Jump to content

GTA1 låten?


Foo
 Share

Recommended Posts

Japp.

Den finns på radion ingame, men är tydligen också GTA 1's themesong.

Det som spelas i huvudmenyn är det cd-spår som den fiktiva hiphopkanalen ligger på, så om man väntar i några minuter börjar de andra låtarna spelas också. :)

Henki: Måste nästan ställa samma fråga tillbaka? Trodde låten spelades som theme i varje version av spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som spelas i huvudmenyn är det cd-spår som den fiktiva hiphopkanalen ligger på, så om man väntar i några minuter börjar de andra låtarna spelas också. :)

Henki: Måste nästan ställa samma fråga tillbaka? Trodde låten spelades som theme i varje version av spelet?

Sedan länge har jag använt den man tankar från R*s hemsida, men jag har aldrig hört något soundtrack i en enda version - och jag har haft säket tre-fyra stycken. Har även en köpt version i ett PC-CD-trippelpack (GTA 1, 2, London) och visserligen har jag väl inte installerat just de versionerna men jag räknar inte med att höra nåt på den heller.

När hör man låten, sa du? I huvudmenyn har jag aldrig nånsin hört en enda låt. Bara ljudeffekter när man rör på markören och trycker Enter/Esc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Henkibojj - Låten rullar under huvudmenyn. Det är därför detdär "rippljudet" kommer när man börjar spela. Som om någon skulle dragit pickuppen av en skiva, då spelet sätter igång. :)

Kör man originalspelet med originalskivan snurrandes i läsaren så ska alltså låten spelas.

Låten spelas även i spelet. Finns även med i GTA3 på stationen "Game" (eller kanske "Lips"?). Men där är den iaf censurerad. ;P

Misterwhoopee - Mjo det ska gå bra att spela den i mediaspelaren. Hos en kompis som hade spelet på skiva körde vi ofta låtarna på den vanliga stereon. Skön festmusik. Och man vart alltid glad av den. :o

Hotel, downtown, speeding all around

An ak-47 got the power in it's barrels

To move any mother that gets in my way,

Just another power machine on the freeway.. *nynnar* :D

Edit: Och såklart hade jag fel angående menylåten. :)

Det är följande låt som spelas där.

Redigerad av Refur
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj - Låten rullar under huvudmenyn. Det är därför detdär "rippljudet" kommer när man börjar spela. Som om någon skulle dragit pickuppen av en skiva, då spelet sätter igång. :)

Kör man originalspelet med originalskivan snurrandes i läsaren så ska alltså låten spelas.

Aha, då vet man det! Tack! :D

Det är följande låt som spelas där.

Påminner extremt mycket om början av denna trailer, som så gott som ensam fick mig att investera 2100 kronor i en PSP + LCS:

We run things now, you and me - we're a team, huh?

Jösses, vad jag måste spela om LCS för femte gången :o

Låten är Mobb Depp - Shook Ones pt. II. Original här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...