Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

MUSIKNYHET!

On September 9, 2009, after a nearly 22-year wait, digitally remastered versions of all of the Beatles studio albums will be released /.../ A crew of engineers at London’s Abbey Road Studios have spent four years working on the remasters using new technology and vintage equipment, the press release says, in an effort to preserve “the authenticity and integrity of the original analogue recordings” and ensure “the highest fidelity the catalog has seen since its original release.” -Rolling Stone Magazine

Har just skaffat denna samling i FLAC-format, mycket angenäm lyssning! Det finns även remastrade mono-versioner av skivorna vilket verkar vara till stor glädje för entusiasterna.

3712232087_5abe4aeedc_o_1127562_0.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, "folk". :(

Vad menar du? :naughty:

---------------------------

Interpols sångare, tillika gitarrist och textförfattare, Paul Banks släppte den 4 augusti i år ett soloalbum under namnet Julian Plenti, upptäckte jag när jag längtade efter nytt från Interpol. Albumet heter Julian Plenti Is... Skyscraper och efter en låt låter det lovande.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag blev bombarderad med msn-fönster om just det, men tack ändå! Biljettsläpp är imorgon, sjuuuukt taggad! Äntligen får jag se dem!

:huh::(

Kan ju tillägga att den nya skivan hittills fått väldigt positiv kritik. De flesta beskriver det som ett tyngre och mer moget paramore. Texterna är mycket seriösare och musiken är bred. De har kvar sitt sound, men de har förändrats. Det är svårt att förklara, men efter att hört de två nya singlarna så är jag beredd att instämma. Längtar tills albumet släpps den 29 september!

post-9879-1252688717_thumb.png

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:cry::cry:

Kan ju tillägga att den nya skivan hittills fått väldigt positiv kritik. De flesta beskriver det som ett tyngre och mer moget paramore. Texterna är mycket seriösare och musiken är bred. De har kvar sitt sound, men de har förändrats. Det är svårt att förklara, men efter att hört de två nya singlarna så är jag beredd att instämma. Längtar tills albumet släpps den 29 september!

Biljett bokad. See you kicken! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bandnamnet känns rätt befogat, Monsters of Folk. Åtminstone med tanke på vilka som medverkar:

  • Jim James (My Morning Jacket)
  • Conor Oberst + Mike Mogis (Bright Eyes)
  • M. Ward

Ska börja lyssna lite nu, skivan kommer på tisdag!

http://www.myspace.com/monstersoffolk

De spelar i Filadelfiakyrkan i november, biljetter finns ute! Köpte biljetter till min bror, och gjorde ett awesome kort.

post-8685-1253459856_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MUSIKNYHET!

On September 9, 2009, after a nearly 22-year wait, digitally remastered versions of all of the Beatles studio albums will be released /.../ A crew of engineers at London’s Abbey Road Studios have spent four years working on the remasters using new technology and vintage equipment, the press release says, in an effort to preserve “the authenticity and integrity of the original analogue recordings” and ensure “the highest fidelity the catalog has seen since its original release.” -Rolling Stone Magazine

Har just skaffat denna samling i FLAC-format, mycket angenäm lyssning! Det finns även remastrade mono-versioner av skivorna vilket verkar vara till stor glädje för entusiasterna.

3712232087_5abe4aeedc_o_1127562_0.jpg

Är det ingen annan som tycker detta är intressant?! Jag har lyssnat igenom boxen några gånger nu, försöker lista ut vilka Beatles-låtar som är bäst :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nästa band som släpper en box är ett av världens bästa rockband (oja) AC/DC, cds, vinyler, demos, live, dvd, en bok och en massa annat krafs, och det som gör den här boxen till den ballaste i år är att själva boxen är en fullt fungerande förstärkare.

Den här ska jag ha i min samling.

product_shot_1131368_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa band som släpper en box är ett av världens bästa rockband (oja) AC/DC, cds, vinyler, demos, live, dvd, en bok och en massa annat krafs, och det som gör den här boxen till den ballaste i år är att själva boxen är en fullt fungerande förstärkare.

Den här ska jag ha i min samling.

product_shot_1131368_0.jpg

Wow! Jag har inte bestämt mig för om jag tycker att det är riktigt, riktigt coolt, eller bara oerhört "meh".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...