Jump to content

Skriklåda!


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Så länge den inte döps till Skriklåda bara :angry:

Hatar det namnet, shoutbox ftw.

Det vore faktiskt väldigt trevligt. Fungerar det så skulle jag gärna se det. Möjligtvis där "senast skapade trådar" är nu, i ref-forumet.

Hade vi annars tänkt ha kvar senaste skapade trådar så hade det kunnat blivit relativt irriterande ibland och bara ta plats, om det inte startas några nya trådar på ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle GTAsajten.com öppna som sida igen och ha någon slags IRC-ish chatt man kan trycka upp därifrån tror jag det skulle kunna vara en rolig grej. Att få in det i forumet tror jag tyvärr inte på. En anledning till att Loungen lät dröja på sig var ju faran över att en 'lägre nivå' skulle sprida sig (kul förresten att det inte skedde).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade ju en IRC-chatt (inofficiell) rätt länge, men den blev ju bara en hit i två-tre dagar. Så det känns ganska tråkigt att behöva prova igen, då den med all säkerhet kommer ha samma effekt. Skriklåda låter däremot enormt kul och så länge man kan hålla en hög standard på den så skall det fungera!

Off to work!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade ju en IRC-chatt (inofficiell) rätt länge, men den blev ju bara en hit i två-tre dagar. Så det känns ganska tråkigt att behöva prova igen, då den med all säkerhet kommer ha samma effekt. Skriklåda låter däremot enormt kul och så länge man kan hålla en hög standard på den så skall det fungera!

Off to work!

Problemet mer IRC och andra chattprogram är att då måste man gå någon annanstans. Folk orkar inte byta fönster för att kolla vad någon skrev och sen gå tillbaka till forumet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett annat problem med IRC var ju det faktum att man behöver skaffa sig ett annat program (om man inte redan har chatzilla eller va det heter o kör FF)

Själv tyckte jag att det var alldeles för mycket "jobb" för något så litet som en Gtasajten kanal, som jag trots allt besökte första gången den dök upp för flera år sedan. Redan då va det rätt svårt att få igång några längre diskussioner om något alls. Tror mest det snackades om vad man skulle äta osv.

Flaskan: menar du så att man bara kan chatta med sina vänner?

Tycker det vore roligare att kunna få svar från vem som helst som känner sig aktiv :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske en facebook-liknande chat? :angry:

Nu hatar jag facebook, och det fungerar knappt för mig, men en liknande chatt i form utav en shoutbox till GTASajten vore riktigt häftigt. Det borde väl vara möjligt också. Nu är jag absolut inget kodsnille men IPB 3.x verkar väl redan ha någon typ utav sådant "real-time" uppdaterings-system. Liknande som det i google mail. Förstår ni? När man t.ex editerat en post eller så så kommer ju en liten ruta där uppe.. "Loading" eller så.

Så om jag inte är helt ute och cyklar så borde det väl funka då...

Ska fixa en liten bild senare när jag installerat Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett annat problem med IRC var ju det faktum att man behöver skaffa sig ett annat program (om man inte redan har chatzilla eller va det heter o kör FF)

Själv tyckte jag att det var alldeles för mycket "jobb" för något så litet som en Gtasajten kanal, som jag trots allt besökte första gången den dök upp för flera år sedan. Redan då va det rätt svårt att få igång några längre diskussioner om något alls. Tror mest det snackades om vad man skulle äta osv.

Flaskan: menar du så att man bara kan chatta med sina vänner?

Tycker det vore roligare att kunna få svar från vem som helst som känner sig aktiv :angry:

Nä, jag menade att man skulle kunna få upp en lista med alla som är online och kunna chatta med dem.

Och sen kunna bjuda in andra till chatten. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...