Jump to content

Starta GTAsajten igen?


Siana
 Share

Recommended Posts

Som redan nämnts så kanske helt enkelt GTAsajten borde startas upp för att ge forumet en rejäl boost. Innan Hultenius kommer och säger att han inte har tid så tycker jag att vi bör komma ihåg att vi har väldigt driftiga medlemmar. En svensk GTA-wikia skapades för ett tag sen, och jag tror att om man kan återskapa GTAsajten och göra den lite som en wikia där dedikerade medlemmar lägger in data så är problemet löst. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför då inte börja med en liten enkel nyhetssida (om det nu blir något med detta) och se om intresse finns för skötsel och uppdateringar (jag tänker mig givetvis att som ovan föreslagits nyhetsuppdateringen sköts av skribenter härifrån), och om det skulle locka till sig mer medlemmar. Visar det sig bli populärt skulle det ju kunna utökas successivt, om inte har iaf inte så mycket arbete lagts ner i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför då inte börja med en liten enkel nyhetssida (om det nu blir något med detta) och se om intresse finns för skötsel och uppdateringar (jag tänker mig givetvis att som ovan föreslagits nyhetsuppdateringen sköts av skribenter härifrån), och om det skulle locka till sig mer medlemmar. Visar det sig bli populärt skulle det ju kunna utökas successivt, om inte har iaf inte så mycket arbete lagts ner i onödan.

En nyhetsblogg. yes_1046272_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyra auktoriteter på rad kan inte ha fel :o

Jag sneglar just nu på ett blogg-addon till forumet. Det vore den i särklass enklaste lösningen.

Exempel: http://community.invisionpower.com/blog/11...velopment-news/

Ser bra ut, tycker inte att det behöver vara mer komplicerat för nyheter.

Kanske kan nyhetsskribenterna hänvisa till GTAwikin, eller att ord och namn länkas till respektive artikel(om just den existerar) på GTAwikin så att det också kommer in på ett hörn?

exempel: om det kommer en nyhet som berättar att Tommy Vercetti ska vara med i nästa spel, så kan man klicka på Tommy Vercetti så öppnas artikeln om honom i GTAwikin.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut, ett mycket trevligt initiativ, en kort frågeställning bara: Kommer bloggen att vara en del av forumet, eller kommer forumet att vara en del av bloggen? Jag menar inte att forumets utveckling ska cirkulera kring bloggen, utan snarare om man kommer att ramla in på bloggen när man skriver in http://www.gtasajten.com i adressfältet i stället för att man ser forumets framsida som det är just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut, ett mycket trevligt initiativ, en kort frågeställning bara: Kommer bloggen att vara en del av forumet, eller kommer forumet att vara en del av bloggen? Jag menar inte att forumets utveckling ska cirkulera kring bloggen, utan snarare om man kommer att ramla in på bloggen när man skriver in http://www.gtasajten.com i adressfältet i stället för att man ser forumets framsida som det är just nu?

Kanske att det finns olika flikar som i länken. Med bla Forum, Nyheter osv. Så länge det är tydligt så är detta ett sjukt bra alternativ! Nyheter istället för blogg skulle vara att rekommendera, men det är säkert redan planerat. Kanske att man på liknade sätt kunde ha nyheter för själva forumet också! Denna skulle med fördel kunna vara lite mer dold.

Att länka till wikin skulle också vara underbart!

Ang vart man ska komma borde man själv få bestämma!

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ju givetvis lite trevliga förkortningar:

- gtasajten.com/blogg

- gtasajten.se/blogg

- blogg.gtasajten.com

- blogg.gtasajten.se

Alternativt nyheter istället för blogg.

Om det finns tillräckligt intresse kan det även skrivas "splashsida" för gtasajten.com där man får välja forum eller nyheter. Tror nog att det ska undvikas till att börja med, speciellt nu när det är/blir lågkonjuktur på GTA-fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ju givetvis lite trevliga förkortningar:

- gtasajten.com/blogg

- gtasajten.se/blogg

- blogg.gtasajten.com

- blogg.gtasajten.se

Alternativt nyheter istället för blogg.

Om det finns tillräckligt intresse kan det även skrivas "splashsida" för gtasajten.com där man får välja forum eller nyheter. Tror nog att det ska undvikas till att börja med, speciellt nu när det är/blir lågkonjuktur på GTA-fronten.

Tror du det är möjligt att man länkar till wikin genom att göra som man gör som i wiki, sätter det man ska länka till inom [[Exempel]]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...