Jump to content

Dexter


kicken
 Share

Recommended Posts

Well, säsong fyra är ju nu inne på sin femte episod och jag blev förvånad över att jag inte hittade en Dexter-tråd någonstans på forumet (förutom den här då). Dexter är en serie som aldrig gjort mig besviken. Ända sedan säsong ett har ingen säsong varit riktigt usel eller på något sätt dålig. Säsong fyra är hittills superb och av det jag sett hittills är det en stark konkurrent till säsong ett. Jag menar, E04 och E05 är så sinnessjukt bra att det inte är sant.

Så, vilka följer Dexter här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, säsong fyra är ju nu inne på sin femte episod och jag blev förvånad över att jag inte hittade en Dexter-tråd någonstans på forumet (förutom den här då). Dexter är en serie som aldrig gjort mig besviken. Ända sedan säsong ett har ingen säsong varit riktigt usel eller på något sätt dålig. Säsong fyra är hittills superb och av det jag sett hittills är det en stark konkurrent till säsong ett. Jag menar, E04 och E05 är så sinnessjukt bra att det inte är sant.

Så, vilka följer Dexter här?

Jag. Och är helt förälskad i serien. Stör mig dock på Rita, som blivit en riktig bitch i S04.

Ska bli spännande se vad Dex planerat för Trinity i E06, av teasern i slutet verkar det vara en ganska välplanerad plan, men trinity kan inte dö än? Blir kanske ett sammarbete? lolz

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, vilka följer Dexter här?

JAG! :naughty:

Och jag håller med i vad du säger om den nya säsongen, för trots att jag kände hur de började tappa lite i säsong och ännu lite till i säsong 3 så är de nu i hög grad tillbaka med något nyskapande som ändå håller kvar vid själva Dexteressensen.

Edit: Xazzi: Rita är ju ingenting om man jämför med Lila i sänong 2 :o

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong ett är jävligt bra, säsong två är också jävligt bra, säsong tre var helt okej och säsong fyra har hittills varit skitbra... underbart mysig stämning och väldigt intressant story i säsong fyra, har flera gånger varit lika hypad som när jag tittade på Prison Break (gäller endast första säsongen) och funderar ibland "hur ska de ta sig ut ur denna situationen?"... enorm cliffhanger i både E03 och 304, ska alldeles strax titta på E05, spännande!

http://www.watchxonline.com är ganska duktiga på att lägga upp de senaste avsnitten, för dig som inte orkar ladda ner och titta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag. Och är helt förälskad i serien. Stör mig dock på Rita, som blivit en riktig bitch i S04.

Ska bli spännande se vad Dex planerat för Trinity i E06, av teasern i slutet verkar det vara en ganska välplanerad plan, men trinity kan inte dö än? Blir kanske ett sammarbete? lolz

Ska bli sjukt spännande att se utvecklingen. Det här kunde knappast gjorts bättre!

JAG! :naughty:

Och jag håller med i vad du säger om den nya säsongen, för trots att jag kände hur de började tappa lite i säsong och ännu lite till i säsong 3 så är de nu i hög grad tillbaka med något nyskapande som ändå håller kvar vid själva Dexteressensen.

Edit: Xazzi: Rita är ju ingenting om man jämför med Lila i sänong 2 :o

Håller med. Visst gick det lite utför för varje säsong, men jag har ändå tyckt att det hållit en hög och jämn nivå hela tiden. Men fjärde säsongen har verkligen varit ett lyft!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

s04e07

Osäker på om jag gillar likheten i Quinns påbörjade stalkning av Dexter med Doakes i s02, det hela känns så repetitivt. Slutet kändes dock som en drastisk vändning till något spännande, jag är väldigt nyfiken på vad som väntar nu. Jag gissar på att han inser att han borde ha dödat Trinity för länge sedan och att det är vad nästa avsnitt handlar om.

Vad tycker ni? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong 3 var ju bra, men det jag kunde märka som inte höll lika bra kvalitét var delen att han inte kändes i riskzonen, han var inte nära på att åka fast, vilket han har varit i dom tidigare säsongerna. Och utan det tyckte jag att han mestadels gled runt med sin kompis och inte gjorde så mycket..

Men det var ändå Dexter, jag låg ändå med ett leende på läpparna medans jag såg det.

Edit: Klar med dom sju avsnitten i säsong 4 också! Nu måste man återgå till väntandet.. Att se igenom det här är nog det bättre som jag gjort.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...