Jump to content
chucky.swe

"Vad spelar du just nu?"-tråden

Recommended Posts

Spelar inte så mycket seriöst just nu men när jag gör det blir det Crusader Kings 2! Spelar också lite Fifa ibland men gör det för sällan för att vara bra - så när jag spelar blir jag bara frustrerad.

Banished, såklart.

Jag testade det där häromdan och det var väl sådär. Iofs spelade jag bara tutorialen.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Spelar inte så mycket seriöst just nu men när jag gör det blir det Crusader Kings 2!

Måste erkänna att CK2 är ett fantastiskt spel som överträffar Europa Universalis 4. Har spelat det under den senaste tiden och det är ju sjukt kul med intriger och heliga krig m.m. Jag är dock lite nybörjare så har tyvärr inte riktigt lyckats med de "eugeniska programmen" för sina arvingars bästa! :lol:

Gavelkind best succesion law :naughty:

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Bump!!

Nog för att vi har en Senast genomspelade spel, men det kräver ju att man spelat färdigt det ;) Jag tänker också att det kan vara kul att höra vad folk lirar, bara lite kortfattat, istället för att behöva kräma ur sig en hel recension. Det kan vara bra även för mig.

Just nu lirar jag Just Cause 4. Hittills det svagaste av de JC-spel jag kört, nämligen 2, 3 och 4. I grund och botten är det väl samma sorts spel alltihop, men de ändrar lite på spelmekaniken gång till gång. De har behållit vissa element från trean, framförallt wingsuiten, men hur man tar sig framåt i spelet är numera helt oberoende av mängden kaos/förstörelse man orsakar, utan det är geografiskt spridda uppdrag som ska föra en framåt i regioner på kartan. Det kan ha varit ett långsökt system storymässigt i föregående spel och att man nu i fyran försöker få det mer rimligt genom gerillakrig på frontlinjen, men det funkar inte i min mening. Just Cause var alltid ett GTA som inte tog sig själv på särskilt stort allvar, men här vet jag inte längre vad de försöker med. Vissa fåniga element är försvunna medan andra tillkommit, särskilt genom pratradio helt plötsligt.

Än så länge ett ljummet betyg från mig. Trean hade bäst balans mellan nya funktioner och att ändå behålla sin quirkiness, men jag tycker att tvåan har en charm jag inte sett i något av de andra spelen och är det spel jag helst skulle vilja spela igen, och det efter att redan ha tagit platinum i det genom att ha spelat det två gånger.

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Jag spelar för tillfället Secret Of Mana på mitt Super Famicom. Det är trevligt, men inte helt jäkla enkelt eftersom jag inte förstår japanska. Men "livet är fullt av utmaningar!" säger de envetna. Och jag är en sån.

Länk till inlägg
Dela på andra sidor