Jump to content

Brainstormare sökes!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

GTAsajtens Forum kommer att genomgå en stor förändring under vinterhalvåret i och med uppgraderingen till den nya forummjukvaran IPB 3.x. Förutom uppgraderingen finns det också goda möjligheter att få igenom en rad andra förbättringar.

Just nu söks det personer med idéer på vad som kan förbättras. Du som eftersöks antas skriva minst 1-2 trådar om välgenomtänkta idéer som du tror kan vara positiva för forumet, samt kommentera andras idéer. Alla idéer är välkomna, och glöm inte att det i många fall är de tokiga/unika som är de bästa. Trådarna skapas i ett separat och tills vidare stängt utvecklarforum. Moderatorer behöver inte ansöka då de får access automatiskt.

Det finns inga speciella krav på dig mer än att du åtminstone visar någon form av aktivitet i utvecklarforumet.

Intresserad? Skicka mig ett PM! Jag älskar PM :mf_doof:

Det finns mycket att tycka till om. Lite inspiration:

Hur ska spamrobotarna/människorna stoppas? Införande av åldersgräns? Hur kan SMS användas? Facebook-integration? AJAX? Marknadsföring? Profiluppgradering? Iphone? Ny logo? Nyhetsmail? Speciallänkar till spotify/itunes? Nya forum? Tagga innehåll? Privatliv? Extratjänster? Fler tjejer? Snabba laddningar? Språk? PM-till-MSN-funktion? Mer/mindre GTA-relaterat? Regler? Grafisk profil? Ändrad maktfördelning? Nya moderatorer? Bloggar? Fler skins? Flashspel? Bonus/aktivitetsystem? Specifika forumbilder? Minskad tid mellan inlägg? Nya forumbeskrivningar? Firefox-plugin? Öppna rapporter/varningar? Fler smilies? Stängda forum? Reklam? Webbläsarstöd? Forumbredd? Samarbete? PM-restriktioner? ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra jobbat, Vice. Jag skulle också gjort det, men jag är rädd för att jag bara har en idé.

Den blir bortkastad inom några sekunder varje gång jag nämner den.

Ah klart du skall vara med. man måste själv inte ha en toppen ide. men har du en halvbra och jag en hyffsad ide kan man komma på nått riktigt bra med hjälp av våra idéer ihop. Vad hade du för ide?

Jag vill försöka få in lite claner här, kanske kombinerat med en server av nått slag etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah klart du skall vara med. man måste själv inte ha en toppen ide. men har du en halvbra och jag en hyffsad ide kan man komma på nått riktigt bra med hjälp av våra idéer ihop. Vad hade du för ide?

Jag vill försöka få in lite claner här, kanske kombinerat med en server av nått slag etc.

Nu ska det visserligen inte diskuteras här, men jag tycker att det bästa sättet att få igång forumet igen är ju att starta upp GTASajten igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra att det görs något för forumet men måste det nödvändigtvis ske "behind the scenes" på det här sättet? Problemet är att folk som inte vill engagera sig så mycket men som kanske ändå har åsikter i någon fråga nu inte kan komma till tals. Eller har jag missförstått?

Nu ska det visserligen inte diskuteras här, men jag tycker att det bästa sättet att få igång forumet igen är ju att starta upp GTASajten igen.

True.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle anmäla mig men jag har nog dessvärre bara ett antal lite mindre ideér och kommer mycket troligt inte vara speciellt stor och givande i större ideér och diskussioner. Men jag har en del saker jag skulle vilja tipsa om och som du säger så verkar det ju vara brainstorming först och det skulle väl egentligen de flesta kunna hjälpa till med, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt. Nog för att forumet inte är lika aktivt som förut, men att bara fem medlemmar ville ha en aktiv roll i förändringsarbetet hade jag inte räknat med. Vi får nog köra med ett öppet utvecklarforum från start.

Ska installera ett referensforum i helgen som man kan utgå ifrån.

@VickeX: Inget fel med "mindre" ideér. Mycket enklare att få igenom och implementera små ideér.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt. Nog för att forumet inte är lika aktivt som förut, men att bara fem medlemmar ville ha en aktiv roll i förändringsarbetet hade jag inte räknat med. Vi får nog köra med ett öppet utvecklarforum från start.

Jag håller med...

Det är bra att det görs något för forumet men måste det nödvändigtvis ske "behind the scenes" på det här sättet? Problemet är att folk som inte vill engagera sig så mycket men som kanske ändå har åsikter i någon fråga nu inte kan komma till tals. Eller har jag missförstått?

...föregående talare.

Alla har väl idéer och vill ha en aktiv roll men jag tror väl inte någon av oss anser sig ha såpass många idéer att man som (nästan) ensam skulle förändra hela forumet med en massa idéer på egen hand. Öppet diskussionsforum is da shiet. Väl när diskussionsforumet är uppe lär jag ha en del tips, men jag tyckte inte på förhand att det var sådär hiskeligt stora punkter jag hade att bidra med :D

Ang. spamkineser ska det väl inte vara alltför svårt att vid registrering få en kort berättelse om Hans och Greta el dyl. (på svenska) presenterad där man till sist ska fylla i ett fält om hur många kaksmulor som släpptes, vem som knackade på dörrn, hur många knackningar som krävdes etc etc etc... Dvs fullt med subtila lösenord som bara förstås av svensktalande. Låter busenkelt IMO.

(Sen hur det är med kodning etc har jag ingen aning om.)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, jag tror ni har missförstått... Det var väl knappast meningen att man skulle skriva sina idéer i det där forumet, utan det var mest tänkt som en uppvisning av hur det nya forumet kan vara utformat. Tror jag...

Angående temat så är det där ipbs defaulttema. Finns inget som säger att vi ska/måste använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w0rd... Fyfan, detta är som att döda GTASajten, detta halvsnygga tema ÄR GTASajten!

Uhm, jag tror ni har missförstått... Det var väl knappast meningen att man skulle skriva sina idéer i det där forumet, utan det var mest tänkt som en uppvisning av hur det nya forumet kan vara utformat. Tror jag...

Angående temat så är det där ipbs defaulttema. Finns inget som säger att vi ska/måste använda det.

Har inte sagt att det är något vi ska använda heller. :)

Påpekade bara att det var fult.

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, jag tror ni har missförstått... Det var väl knappast meningen att man skulle skriva sina idéer i det där forumet, utan det var mest tänkt som en uppvisning av hur det nya forumet kan vara utformat. Tror jag...

Angående temat så är det där ipbs defaulttema. Finns inget som säger att vi ska/måste använda det.

Precis. Håll era hästar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...