med inställningen "det kommer vara dåligt, men de kan ju inte sjunka mycket lägre i alla fall". Men de lyckades. Helt horribelt avsnitt på alla sätt och vis. Nog det sämsta jag nånsin sett på tv, och då har jag sett avsnitt av Jims Värld, Two and a half men och TV4s sportsändningar.

Säsong 1: Jättebra.

Säsong 2: Jättebra fram tills den totala cop-outen i slutet. Hela säsongen handlar om Dexters dilemma och att han måste välja - att avsluta med att han slipper undan valet är så jävla fegt och dåligt.

Säsong 3: Mjaha. Inte lika bra som tidigare men verkligen inte så dåligt som det senare blev.

Säsong 4: Väldigt bra tack vare Trinity Killer och John Lithgows rollprestation.

Säsong 5: Meh. Ingen bra follow-up till en väldigt bra finalen av säsong 4.

Säsong 6: Kass.

Säsong 7: Började bra, blev sämre efterhand.

Säsong 8: En horribel skändning mot vad serien var i början.

Anledningen till att serien blev så kass är så simpelt som helt sjukt jävla dumma writers. De som skrev de senare säsongerna tolkade karaktären Dexter på ett helt annat sätt än de som skrev i början och min tolkning av karaktären och deras tolkning är helt horribel. Det är i princip att Dexter är en superhjälte-vigilante som ska få göra som han vill. Inget funderande kring moralen i det Dexter gör, om världen är svart-vit, gråzoner etc som de tidigare säsongerna hade. Det blir sjukt uppenbart om man kollar på avsnittet av The Writers' Room där manusförfattarna har en paneldiskussion om hur de skriver serien och sin syn på Dexter. De är ju för fan helt inkompetenta. Förutom deras horribla tolkning av karaktären Dexter har resten av ensemblen aldrig varit stark, inte ens de tidiga säsongerna och flera strukturer som bygger upp avsnitten blev sjukt dåliga. Tänker främst på voiceovern och Ghost Harry. De verkar anta att alla tittare är ännu större idioter än dem. Vanligt förekommande att voiceovern förklarar nånting SOM REDAN VISAS I BILD. Ni måste inte förklara med ord vad som händer NÄR VI SER VAD SOM HÄNDER OCH KAN FATTA DET SJÄLVA. Ghost Harry är en krycka som noterbart inte fanns i säsong 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...