Jump to content

Rekommendera mig ett spel


Tweak
 Share

Recommended Posts

Jag kan ingenting alls om datorspel och har inte hängt med i spelvärlden sen... någonsin. Hursomhelst - jag är sjuk och vill ha någonting att göra. Det senaste spelet jag spelade var Call of Duty: Modern Warfare och det tyckte jag var asbra. Nu skulle jag vilja spela ett fps-spel som utspelas under andra världskriget.

Vet att det finns hur många som helst och är därför omöjligt att välja, vill någon rekommendera det bästa och roligaste? Gör ingenting om det har något år eller två på nacken, behöver inte vara splitternytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brothers in arms: Hells Highway. Kort, men det har en sjukt bra story, och jag tröttnade i alla fall aldrig under spelets gång. Vet inte hur, men jag tyckte att det skiljde sig väldigt mycket från tidigare krigsspel. Kanske mest för att det inte bara är ett 'spring rakt igenom och skjut alla du ser-spel, utan väldigt beroende av taktik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett sjukt bra fps som delvis utspelar sig under andra världskriget är svenska The Darkness. Mestadels utspelar det sig i New York i nutid, men när man

kommer till helvetet så hamnar man i en andra världskriget liknande mardröm

. Extremt bra story och gameplay!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett sjukt bra fps som delvis utspelar sig under andra världskriget är svenska The Darkness. Mestadels utspelar det sig i New York i nutid, men när man

kommer till helvetet så hamnar man i en andra världskriget liknande mardröm

. Extremt bra story och gameplay!

faaaast, å andra sidan är ju inte The Darkness så jävla kul heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De gamla Medal of Honor-spelen var otroligt roliga som jag minns det.

Testa Medal of Honor, Medal of Honor: Allied Assault, Medal of Honor: Frontline.

Jag minns inte riktigt hur långt fram man kan gå innan MoH-serien började gå ned sig en aning, men jag minns i alla fall att MoHAA var ett svinroligt och stämningsfullt spel.

Jag tycker som sagt att de äldre MoH-spelen är de roligare, men jag minns som sagt inte hur långt fram man kan gå innan de börjar bli tråkiga, så jag nämner resterande MoH-spel utan fetmarkering. ;)

MoH: Pacific Assault

...

Det blev inte mer än så då de resterande spel jag kommer ihåg från serien inte finns till PC. :)

Battlefield 1942 är väl en av de mest kända WWII-spelen som någonsin gjorts om jag minns rätt? Det är i vilket fall som helst sjukt kul, dessutom har det ju gjorts en senare remake på det där grafiken har fräschats upp och så vidare. Det heter Battlefield 1943 om jag inte missminner mig?

Call of Duty minns jag att jag och min polare satt och nötte under högstadiet, helt sjukt hur kul det spelet är. Men hur roligt och otroligt skoj Call of Duty än var så slog Call of Duty 2 det med hästlängder! Helst seriöst så tycker jag att CoD2 kan vara ett av de roligaste WWII-spelen som någonsin gjorts! CoD2 är i mina ögon det klart roligaste spelet i hela CoD-serien, så om du gillade Modern Warfare så bara måste du testa tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte har spelat igenom Call of Duty 2 än så måste du göra det!

Verkligen ett måste! Det är enligt mig det bästa spelet som utspelar sig i WW2 miljö.

Sen finns det en HL2 mod som kallas Resistants and liberation, en riktigt kul Mod där man spelar realistiskt i WW2 miljö, dock är det bara Multiplayer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man tid så är det ju tunga strategititlar som typ Civilization och Europa Universalis som gäller. Eller Grim Fandango. Grim Fandango funkar alltid!

Meeen om det är FPS under WWII som gäller så finns alltid... Hmm... Call of Duty 2? Nya Wolfenstein finns ju fast av det jag prövade så var det rätt kasst.

Om det är okej med FPS som inte är WWII så var Call of Juarez: Bound in Blood den troligtvis bästa spelupplevelsen jag haft i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 years later...

Då gör vi om det här (tror för övrigt det blev Medal of Honor: Airborne senast).

Tänkte införskaffa The Last of Us eftersom jag sett att ni hyllat det, men så skulle det ju såklart vara PS3-exkluvist. Därför: rekommendera mig ett Xbox 360-spel! Jag spelar i princip aldrig men jag gillar Fallout-serien och äldre Age of Empires-spel (tror dock inte jag vill köpa ett renodlat strategispel, särskilt inte till konsol). Så, något rpg-spel med bra story som också innehåller lite action? Eller ett bra jävla spel, oavsett genre? Tänker att ni ska sitta på facit nu när en ny generation har kommit och vi kan göra bokslut för 360.

Tack och bock!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då gör vi om det här (tror för övrigt det blev Medal of Honor: Airborne senast).

Tänkte införskaffa The Last of Us eftersom jag sett att ni hyllat det, men så skulle det ju såklart vara PS3-exkluvist. Därför: rekommendera mig ett Xbox 360-spel! Jag spelar i princip aldrig men jag gillar Fallout-serien och äldre Age of Empires-spel (tror dock inte jag vill köpa ett renodlat strategispel, särskilt inte till konsol). Så, något rpg-spel med bra story som också innehåller lite action? Eller ett bra jävla spel, oavsett genre? Tänker att ni ska sitta på facit nu när en ny generation har kommit och vi kan göra bokslut för 360.

Tack och bock!

Du ska köpa Mass Effect. Ettan är förmodligen den bästa spelupplevelse jag haft på 360. Du får hela trilogin för några hundralappar.

Mass Effect är bäst. It is known.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deus Ex: Human Revolution om du vill ha ett actionäventyr med lätta RPG-element. Just Cause 2 om du vill ha ett galet open world spel. XCOM: Enemy Unknown om du vill ha ett lagom djupt turbaserat taktikspel. Dark Souls om du vill banka skallen i väggen på ett tillfredsställande sätt. The Walking Dead om du vill ha ett peka-klicka äventyr/pappasimulator som bringar fram the feels. Dishonored om du vill ha ett stilistikt stealthspel med tillfredsställande maktfantasier i form av övernaturliga krafter. Mark of the Ninja om du vill ha ett otroligt väldesignat stealthspel i 2D. Portal och dess uppföljare om du vill ha ett pusselspel med enormt mycket humor och charm. LIMBO om du vill ha ett artsy och deprimernade pusselspel. Batman: Arkham-serien om du vill ha nanananananana, Batman! Driver: San Francisco om du vill ha en arkadracer där du bokstavligen kan sätta dig in i hur andra bilförare kör. Bioshock: Infinte om du vill en skjutare med religösa och filosofiska teman. Crysis 2 om du vill ha en skjutare med motsatsen till religösa och filosofiska teman.

Redigerad av Jacker
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...