Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Är det någon som vet vad Daft Punk har för planer inför framtiden? Vad pysslar de med om dagarna? Deras hemsida är ju inte direkt uppdaterad och inte heller deras Myspace.

Jag kräver inget nytt album men man vill väl veta vad dem gör. :)

Edit: Hittade det här

"Den 4 mars 2009 meddelas det att Daft Punk ska skriva musiken till filmen TR2N, en uppföljare till Disneys science fiction-film Tron från 1982." - upcomingfilmscores.blogspot.com., www.reuters.com.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet vad Daft Punk har för planer inför framtiden? Vad pysslar de med om dagarna? Deras hemsida är ju inte direkt uppdaterad och inte heller deras Myspace.

Jag kräver inget nytt album men man vill väl veta vad dem gör. :)

Edit: Hittade det här

"Den 4 mars 2009 meddelas det att Daft Punk ska skriva musiken till filmen TR2N, en uppföljare till Disneys science fiction-film Tron från 1982." - upcomingfilmscores.blogspot.com., www.reuters.com.

Åh, goda nyheter! Tack, ser ännu mer fram emot filmen nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet vad Daft Punk har för planer inför framtiden? Vad pysslar de med om dagarna? Deras hemsida är ju inte direkt uppdaterad och inte heller deras Myspace.

Jag kräver inget nytt album men man vill väl veta vad dem gör. :)

Edit: Hittade det här

"Den 4 mars 2009 meddelas det att Daft Punk ska skriva musiken till filmen TR2N, en uppföljare till Disneys science fiction-film Tron från 1982." - upcomingfilmscores.blogspot.com., www.reuters.com.

Tror för övrigt de ger sig ut på världsturné under 2010, eftersom både Hultsfred och Arvika har dem som drömbokning inför nästa år, även om de isåfall borde sagt något om en ny skiva nu. Vi får se. Å andra sidan har ju Arvika haft dem som drömbokning ett rätt bra tag nu.

---------------------

En kul nyhet, som inte är mycket av en nyhet, tycker jag är att Bloc Party under sin nu, eller i alla fall väldigt snart i och med Reading- och Leeds Festival, avslutade turné alltid går ut på scen till tonerna av Kleerups Hero.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror för övrigt de ger sig ut på världsturné under 2010, eftersom både Hultsfred och Arvika har dem som drömbokning inför nästa år, även om de isåfall borde sagt något om en ny skiva nu. Vi får se. Å andra sidan har ju Arvika haft dem som drömbokning ett rätt bra tag nu.

---------------------

En kul nyhet, som inte är mycket av en nyhet, tycker jag är att Bloc Party under sin nu, eller i alla fall väldigt snart i och med Reading- och Leeds Festival, avslutade turné alltid går ut på scen till tonerna av Kleerups Hero.

Jag lovar och svär att jag så ska ge upp mina tankar om en Mac och köpa en simpel PC för att se Daft Punk 2010. Vilken festival det än är, vilka andra band som än spelar. Jag kommer. Edit: I Sverige. ^^

Om de nu ger sig ut på världsturné... :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu böjar äntligen det nya "superbandet" Them Crooked Vultures ta form, det har pratats länge om detta projekt i rockkretsar och det såg länge ut att inte bli något alls.

Bandet som länge inte hade ett namn består av Dave Grohl från Foo Fighters, Josh Homme från Queens of the Stone Age och John Paul Jones från Led Zeppelin.

För ett par dagar sedan gav dom alltså ut namnet Them Crooked Vultures och ska spela på Chicago's Metro den 9:e augusti och bandet jobbar just nu även på en skiva i Los Angeles, sen väntar en turne.

En platta och en turne jag längtar efter redan nu.

crooked452_1122730_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Noel lämnar Oasis och de får ställa in resten av sin turné. Är det här bara en repris på alla andra gånger han och Liam har lämnat, eller är det på riktigt nu, tror ni?

Edit: och DJ Am, som var med i en flygkrash tillsammans med Travis Barker har kolat. Han överdoserade.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Noel lämnar Oasis och de får ställa in resten av sin turné. Är det här bara en repris på alla andra gånger han och Liam har lämnat, eller är det på riktigt nu, tror ni?

Egentligen bara på tiden, bra av Noel att inte ta mer skit. Nöjd med att ha sett en av de sista spelningarna är jag också!

Tråkig nyhet - MGMTs nästa skiva kommer inte i september. Förmodligen inte ens i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen bara på tiden, bra av Noel att inte ta mer skit. Nöjd med att ha sett en av de sista spelningarna är jag också!

Mjo. Det slog mig hur otroligt dålig Liam har blivit på att sjunga när jag hörde honom i Scandinavium. Hoppas Noels solokarriär blir bra (han har ju övervägt en, vad jag har hört?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo. Det slog mig hur otroligt dålig Liam har blivit på att sjunga när jag hörde honom i Scandinavium. Hoppas Noels solokarriär blir bra (han har ju övervägt en, vad jag har hört?)

Mhm, lät ju inte så på hans uttalanden men hoppas verkligen på det, han har ju stått för allt det bästa i Oasis ändå liksom. Särskilt på senare år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen! Vad har han sagt mer än att han lämnar bandet?

"Dearly beloved, it is with a heavy heart and a sad face that I say this to you this morning,

As of last Friday, August 28, I have been forced to leave the Manchester rock 'n' roll pop group Oasis.

The details are not important and of too great a number to list. But I feel you have the right to know that the level of verbal and violent intimidation towards me, my family, friends and comrades has become intolerable. And the lack of support and understaning from my management and bandmates has left me with no other option than to get me cape and seek pastures new.

I would like firstly to offer my apologies to them kids in Paris who'd paid money and waited all day to see us only to be let down AGAIN by the band. Apologies are probably not enough, I know, but I'm afraid it's all I've got.

While I'm on the subject, I'd like to say to the good people of V Festival that experienced the same thing. Again, I can only apologise - although I don't know why, it was nothing to do with me. I was match-fit and ready to be brilliant. Alas, other people in the group weren't up to it.

In closing I would like to thank all the Oasis fans, all over the world. The last 18 years have been truly, truly amazing (and I hate that Håller med till 100%!, but today is the one time I'll deem it appropriate). A dream come true. I take with me glorious memories.

Now, if you'll excuse me, I have a family and a football team to indulge. I'll see you somewhere down the road. It's been a fuckin' pleasure."

Tänkte mest på det fetstilta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt Pete Doherty är det helt klart att The Libertines ska göra festivalspelningar i Storbritannien under 2010, han säger sig ha pratat med både John och Gary som är med på noterna och nu fattas bara Carl, som tidigare sagt att han lämnat Libertines till nästa år.

Även om jag inte älskar Libertines som jag en gång gjorde, och inte ser dem som mitt favoritband eller så, kommer jag ju bli tvungen att vara där. Hoppas det händer.

http://www.nme.com/news/pete-doherty/46751

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara informera om lite nytt (som det inte redan skrivits om här) som har släppts eller släpps nu i dagarna.

The Cribs - 'Ignore the Ignorant'

Jamie T - 'Kings & Queens'

Fibes, Oh Fibes! - '1983'

Gösta Berlings Saga - 'Detta Har Hänt'

'Ignore the Ignorant' har definitivt några bra låtar, får se hur det känns efter några genomlyssningar. 'Kings & Queens' ser jag verkligen framemot, medan '1983' och 'Detta Har Hänt' är svenska album som fått riktigt bra betyg och gör i alla fall mig nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara informera om lite nytt (som det inte redan skrivits om här) som har släppts eller släpps nu i dagarna.

The Cribs - 'Ignore the Ignorant'

Jamie T - 'Kings & Queens'

Fibes, Oh Fibes! - '1983'

Gösta Berlings Saga - 'Detta Har Hänt'

'Ignore the Ignorant' har definitivt några bra låtar, får se hur det känns efter några genomlyssningar. 'Kings & Queens' ser jag verkligen framemot, medan '1983' och 'Detta Har Hänt' är svenska album som fått riktigt bra betyg och gör i alla fall mig nyfiken.

Fint, tack för Cribs-tipset, visste att det skulle komma men inte när. Något som gått mig, och även alla andra verkar det som, är att Noah and the Whale har släppt nytt, ska bli riktigt kul. Plattan heter The First Days of Spring.

Inom någon vecka kommer även:

Jay-Z - The Blueprint 3 (11 september, med gästartister som Kanye West, Luke Steele från Empire of the Sun, Alicia Keys, Kid Cudi och Pharrell Williams)

Muse - The Resistance (14 september)

Och så släpper The Pains of Being Pure at Heart en EP i slutet av september, som kommer heta Higher than the Stars.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...