Jump to content

Dexter


kicken
 Share

Recommended Posts

Rita killed herself?

:mf_doof:

Har du bara sett sista avsnittet av säsong 4?

Första mordet i Trinitys mordcykel är en ung kvinna som blir mördad i badkaret, precis som Rita blev. Hon blev mördad så för att man ska förstå att Trinity hann ta Rita innan Dexter tog honom.

Jag var väldigt tveksam när jag såg John Lithgow i första avsnittet av säsongen (åh nej, inte han från Tredje klotet från solen), men jävlar vilken skådis han är. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET DÄR VAR INTE ETT OKEJ SLUT... fan vad ledsen

jag blir.

Precis det som det är. Så himla bäst (

älskar tragedier!

) så det inte är sant. Jag älskar't!

Måste bara copypasta in två saker från IMDB som jag helt och hållet håller med om.

1. Så sant som det är sagt:

Until 4th season, the winner was always Dexter. In this season, there

is no winner. I congratulate the writers for making this show better, maybe the best

in time.

ÅÅÅH VAD JAG ÄLSKADE SLUTET!

2. Bra sammanfattning av avsnittet:

This was absolutely an awesome episode, as well as the whole season 4. It has amazed me in every way and i stand in awe. The creativeness and ingenious minds behind the show sure know how to amaze me at least. I have been waiting eagerly every week for this show every Sunday. The whole plot was twisted and turned throughout the whole season. This season is in my opinion, the best so far, and i couldn't think of a better way to end the season. When he dumped Arthur Mitchell's body into the ocean, i thought to myself: "Wow, what a season, but seriously? Is this it?" - It wasn't long before i was speechless. Never have i seen something so awesome, i actually found myself sitting with an open mouth, saying "Hell, no". When (spoiler) Rita was murdered in the bath tub, i was first offended, but then i couldn't help but say: "This was brilliant, one of the bravest decisions in TV-series, ever." This season-end differed from the others, and it contributed to creating the best season so far, in my opinion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt wikipedia:

"On October 21, 2008, Showtime renewed the series for a fourth and fifth season, each consisting of twelve episodes. Season 4 aired its season finale on December 13, 2009 to a record-breaking audience of 2.6 million viewers, making it the most-watched original series episode ever on Showtime."

Jepp, en femte säsong är påväg! Jag undrar bara om dom kommer att kunna toppa säsong fyra. Men nu har dom en bra grund för att ändra Dexters beteende radikalt, frågan är bara om dom kommer att lyckas eller faila.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis det som det är. Så himla bäst (

älskar tragedier!

) så det inte är sant. Jag älskar't!

Jojo, självfallet är det ett mästerligt slut, men precis som sammanfattningen sa blev man väldigt ställd i början och grymt obekväm... men slutet är ju verkligen awesome... jag bara undrar vilka konsekvenser det blir i S05?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt wikipedia:

"On October 21, 2008, Showtime renewed the series for a fourth and fifth season, each consisting of twelve episodes. Season 4 aired its season finale on December 13, 2009 to a record-breaking audience of 2.6 million viewers, making it the most-watched original series episode ever on Showtime."

Jepp, en femte säsong är påväg! Jag undrar bara om dom kommer att kunna toppa säsong fyra. Men nu har dom en bra grund för att ändra Dexters beteende radikalt, frågan är bara om dom kommer att lyckas eller faila.

Jag vill inte låta tråkig, men jag hoppas nästan att de nu gör en jäkligt bra säsong med ett fint och värdigt slut. Det finns ingen idé att dra ut den här serien likt 24, för konceptet passar inte i det här fallet. Jag skulle dock inte bli ledsen om de valde att fortsätta, men som du säger kommer det bli extremt svårt att toppa säsong fyra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte låta tråkig, men jag hoppas nästan att de nu gör en jäkligt bra säsong med ett fint och värdigt slut. Det finns ingen idé att dra ut den här serien likt 24, för konceptet passar inte i det här fallet. Jag skulle dock inte bli ledsen om de valde att fortsätta, men som du säger kommer det bli extremt svårt att toppa säsong fyra.

Jag håller med, dom får gärna göra en sista säsong som går ut med en stor smäll!

Hur tycker ni att serien borde sluta? Jag kan se sista säsongen när Dexter kämpar

för att sköta barnen och hålla igång sitt liv tills han tillslut inser att han inte kan sköta allt. Kan tänka mig att det slutar öppet, med ett slut där han genom nåt sätt slipper ansvaret för barnen

och har en dialog med sig själv där han accepterar att han är den han är, och ska fortsätta mörda människor så länge han kan eller tills han är nöjd. Även fast man aldrig får veta om han blir stoppad eller vad som händer efter så skulle jag vara nöjd.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...