Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

De senaste åren har jag gått och blivit en riktig jävla chokladtorsk och mataffären som ligger vid min lägenhet säljer Valrhonas 70-grammare för bara 3,10€. Fantastiskt att få njuta av riktigt god choklad även under veckodagarna (på bilden syns dock två 250-gramskakor som jag köpte hem till jul).

Var det det här du kylde?

  • Gilla 7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Starbar är inte fel. :)

Jag tycker det är rätt sjukt att jag inte har prövat alla sorters chips och choklader som finns i en vanlig livsmedelsbutik trots att jag förmodligen köpt det tillräckligt många gånger för att ha kunnat. Det är lätt att köra på ett vinnande koncept men det hade varit roligt att ha testat allt i alla fall en gång. Tänk så har man en favorit man bara aldrig smakat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är rätt sjukt att jag inte har prövat alla sorters chips och choklader som finns i en vanlig livsmedelsbutik trots att jag förmodligen köpt det tillräckligt många gånger för att ha kunnat. Det är lätt att köra på ett vinnande koncept men det hade varit roligt att ha testat allt i alla fall en gång. Tänk så har man en favorit man bara aldrig smakat?

Fast det där är jävligt tunn is, hörru! Att testa nytt är fan riskabelt. Finns ingen värre känsla än besvikelsen som sköljer över en när man råkat köpa något äckligt och alla andra har goda saker. Jag kör alltid på säkra kort. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det där är jävligt tunn is, hörru! Att testa nytt är fan riskabelt. Finns ingen värre känsla än besvikelsen som sköljer över en när man råkat köpa något äckligt och alla andra har goda saker. Jag kör alltid på säkra kort. tongue_1181744_0.gif

Jo, jag vet. Det är ju därför det inte har hänt än. :(

Men jag tycker ändå det är värt det för att fresta smaklökarna med lite nytt istället för att köpa lantchips och sour cream & onion för femtioelfte gången...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet. Det är ju därför det inte har hänt än. :(

Men jag tycker ändå det är värt det för att fresta smaklökarna med lite nytt istället för att köpa lantchips och sour cream & onion för femtioelfte gången...

Jag kanske är galen, men förutom vinägerchips så kan jag inte komma ihåg någon gång jag faktiskt tyckt en chipssmak varit Äcklig på riktigt.

Visst, vissa smaker är lite Annorlunda och kanske inte egentligen passar som chips, men äckligt har det aldrig varit. Tänker på tex OLW som har alla sina tävlingar. Pizzachips, Creamy Taco, Kebabdrömmen etc och nu senast Sourcream & Chives. Alla mer eller mindre bra. Långt ifrån Äckligt. De hade även Bearnaise Chips för något år sedan och de var helt okej. Unika. Kanske inte någonting för chips men en kul grej ändå.

Tänkte på det för bara några veckor sedan, att jag aldrig smakat några chips som är äckliga. Så jag säger kör på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cloettas Power Break. Nya favoritchokladen!

Choklad med kakaonougatfyllning och mandelbitar. Konsistensen är fenomenal och smaken är heller inte fy skam!

Jag testade den här i helgen som var!

Den påminde mig om den gamla chokladbiten: Marabou_Brejk_Dubbel_56g_1257351_1.jpg

Vilket inte är negativt, Brejk var min go-tochokladbit under en lång period i högstadiet/gymnasiet.

Nu när jag testat den nya och märkte hur lika de är så inser jag att tvåan syftar på att Power Break 2 är den nya Brejk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 year later...

De har bytt recept i vingummina och det är rakt ut sagt förjävla äckligt. Det smakar tvåkronorsgodis från Lidl. Det är min mest kärnfulla sammanfattning av det hela. För en full rage kan ni kolla på videon. Chokladgodis går alltid att hitta nytt. Likaså sockergodis som Gott och Blandat, även om det råkar vara en svensk klassiker. Det enda som är oersättligt förutom Marianne, Polly och Ahlgrens Bilar är Bassett's Traditional Winegums, som nu alltså gått i graven och berövat oss på ca 20% av godisvärldens kulturskatt.

En sorgens dag. Den unika smaken i svarta vingummin kommer kanske aldrig tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har bytt recept i vingummina och det är rakt ut sagt förjävla äckligt. Det smakar tvåkronorsgodis från Lidl. Det är min mest kärnfulla sammanfattning av det hela. För en full rage kan ni kolla på videon. Chokladgodis går alltid att hitta nytt. Likaså sockergodis som Gott och Blandat, även om det råkar vara en svensk klassiker. Det enda som är oersättligt förutom Marianne, Polly och Ahlgrens Bilar är Bassett's Traditional Winegums, som nu alltså gått i graven och berövat oss på ca 20% av godisvärldens kulturskatt.

En sorgens dag. Den unika smaken i svarta vingummin kommer kanske aldrig tillbaka.

Jag kan bara hålla med! Fick smaka det nya godiset förra veckan eller någonting sånt och det smakade verkligen .. inte bra. Det smakade ungefär som ica basic vinegummin eller lidl godis. Urk. Jag lär nog aldrig köpa det godiset iaf.  Går ju helt klart att äta om man har akut sockerbrist, men det kändes väldigt "b".

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med ovanstående i avseendet att det smakade helt annorlunda än vanliga vingummin. Det nya receptet smakade okej, men mer på ett "helt okej godis"-sätt. Synd egentligen eftersom jag mindes först när ni nämnde att det nya receptet införts att de gamla vingummina var goda, och jag har inte köpt vingummin alls innan vilket känns synd. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vingummin? Är inte de ämnade enbart för pensionärer och sinnesslöa?

Makalöst konstaterande! Håller med.

Asså, i största allmänhet: hur mycket godis äter ni?

Jag äter choklad ibland, efter maten. Det kan även hända att jag äter glass, men det är sällan. Popcorn händer, det är trevligt och salt. Ibland köper jag naturgodis, om priset är bra.

Men asså, vingummin? Godispåsar? Nja. Förpackningarna och innehållet är uppenbarligen riktat till barn. Och vi alla är väl medvetna om att barn saknar smakkänsla?

Samma gäller läsk. Dricker ni läsk? Jag dricker nästan aldrig läsk. Det passar ju bara till typ tre maträtter: tacos, pizza och hamburgare. Och äter jag tacos, pizza eller hamburgare dricker jag ändå alltid öl eller vin till, eftersom alkoholhaltiga drycker passar bäst till mat. Alkoholhaltiga drycker eller isvatten. Läsk kan förvisso vara gott, men det fräter i munnen och tar över smaken från maten. Och om jag skulle dricka läsk utan mat skulle jag behöva borsta tänderna typ åtta gånger per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...