Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Red Hot Chili Peppers ska inom den närmaste månaden gå in i studion och spela in låtar till sitt kommande album.

Rykten sa för en tid sedan att Justice skulle prodda plattan, men det avfärdades rätt fort av bandet, Rick Rubin ska med största sannolikhet prodda igen.

Nya rykten är dock att Justice ska släppa en remixskiva med RHCP låtar.

Enligt Chad Smith så letar sig bandet tillbaks till Blood, Sugar, Sex, Magik soundet och det låter lovande i mina öron.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ytterligare detaljer om Arctic Monkeys nya skiva - namnet blir som sagt Humbug, cover art ser ut så här, och första singeln blir Crying Lightning, vilken bandet säger "was deemed the best signifier of the record. It was a favourite during recording.".

Crying Lightning har de redan hunnit spela på P3 ett par gånger. Jag måste säga att jag tror jag gillar den. Känns som jag vuxit ifrån deras tidigare album, men det kan nog vara så att AM har mognat i samma takt som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crying Lightning har de redan hunnit spela på P3 ett par gånger. Jag måste säga att jag tror jag gillar den. Känns som jag vuxit ifrån deras tidigare album, men det kan nog vara så att AM har mognat i samma takt som mig.

Oj, glömde skriva att det släpptes för några veckor sedan, och jag håller med om det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyhet och nyhet, men kvällen innan en festivalspelning i Australien spelade Bloc Party under namnet The Silent Alarms på en pub inför 400 personer, med den här sinnessjukt underbara setlisten (som då förstås består av låtarna från Silent Alarm + andra utgåvor från den tiden):

Like Eating Glass

Positive Tension

Two More Years

Luno

So Here We Are

Banquet

Blue Light

The Marshals Are Dead

Little Thoughts

This Modern Love

Plans

Price Of Gas

Compliments

Pioneers

Helicopter

She's Hearing Voices

Jag hade gjort sjuka saker för att få se The Marshals Are Dead, Little Thoughts, Pioneers och framför allt Plans live.

Och Luno! Och Compliments! Ahhhh.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyhet och nyhet, men kvällen innan en festivalspelning i Australien spelade Bloc Party under namnet The Silent Alarms på en pub inför 400 personer, med den här sinnessjukt underbara playlisten (som då förstås består av låtarna från Silent Alarm + andra utgåvor från den tiden):

Like Eating Glass

Positive Tension

Two More Years

Luno

So Here We Are

Banquet

Blue Light

The Marshals Are Dead

Little Thoughts

This Modern Love

Plans

Price Of Gas

Compliments

Pioneers

Helicopter

She's Hearing Voices

Jag hade gjort sjuka saker för att få se The Marshals Are Dead, Little Thoughts, Pioneers och framför allt Plans live.

Och Luno! Och Compliments! Ahhhh.

Jag håller med! Helt sjuk playlist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A-hem... Påven släpper nytt.

pope_350_1121933_0.jpg

"VATICAN (WIVB) - It's not the pearly gates, but behind the gates at Abbey Road Studios, heavenly music is being made. The Royal Philharmonic Orchestra will be performing original compositions for an album with Pope Benedict the 16th.

Geffen/Universal Records General Manager Ricardo Fernandez said, "It's composed of eight tracks, all of them featuring his voice. He's speaking in the majority of it, but he's also singing in some of it."

Singing and praying to the Virgin Mary according to record label Geffen/Universal in London. This isn't the first time a Pope has cut an album. About a dozen years ago, Pope John Paul II made one.

Fernandez said, "I think it was more of an experimental record. It was the voice of Pope John Paul with something more, hypnotic beats, more studio driven. This is really a beautiful piece of music with an amazing choir, an amazing orchestra."

When in song, the Pope is accompanied by the Philharmonic Academy of Rome, recorded in St. Peter's Basilica in the Vatican. Producers believe the album will be universally appealing, crossing all religious lines.

Fernandez said, "I think it could reach people who are not Catholic, maybe not christian."

However, it will only be released once it's approved by his Holiness. The album is due for release November 30th. All proceeds will go to fund music education for underprivileged children around the world.

****

It appears the Vatican is now branching out into the music business.

Pope Benedict is set to release an album on which he sings and recites prayers.

The pontiff's as-yet-untitled album also includes eight original pieces of contemporary classical music.

The album is expected to hit store shelves November 30th. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick just ab-länk av en kompis till samma nyhet. Kan ju bara drömma om en spelning tillräckligt nära att man inte kan låta bli!

Väntar dock tills Carl yttrar sig, för som jag har förstått det är det han som hållit det tillbaka?

Haha, lugnt sagt. Betyder ju ingenting egentligen det här. Finns två andra killar som nog har en del att säga också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tråkig musiknyhet, särskilt för folk som ska till WoW, är väl den usla setlisten Arctic Monkeys valt för sommarens festivalspelningar, i alla fall på All Points West i New York:

'Pretty Visitors'

'This House Is A Circus'

'Brianstorm'

'If You Were There, Beware'

'Potion Approaching'

'Fluorescent Adolescent'

'Cornerstone'

'The View From The Afternoon'

'I Bet You Look Good On The Dancefloor'

'My Propeller'

'Do Me A Favour'

'Crying Lightning'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...