Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Tänkte posta i nostalgitråden först, men här blir nog bättre.

Lite ätbar nostalgi.

San_Sao1_12v_tmb_1242513_0.jpg

DQEFx_1242513_1.jpg

AArlig-spiser-vi-nordmenn-over-250-millioner-Laban-Seigmenn_top_three_columns_full.jpg

(dessa)

M.m. Mest godis. Var väl sånt jag la på minnet då jag var mindre eftersom att, well - godis är gott!

Skulle hemskt gärna vilja se San Sao, AKO Fruktkola, en variant av Daim som jag kommer ihåg hade coca cola-smak, de där små avlånga klubborna jag brukade få när föräldrarna köpt pizza (samt en hel del till jag inte kommer på nu) igen.

Posta gärna bilder och beskrivningar på ätbara saker ni gillade när ni var mindre. Oavsätt om det finns kvar eller inte.

Avslutar med ytterligare en (som faktiskt finns kvar!):

knattar-blogg-400x300_1242513_3.jpg

Gott! Taskigt bara att jag skulle ramla in på sånt här nu och bli godissugen på en måndag, hah.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag prövade tre choklader jag aldrig köpt tidigare idag. Loop, Starbar som Kebab tipsade om, och Marabou Maräng & Nöt.

Loop: som dumle, fast mjuk kola i mitten.

Maräng & Nöt: På tok för lite fyllning för min smak. Pyttesmå bitar bara. Jag hade hoppats på att Marängen förekom ungefär som digestive-bitarna!

Starbar: Jag får tacka Kebab för tipset. Som en luftig och knaprigare Snickers. Den smakar även mer jordnötssmör - något som jag tycker är ett plus, andra kanske tycker tvärtom.

Starbar: 8/10

Loop: 6/10

Maräng & Nöt: 4/10

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jag var tvungen att pröva. Ganska goda faktiskt! biggrin_1182204_0.gif

Dumle-Pepparkaka_1242495_1.jpg

Håller med, de är/var bra smaskiga. Smakade som en bit seg pepparkaksdeg med choklad runt, vilket är en klockren kombo i min värld. :P

Idag skulle jag vara lite exotisk och köpa "det där nya jänkargodiset" som har kommit i lager hos den lokala handlaren.

WEB_Yankie_348x178_1245708_2.jpg

Smakade exakt som Mars/Japp, vilka jag inte är ett fan av. Tänk att jag lät årets första godisköp gå till det här. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...