Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

Så bra :) Jag har fått pikar om att det är barnsligt nämligen. Men det här är enda månaden på året då jag inte behöver kolla mobilen stup i kvarten efter dagens datum. Istället räknar jag ner och taggar till julen med min trogna chokladkalender.

Chokladkalender är ett måste. Asabra till kaffet på morgonen.

Det bästa av allt! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bra :) Jag har fått pikar om att det är barnsligt nämligen. Men det här är enda månaden på året då jag inte behöver kolla mobilen stup i kvarten efter dagens datum. Istället räknar jag ner och taggar till julen med min trogna chokladkalender.

Det bästa av allt! :wub:

Och bara för att jag nämnde det där så glömde jag det idag.. Fasen. Får bli till nyligen-hemkommen-från-jobbet-kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Hamburgaren.

Första intrycket: Hamburgaren blev lite väl hög trots nedplattningen innan stekning men passade ändå in i brödet med tillbehören ketchup, ost, dressing och en tomatskiva. Detta fick för effekt att hamburgaren inte såg speciellt låg ut som t.ex mcdonalds eller köpburgare, vilket gav hamburgaren en lite amerikansk karaktär där större är bättre, vilket var en positiv känsla!

I första tuggan följde samtliga tillbehör med vilket gav ett rättvist första intryck på en gång. Det första som mötte smaklökarna var en distinkt smak av lök, men ändå mild på något sätt. Som att äta en lite stekt lök. På det följde smaken av tillbehör, mest ketchup och dressing, osten var märkbart frånvarande. Smakerna gick oerhört bra ihop, och gav en känsla av inte bara vanlig burgare. ­Själva hamburgaren var varsamt stekt och var därför lite lös, vilket gjorde att allting föll ihop inne i munnen och gav hela munnen en bit av upplevelsen. Resten av hamburgaren slank ner som vatten i vattenfall. En sammanfattning ger följande punkter: Oerhört distinkt smak, inte alls som något man ätit innan. Positiv visuell upplevelse och tillfredställande mättnadskänsla.

Jag ger hamburgaren 4 av 5 stekpannor, då ostsmaken var frånvarande. Med en starkare typ av ost, t.ex cheddar kan upplevelsen förhöjas ytterliggare mot det positiva hållet.

-

Jag bad en vän beskriva sin måltid, har någon av er haft en liknande upplevelse av hamburgare?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var tusan får man tag i Vinterkatten? :(

salta-katten_vinter_katten_140g_1_1198861_0.jpg

Jag har sett att den säljs i kiloförpackningar, frågan är var och hur. De småpåsar jag ytterst sällan stöter på (de finns ju ingenstans!!) kostar banne mig 25 spänn för nåt hundratal gram, eftersom jag bara sett det på mackar hittills.

Alltså, direktlänkning av bilder från Godisbiten.se är INTE helt okej... Fan, kontakta oss på Godisbiten.se om du vill länka våra bilder! :confused:

...on a more serious note så har jag för mig att jag har sett en påse Vinterkatten på Dollarstore.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...on a more serious note så har jag för mig att jag har sett en påse Vinterkatten på Dollarstore.

Alltså, jag vet att du bara vill hjälpa, det förstår jag verkligen. 3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png

Men vi har ju redan kommit fram till att Dollarstore är ett norrländskt påfund. -_- -_- -_- -_- -_-

Edit/förtydligande: Henk bor inte i norrland.

Ontopic: Sitter och mumsar på en macka med någon form av rökt ICA-prickigkorv (modellen som man skär själv, svart förpackning). OM NOM-fucking_NOM! (w00t):wub:

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag vet att du bara vill hjälpa, det förstår jag verkligen. 3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png3ng4mct07f.png

Men vi har ju redan kommit fram till att Dollarstore är ett norrländskt påfund. -_- -_- -_- -_- -_-

Edit/förtydligande: Henk bor inte i norrland.

Ontopic: Sitter och mumsar på en macka med någon form av rökt ICA-prickigkorv (modellen som man skär själv, svart förpackning). OM NOM-fucking_NOM! (w00t):wub:

Va? När har det diskuterats? Hade faktiskt ingen aning om att det bara fanns i norrland! Vi fick den för ca ½ år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...