Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde ha en topic där vi skriver om och diskuterar olika ätbara saker, som inte är mat. Alltså, i princip små korta recensioner på olika "matvaror"... Vad som helst funkar, som undertiteln säger. Det kan vara chips, godis, dricka, myror, jord, vindruvor, sill, dill, etc, osv...

Tanken föddes då jag precis nu öppnade och smakade en påse med chips utav en ny smak från Estrella (läs vidare för mina tankar). Gillas inte topicen så säg till, och / eller rapporter.

Hur som helst. Jag börjar väl då med det jag nämnde tidigare.

Typ:

Chips

Märke:

Estrella

Smak:

Sourcream & Dill

Speciellt?

Ny smak

Tankar

Well. Jag såg påsen i den lokala filmuthyrningsbutiken och vart sugen på att prova. Köpte påsen och öppnade den nu. Måste säga att det verkligen fungerade. Egentligen konstigt att ingen tidigare tänkt på att 'blanda' storsäljarna(?)/klassikerna Sourcream and Onion och Dill och Gräslök. Om ni gillar chips och får syn på en förpackning så tycker jag att ni borde testa dem.

Sammanfattning & Betyg

Ny smak. Gott.

8/10

Konstig topic, men wtf. Döda den om ni vill.

(Edit: Ja, topicnamnet var med meningen)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lay's Sensations är för jävla gott alltså. Jag har käkat många chipssorter under mitt korta liv, men Sensations är fan chipsvärldens Sopranos ur Umbertomått.

http://www.taquitos.net/im/sn/WalkersSensa...s-ChiliCori.jpg

Aldrig sett. Om jag någon gång får syn på dem så ska jag lätt köpa. Lät riktigt spännande. Såg gott och spännande ut också.

Doritos-BlackPepperJack_1114557_0.jpg

Yes ty. Very gott, yes.

Hmm. Har smakat (och gillar) doritos nacho cheese, men har aldrig sett den där. Peppar... Verkar gott.

Kullagårdens chilinötter

ok smak, men ojojoj vad dom är starka :naughty:

Absolut.

När någon säger att en viss sorts chilinötter är jättestarka (om man aldrig smakat dem förut) så tror man dem sällan, eller aldrig. Precis som när du nämnde det för mig, innan jag köpte och smakade. Fy satan vad starka dom är egentligen. Rätt goda också. Men såklart är dom starkast första gången. Efter några påsar, som gått åt på ett par månader, så är dom inte speciellt farliga. Första påsen jag åt, och också fick hjälp att äta upp, var riktigt farlig. Blev snorig som satan och tårögd för varje halv-näve jag tog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äter sällan snacks. Det blir mest i fyllan när man är sugen på något sött eller salt. Måste säga att lantchips är sjukt gott! Dill och gräslök ska det vara :)

Gröna påsen? ;/ Provat blåa som är sourcream typ? Sjukt mycket godare!

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis är fruktansvärt galen i Tutti Frutti Passion och köper det varenda gång det blir godisköp.

Faktiskt rätt gott, men kan bli för sött i längden. Det är en blandning av olika fruktgodisar med lite annorlunda smaker.

Det finns ingen som man inte gillar som t.ex. lakritsarna i Gott&Blandat. De flesta smakar på något sätt likadant.

Betyg: 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. :)

http://sokrates.webblogg.se/images/2007/pu...939_1183655.jpg

Länge sedan jag drack Pucko, och då gillade jag det inte speciellt mycket. Dags att prova igen! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. :(

Pucko är underbart! Brukar köpa 1liters-tetror och de brukar vara tomma innan dagen är över. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...