Jump to content

Mafia Wars


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Nu har jag spelat det ett tag, och det är verkligen riktigt kul ibland.

Har man facebook så kan man hitta det genom att söka på "Mafia Wars".

Ja, man behöver facebook = färre "fake accounts" för att fuska.

För att levla i Mafia Wars så kan man göra jobb, som kräver energi,

attackera andra, råna eller göra hitlist jobb, som kräver stamina.

Mafia Wars är verkligen mycket seriösare än Dekrim och liknande.

Zynga (tillverkaren) uppdaterar extremt ofta, och på senaste har det kommit en hel del större uppdateringar.

Bland annat många nya jobb, men även ett "mastery" system som ger dig titlar beroende på hur många jobb du

"bemästrat".

Ett exempel kan vara att du klarar 100% i första nivån, på alla jobb i den första kategorien av jobb, "Street Thug".

Då får du titeln "Street Thug"

Sen om du klarar alla de jobben igen, upp till 100% så får du nivå 2, "Skilled Street Thug". Som ger vissa förmåner.

Och till sist när du klarat alla jobben till 100% i den nivån så får du titeln "Master Street Thug", som ger grymma förmåner!

Jaha, så varför levlar man?

För att få 5 skill points som man får lägga ut i antingen:

Attack - krävs för att ha ett övertag i fighter mot andra

Defense - Om någon attackerar dig så kan du behöva skydda dig

Health - Utöka dina healthpoint (HP). +1 per skillpoint.

Energy - Viktigaste punkten, eftersom du behöver energi till alla jobb. Man får energi var 5 minut.

Stamina - Extra pengar och experience på sidan om. Observera att det INTE är samma sak som Energy.

Däremot kan man köpa in ett arsenal av vapen, men en person kan ju bara använda ett vapen, en skyddsväst (eller annat skydd),

och ett fordon. Så då behöver man "familjemedlemmar" i sin mafia, och du måste köpa vapnen dem ska använda.

Exempel:

Du har 6 Colts, 12 bilar, 4 body armors och 10 personer i din mafia.

Då kommer bara 6 personer delta i striden, varav 4 kommer ha body armor.

Men hur får jag pengar då? För att köpa in vapen alltså

Först och främst genom att göra jobb. Du får alltid lite pengar som "lön".

Men i det långa loppet så kommer du behöva köpa "properties", till exempel hotell, restauranger osv.

De drar in stora pengar.

Det finns väldigt mycket att berätta om det, men jag drog det mesta om huvudsaken, göra jobb = levla.

Det finns inga bestämda sätt hur man ska lägga ut sina poäng heller. Så det är verkligen inte styrt.

Om ni vill utöka eran mafia, PMa mig.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 185
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När du gör jobb så bemästrar du ju det mer och mer. När man bemästrat alla jobb

inom en grupp så får man titeln.

Jaha. Du menar så. Jag håller för tillfället på med lvl 3 asociate.

Street thug är avklarat sen länge och allt fram till Hitman är lvl 1 avklarat på i alla fall.

Själv då? :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha. Du menar så. Jag håller för tillfället på med lvl 3 asociate.

Street thug är avklarat sen länge och allt fram till Hitman är lvl 1 avklarat på i alla fall.

Själv då? :innocent:

Oh, låter bra. Jag har strax master enforcer, men lvl 1 ända till hitman.

Så vi är ganska lika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hat börjat spela detta smått då jag har tråkigt mellan åt. Är lvl 9 atm med nästan 4000 i inkomst. Nu innan hade ja nästan 3000 tusen inkomst. Så när ja kom hem idag från skolan sen ja spelade igår typ så hade ja nästan 100 tusen.

EDIT: Har gjort så jag tjänar typ 4350 tusen räknade ut om jag inte köper nåt eller inte spelar det på en vecka har jag typ 600 tusen :(! Så det blir inte spela på 1 vecka iallafall :(!

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hat börjat spela detta smått då jag har tråkigt mellan åt. Är lvl 9 atm med nästan 4000 i inkomst. Nu innan hade ja nästan 3000 tusen inkomst. Så när ja kom hem idag från skolan sen ja spelade igår typ så hade ja nästan 100 tusen.

EDIT: Har gjort så jag tjänar typ 4350 tusen räknade ut om jag inte köper nåt eller inte spelar det på en vecka har jag typ 600 tusen :ermm:! Så det blir inte spela på 1 vecka iallafall :(!

herrejösses, om nån rånar dig så förlorar du pengar bara så du vet, bättre att spela under veckan & göra jobb osv så du tjänar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Properties (Income: $150,950, Upkeep: -$11,515)

Loggar in en gång om dagen och köper ett nytt hus och gör lite jobb ;d

Edit; Tar runt en vecka att uppnå 150k~ income (Om man spelar smart).. Så det är egentligen ingen mening att INTE logga in under veckan, förlorar bara på det. Tar ju ändå bara några minuter om dagen!

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att jag förlorar pengar på att nån rånar oftast när jag kollar blir det 800-3000kr oftast

Så, börja logga in dagligen istället.

(Income: $4,521,125, Upkeep: -$68,570)

Tjänar 41 mille på att göra jobb med :}}}

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...