Jump to content

Fas 1: Idéer & diskussioner


Hultenius
 Share

Recommended Posts

IPB 3.1 släpptes precis (några timmar sedan). Ska undersöka lite under kvällen. Något utmärkande för den nya versionen är sociala medier.

Nyheter (utöver 3.0)

  • Statusmeddelanden
  • Notifikationer
  • Fullständig integrering med Twitter och Facebook
  • Ett eget skin till mobiltelefoner
  • Egen iPhone app (snart även Android), möjlighet att branda i framtiden
  • Flertalet förbättringar av bloggverktyget som kan komma att användas i framtiden
  • ... och givetvis ett helt gäng med fixar

För ca två månader smög jag in Google Analytics i forumet. Google Analytics ger betydligt bättre besökarstatistik än tidigare. Jag har hittat flera intressanta saker, bland annat att 35 000 (!) personer kommit till forumet genom sökningar på Google under dessa två månader. Det är över 500 per dag. En väldigt viktig ingångskälla. Jag kan tänka mig att det blir en hit att ha en "Logga in via Facebook för att svara"-funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IPB 3.1 släpptes precis (några timmar sedan). Ska undersöka lite under kvällen. Något utmärkande för den nya versionen är sociala medier.

Nyheter (utöver 3.0)

  • Statusmeddelanden
  • Notifikationer
  • Fullständig integrering med Twitter och Facebook
  • Ett eget skin till mobiltelefoner
  • Egen iPhone app (snart även Android), möjlighet att branda i framtiden
  • Flertalet förbättringar av bloggverktyget som kan komma att användas i framtiden
  • ... och givetvis ett helt gäng med fixar

För ca två månader smög jag in Google Analytics i forumet. Google Analytics ger betydligt bättre besökarstatistik än tidigare. Jag har hittat flera intressanta saker, bland annat att 35 000 (!) personer kommit till forumet genom sökningar på Google under dessa två månader. Det är över 500 per dag. En väldigt viktig ingångskälla. Jag kan tänka mig att det blir en hit att ha en "Logga in via Facebook för att svara"-funktion.

Holy shit!! :D Ganska mäktigt, eller väldigt mäktigt!! Underbart med alla dessa nya funktioner och trevligt att se dig igen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IPB 3.1 släpptes precis (några timmar sedan). Ska undersöka lite under kvällen. Något utmärkande för den nya versionen är sociala medier.

Nyheter (utöver 3.0)

  • Statusmeddelanden
  • Notifikationer
  • Fullständig integrering med Twitter och Facebook
  • Ett eget skin till mobiltelefoner
  • Egen iPhone app (snart även Android), möjlighet att branda i framtiden
  • Flertalet förbättringar av bloggverktyget som kan komma att användas i framtiden
  • ... och givetvis ett helt gäng med fixar

För ca två månader smög jag in Google Analytics i forumet. Google Analytics ger betydligt bättre besökarstatistik än tidigare. Jag har hittat flera intressanta saker, bland annat att 35 000 (!) personer kommit till forumet genom sökningar på Google under dessa två månader. Det är över 500 per dag. En väldigt viktig ingångskälla. Jag kan tänka mig att det blir en hit att ha en "Logga in via Facebook för att svara"-funktion.

Excellent! Och vilket lustigt sammanträffande att 3.1 släpptes just nu, Whoopee måste ha paranormala förmågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det är väldigt mycket att gå igenom, men jag börjar skissa lite nästa vecka. Veckan därefter (efter midsommar) kanske vi kan sätta igång på allvar. De enda sakerna jag kräver ska vara med i den stora uppdateringen är svensk översättning och nya regler. En ny och tidlös logo är en bonus. Allt annat kan byggas på i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Fast är det ändå inte mest musik eller film som man brukar behöva hjälp med att hitta en titel på?

Jo, egentligen.

Men jag tycker att den inte direkt får den uppmärksamheten den borde få. Jag är nästan aldrig inne i musik/film forumet.

Skulle den ligga klistrad i allmänt skulle folk se den oftare tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Vette gudarna om jag är på rätt tråd, men en idé som just dök upp.

Att driva en hel webbsida för GTA nyheter, tips osv är, som vi kommit fram till, ett för stort jobb. Men vad sägs om en sida på Facebook, eller något typ av twitter-konto som representerar GTASajten, och där agerar som nyhetstjänst för svenska GTA-fans.

If the fans wont come to our news page, let the news come to the fans :D

Det skulle väl i så fall innebära en sida som pushar ut kort info om nyheter/uppdateringar/patches/moddar med en länk till källan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...