Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Största nyheten på väldigt länge i min värld är att Mumford & Sons släpper nytt album i Maj! Man har kastat banjon och kontrabasen åt skogen, och låtit elgitarrer och synth ta över ljudbilden med inspiration från U2 och Radiohead. Personligen är jag sjukt taggad på detta! Ska bli extremt intressant att höra hur det kommer låter. Finns ett minimalt smakprov på 20 sekunder på deras hemsida

http://www.mumfordandsons.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Största nyheten på väldigt länge i min värld är att Mumford & Sons släpper nytt album i Maj! Man har kastat banjon och kontrabasen åt skogen, och låtit elgitarrer och synth ta över ljudbilden med inspiration från U2 och Radiohead. Personligen är jag sjukt taggad på detta! Ska bli extremt intressant att höra hur det kommer låter. Finns ett minimalt smakprov på 20 sekunder på deras hemsida

http://www.mumfordandsons.com/

Ja, det låter som att jag kanske kommer att kunna uppskatta den här plattan! Ska bli spännande att höra var deras sound tar vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är den, nya Mumford & Sons-singeln. Den är verkligen en vattendelare, somliga hatar att dom kastat banjon och det akustiska soundet och att dom sålt ut, andra älskar den. jag placerar mig nånstans i mitten. Det är ju det organiska och folkiga jag förälskad mig i, dock uppskattar jag när band förnyar sig och bryter ny mark, sen kan man i evigheter diskutera hur mycket som låter såhär men fan, jag har ju en förkärlek för skräniga arenarock-solon och stora ljudbilder, det är nytt, fräscht och känns jävligt spännande hur resten av skivan kommer låta. Absolut inte dåligt och en jävligt stabil låt med fin uppbyggnad, men en del av mig saknar folkrocken. Men jag antar att man vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är den, nya Mumford & Sons-singeln. Den är verkligen en vattendelare, somliga hatar att dom kastat banjon och det akustiska soundet och att dom sålt ut, andra älskar den. jag placerar mig nånstans i mitten. Det är ju det organiska och folkiga jag förälskad mig i, dock uppskattar jag när band förnyar sig och bryter ny mark, sen kan man i evigheter diskutera hur mycket som låter såhär men fan, jag har ju en förkärlek för skräniga arenarock-solon och stora ljudbilder, det är nytt, fräscht och känns jävligt spännande hur resten av skivan kommer låta. Absolut inte dåligt och en jävligt stabil låt med fin uppbyggnad, men en del av mig saknar folkrocken. Men jag antar att man vänjer sig.

Har lyssnat på Mumford nästan varje dag i snart två år nu och var verkligen taggad och hypad inför det nya albumet.

Men den här låten var bara mjeh. Låter ungefär som allt annat man hör på radion och även om det kommer en del runt 2-minutersstrecket då man kan ana att det är en Mumford-låt så känns det bara inte som dem.

Jag hoppas verkligen att när albumet släpps att det är bra, men om det kommer låta ungefär så här så kommer det definitivt vara det sämsta av deras tre album enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är den, nya Mumford & Sons-singeln. Den är verkligen en vattendelare, somliga hatar att dom kastat banjon och det akustiska soundet och att dom sålt ut, andra älskar den. jag placerar mig nånstans i mitten. Det är ju det organiska och folkiga jag förälskad mig i, dock uppskattar jag när band förnyar sig och bryter ny mark, sen kan man i evigheter diskutera hur mycket som låter såhär men fan, jag har ju en förkärlek för skräniga arenarock-solon och stora ljudbilder, det är nytt, fräscht och känns jävligt spännande hur resten av skivan kommer låta. Absolut inte dåligt och en jävligt stabil låt med fin uppbyggnad, men en del av mig saknar folkrocken. Men jag antar att man vänjer sig.

Lät lite Coldplay över det, synd! är inget jättefan av Mumford, men det jag gillade med dom var just att dom använde banjo och lät väldigt folkrockiga på ett bra sätt, dom fick till det bra och lät unika på sitt sätt.

Det här kommer för mig iaf bara dala ut som en låt i mängden, men dom har ju blivit ett arenarockband på väldigt kort tid och förstår att dom vill testa nytt.

Apropå Mumford & Sons, deras polare Kristian Matsson även känd som The Tallest Man On Earth, släpper sin nya skiva Dark bird is home den 12 Maj, ett smakprov från skivan är släppt Sagres, att döma av den verkar även han ha bytt lite stil. Ser fram emot skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lät lite Coldplay över det, synd! är inget jättefan av Mumford, men det jag gillade med dom var just att dom använde banjo och lät väldigt folkrockiga på ett bra sätt, dom fick till det bra och lät unika på sitt sätt.

Det här kommer för mig iaf bara dala ut som en låt i mängden, men dom har ju blivit ett arenarockband på väldigt kort tid och förstår att dom vill testa nytt.

Apropå Mumford & Sons, deras polare Kristian Matsson även känd som The Tallest Man On Earth, släpper sin nya skiva Dark bird is home den 12 Maj, ett smakprov från skivan är släppt Sagres, att döma av den verkar även han ha bytt lite stil. Ser fram emot skivan.

Tycker även att The Tallest Man har gått lite för långt från sin ursprungliga stil. Hans tidigare album när det mest bara var han och hans gitarr och den raspiga rösten är mycket bättre än There's No Leaving Now samt stilen som det verkar som om det här albumet kommer ha, lite segt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lät lite Coldplay över det, synd! är inget jättefan av Mumford, men det jag gillade med dom var just att dom använde banjo och lät väldigt folkrockiga på ett bra sätt, dom fick till det bra och lät unika på sitt sätt.

Det här kommer för mig iaf bara dala ut som en låt i mängden, men dom har ju blivit ett arenarockband på väldigt kort tid och förstår att dom vill testa nytt.

Apropå Mumford & Sons, deras polare Kristian Matsson även känd som The Tallest Man On Earth, släpper sin nya skiva Dark bird is home den 12 Maj, ett smakprov från skivan är släppt Sagres, att döma av den verkar även han ha bytt lite stil. Ser fram emot skivan.

Håller med till hälften! Älskar ju verkligen deras banjo-steelguitar-akustiska-folkrock-stil och det var ju trots allt den som fick mig att bli förälskad i dom och är och har varit vårt bands största influens. Dock tycker jag det är uppfriskande med en helt ny vändning, skräniga sologitarrer och flytande verser med svävande pads i bakgrunden. Håller med om att "Belive" inte är någon av deras starkaste låtar, men håller hoppet brinnande tills jag hört hela albumet. Antar att "Belivie" är detta albumets "I Will Wait" som, om man tar bort banjon, egentligen inte är något speciellt heller.

Tycker även att The Tallest Man har gått lite för långt från sin ursprungliga stil. Hans tidigare album när det mest bara var han och hans gitarr och den raspiga rösten är mycket bättre än There's No Leaving Now samt stilen som det verkar som om det här albumet kommer ha, lite segt imo.

Lyssnade på nya Talles Man låten och gillar också hans utveckling! Jag välkomnar utveckling med öppen famn vad gäller musik, sålänge man behåller ursprungskällan. I både Mumford och Tallest Mans fall är det deras säregna röster. Tycker det räddar båda dessa nya låtar från att krasha. Älskar förövrigt Tallest Man och hans Dylan-lika stil.

Folkrock när den är som bäst!

(Om ni inte hört det redan kan ni kolla in mitt folkrock/mumford-imiterande band, finns på Spottan här : https://open.spotify.com/album/5QqEmcspWr1Lyl8odQtvO4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu finns hela Mumford & Sons nya album "Wilder Mind" ute på Spottan och så vidare. Sjukt positivt överraskad måste jag säga. Vissa låtar är ösiga och köttiga och vräkiga, andrar tuggar på obemärkt och ylar genom natten. Väldigt atmosfäriskt och vackert bitvis för att sedan växla till stor arenarock. Fan vad jag älskar Marcus Mumfords röst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...