Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Usch, jag är besviken på Krunegård-skivorna :rolleyes:

Rent musikaliskt är dom jättebra och texterna är underbara som alltid men vem-det-nu-är har totalt dödat musiken i mastringen. Det är två totala jävla loudness war-skivor.

Jag såg Markus live två gånger i somras och låten Hollywood Hills har varit kanon båda gångerna men på skivan är den verkligen inte samma sak. Vid refrängen ska intensiteten dras upp och vid "ändå kallar du mig"-blabla ska det bli ännu mer tryck - och så var det verkligen live - men på skivan fungerar det inte så. Volymen är konstant, dynamiken är obefintlig och trycket är helt borta.

Ibland gör man rätt ibland gör man fel skulle inte vara en så bra låt som den faktiskt är om den inte hade byggt så jävla fint. Krunegård behöver dynamik och med två skivor som är mastrade på det här sättet finns inte utrymme för sånt.

Fan, det hade kunnat bli så bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, jag är besviken på Krunegård-skivorna :rolleyes:

Rent musikaliskt är dom jättebra och texterna är underbara som alltid men vem-det-nu-är har totalt dödat musiken i mastringen. Det är två totala jävla loudness war-skivor.

Jag såg Markus live två gånger i somras och låten Hollywood Hills har varit kanon båda gångerna men på skivan är den verkligen inte samma sak. Vid refrängen ska intensiteten dras upp och vid "ändå kallar du mig"-blabla ska det bli ännu mer tryck - och så var det verkligen live - men på skivan fungerar det inte så. Volymen är konstant, dynamiken är obefintlig och trycket är helt borta.

Ibland gör man rätt ibland gör man fel skulle inte vara en så bra låt som den faktiskt är om den inte hade byggt så jävla fint. Krunegård behöver dynamik och med två skivor som är mastrade på det här sättet finns inte utrymme för sånt.

Fan, det hade kunnat bli så bra!

Håller med ganska mycket.

Av de två albumen föredrar jag den mer lättlyssnade "Prinsen av Peking", på den andra skivan är det bara 2-3 låtar som tilltalar mig överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förvånad över att ingen har nämnt det här innan...

Kent släpper sitt nya album, Röd, den sjätte november. Singeln Töntarna finns redan ute. De har också utannonserat en turné till våren. Jag kommer definitivt befinna mig på någon av Göteborgsspelningarna.

Lär man ju se Kent på varje festival nästa sommar.

Men första singeln var rätt bra, och enligt dom själva så är plattan den bästa dom gjort på länge, dom har satt ribban högt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vampire Weekend! :)

den 29 september 2009 kl. 01:27

Greetings from Vampire Weekend. Today we can announce that our second album, Contra, will be out January 12th, 2010 on XL Recordings. We'll have more exciting news and media in the coming weeks. For now, check out the album cover and tracklist below.

cover_contra_1131713_0.jpg

1. Horchata

2. White Sky

3. Holiday

4. California English

5. Taxi Cab

6. Run

7. Cousins

8. Giving Up The Gun

9. Diplomat’s Son

10. I Think Ur A Contra

http://www.youtube.com/watch?v=zLoTDRGTQ2w

Det verkar lovande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

The Rakes har splittrats.

Goodbye from The Rakes…

To our fans, sorry if this abrupt end is an unpleasant surprise and might piss any of you off, particularly those who were coming to see us on our UK and US tours. Under the circumstances we just couldn’t continue… We of course don’t want to piss anyone off, we never took canceling shows lightly - but it’s best to leave you all on a high note, rather than unimaginatively continue, on and on, until before you know it you’re playing an OAP home in Eastbourne and discover all the audience are younger than you.

Sincere thanks for all your support. Here’s our collective thoughts:

The Rakes have always been very adamant and proud of the fact that we give 100% to every gig we’ve ever played. If we can’t give it everything then we won’t do it. That was the rule we set ourselves from day one.

After much deliberation we have come to the shared conclusion that we can’t give it 100% anymore and regret to announce that The Rakes are calling it a day. We are sorry to let down all the people who were coming to see us on the UK & US tours. Writing your own obituary is a surreal thing to do but we want to give particular thanks to our much-loved fans, all the great people we’ve worked with over the years, our management and loyal record label. We feel privileged to have had the opportunity to write music together and perform around the world. Genuinely, thanks for the good times…. That was one hell of a party! But now, we really must get some sleep.

http://www.therakes.co.uk/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det har läckt lite turnédatum för Daft Punk nästa år. Bara rykten, förstås.

Paris Le Zenith (July 30)

Amsterdam Heineken Music Hall (August 1)

Munich Allianz Arena (3)

Dublin O2 (5)

Nice Parc De Sports (7)

New York Yankee Stadium (15)

Sydney Football Stadium (22)

Melbourne Olympic Park Stadium (28)

London Wembley Arena (September 3)

Manchester MEN Arena (6)

http://www.nme.com/news/daft-punk/48486

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har läckt lite turnédatum för Daft Punk nästa år. Bara rykten, förstås.

Paris Le Zenith (July 30)

Amsterdam Heineken Music Hall (August 1)

Munich Allianz Arena (3)

Dublin O2 (5)

Nice Parc De Sports (7)

New York Yankee Stadium (15)

Sydney Football Stadium (22)

Melbourne Olympic Park Stadium (28)

London Wembley Arena (September 3)

Manchester MEN Arena (6)

http://www.nme.com/news/daft-punk/48486

Vilken tråkig respons. Det var fejk, hursomhelst. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plattan landade nyss i butikerna, men det hindrar inteThem Crooked Vultures från att börja arbetet med nästa platta.

Them Crooked Vultures have confirmed that they are to start work on their second album.

Despite their self-titled debut having only been released earlier this month, the three-piece say they are already thinking about its follow-up.

"I felt we've only just started to pick up steam. Why would we want to stop now?" singer Josh Homme told The Sun, while bassist John Paul Jones agreed. "We all know we have so much more in us yet," he said.

Dave Grohl said that "when we make our second record, it's going to be even more powerful than this one".

Meanwhile, Homme has said he doesn't like the band being labelled a 'supergroup'. "It's not that I hate that term," he said. "I just don't shave with it, I don't eat with it and it doesn't mean anything to me."

http://www.nme.com/news/them-crooked-vultures/48484

Förutom det så är en ny Queens of The Stone Age platta satt i arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hot Chip har satt datum för nya plattan One Life Stand, 8 Februari.

Dom har släppt ett par låtar på deras Myspace, att döma av första låten, som heter samma som plattan så verkar det bli en väldigt dansvänligt platta.

01 Thieves in the Night

02 Hand Me Down Your Love

03 I Feel Better

04 One Life Stand

05 Brothers

06 Slush

07 Alley Cats

08 We Have Love

09 Keep Quiet

10 Take It In

One_Life_Stand_1143340_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...