Jump to content

Foto-på-det-du-precis-köpt


Vice.
 Share

Recommended Posts

13 timmar sedan, Kebab skrev:

Min livskvalité ändrades drastiskt till det bättre då mina föräldrar köpte mig en svartvit laserskrivare med dubbelsidig utskrift. Det är den enda gången i mitt liv som jag har nämnt något som jag önskat mig och mina föräldrar köpte den till mig utan någon särskild anledning. Å andra sidan var de ett tag desperata för att jag skulle sköta mina studier bättre och den skrivaren har helt klart underlättat det... :rolleyes: 

Ja, det är faktiskt en sån där grej varje person borde ha i sitt hem om man bedriver studier eller har visst behov av det till sitt jobb. Jag har alltid kunnat skriva ut i datasalar under tiden jag pluggade, men det började bli dyrt och krångligt. Därefter gav jag upp (eller blev av med kontot? Vem vet.) och skrev bara ut på AV-service. Funkade, men var också en viss kostnad så fort det var fem papper eller mer. Har därefter skrivit ut på stadsbiblioteket men där är det hutlösa priser. Har skrivit ut en del CVn där men det blir alltid över tjugo spänn.

Nu har jag en maskin som fungerar, varje gång (åh, när den inte, som igår, fick för sig att glömma bort alla drivrutiner och behövde ominstalleras), och jag är fri att välja när och hur jag ska skriva ut. Med ett enda knapptryck kan jag kopiera ett dokument, och med wifi behöver jag inte vara låst till en halvmeters USB-kabel. Det är guld värt. Plus alla blanketter jag ständigt måste scanna.

Hur gick det förresten med dina studier, läste du basår efteråt och sen juridik eller hur var det? Hur långt har du kvar? Hur mycket har du som släpar efter? Hur är det med disciplinen nuförtiden? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

14818041808170.jpg

Köpte mig ett PS4 på Black Friday. 2590 kronor för en 500 GB PS4 Slim med två handkontroller och tre månader Viaplay, som jag redan är kund hos. Beroende på hur man räknar kan man säga att konsolen kostade 2290, eller typ 1740 spänn om man räknar med att en handkontroll kostar 550. Fett värt!

Dock har jag knappt hittat någon användning för den än utom för Uncharted 4, som i mitt tycke hittills är det sämsta spelet i serien. Själva konsolen är också rätt värdelös i sitt interface, inte för att menyerna är helkorkade, utan för att den ultimata mediestation som PS3 var har drastiskt försämrats till något ännu uråldrigare än vad PSP var 2006. Och onlinespel kostar pengar. Nä, det är inget att ha. Den kommer samla damm tills jag hittat några riktigt bra singleplayerspel, som The Last of Us 2 och Red Dead Redemption 2.

14818028180660.jpg

För en tid sedan köpte jag Liberty City Stories och Vice City Stories på PSN till PS3 för bara nån hundralapp. Också värt! (Dock betyder det att jag har köpt VCS tre gånger totalt...)

2016-10-19-20-48-33.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Har då inte fått dessa saker än, men de beräknas dyka upp på onsdag eller torsdag. Handlar mest produkter som gynnar min träning nu för tiden. Lugnar mig lite med kläder tills jag har fått den kropp jag strävar efter. MM Sports är utan tvekan bäst då det gäller produkter av denna kaliber, och att de erbjuder 10% studentrabatt gör inte saken sämre! 2kg proteinpulver, en rymlig (63L) bag från Venum, 20 flaskor Jacked Fuel (8kcal per flaska), en ziphood från MM INC, 7 proteinbars och några gratisprodukter (strumpor, shaker och T-shirt). Får pröjsa runt 1.3 för rubbet vilket i mina ögon är jävligt överkomligt då proteinpulvret lär räcka i drygt 2 månader, Venum är en jävla gigant inom kampsporten, dryckerna fungerar bra som pwo och tröjan lär hålla väldigt länge.

5ab8ac40d7bd1_Skrmavbild2018-03-26kl_10_11_20.png.f1734f83994e56792a61645a1c3b1248.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Köpte en blå Dualshock 4 för ett par veckor sedan för att kunna spela 3 spelare, men jag delade ut den ena till brorsan och den andra till en kompis så vi kan spela "lokalt" spel med varandra över internet, över Remote Play. Funkar sjukt bra faktiskt.

Köpte även en PS Vita som jag sneglat på sedan 2012 men konstaterat att det inte skulle vara mycket nytta med. Det är det heller egentligen inte, men det möjliggör en fjärde spelare lokalt utan att köpa ännu en DS4 och jag har dessutom hackat den så att den kan spela gamla PSP-spel. Jag försökte väcka liv i min gamla PSP för nåt år sen men köpte visst fel adapter och sen dess har jag inte orkat bry mig. När jag väl gör det ska jag nog kasta de båda batterierna som är 12 år gamla och förmodligen en brandfara, och köpa nytt. Sen ska jag hacka den en sista gång en gång för alla för att kunna spela alla spel jag en gång i tiden var sugen på men som jag var för snål för att köpa. Numera vet jag inte ens om de går att få tag på och sådär jättesugen på att fylla garderoberna med UMD-skivfodral är jag väl inte längre, men det ska bli kul att uppleva spelen från 2006-2009, tio år senare. :)

580 för DS4 och ca 1100 för PS Vitan. Den sistnämnda hade ägaren betalat mer än 3000 kronor för med spel och tillbehör, så det var ett riktigt kap. ;)

20180930_203314.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vet att vi ska ta egna bilder men det är fan ingen som postar nått ändå så jag baxxar dom från internet!

Köpte denna jacka från stadium: 265048_102_WARP_M%20BOMBER%20HOOD%20JKT_

Och dessa dojjor (fast bytte till gröna snören med samma färg som skorna):

270024_101_ADIDAS_M%20HOOPS%202.0%20MID%

Hade presentkort så betalade 750:- för både skorna och jackan. Helt okej ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

 

20190308_111032.thumb.jpg.de599bc2f51f2b6464211c9934ebd9c2.jpg

Köpte en PS3 slim i december. Jag har hackat den och spelar mest Lucasarts/SNES-emulatorer och sånt på den. FTP-funktioner är najs, och möjligheten till en bättre mediaspelare som tar lite fler filformat. Enda saken jag egentligen saknar med vanliga mediaspelaren (förutom alla format) är en sleeptimer.

Det ingick även 30 spel, mestadels för kids och sportfånar men det får duga. Jag har tänkt behålla de med flera spelare och de övriga som är bra, resten kommer jag väl sälja. Kommer inte ge mycket pengar men det är mindre skit att städa undan hela tiden. I övrigt: PS Move, inklusive kamera (bra för PC-streaming, mindre intressant för PS3), tre handkontroller (men två är döda batterier i och den tredje letar de fortfarande USB-dongel till). Vi får se hur mycket jag bryr mig om att åtgärda de sakerna och reducera spelsamlingen.

1100 kronor. Fortfarande värt det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Den förra teven hade fått fruktansvärt dålig svärta, så vi köpte en ny, lite större med 4K. Lär väl investera i ett Xbox One X också för att få ut det mesta av spelen. Mycket nöjd! :)

CBDF2897-52F7-4573-A0C7-276432DB445A.thumb.jpeg.adc7b64c8276941ca37aafaa32347f8e.jpeg

 

Bilderna är printade direkt från min Instagramstory, så jag ber om ursäkt för dålig kvalitet. Trots att jag har tillgång till både Netflix, HBO och Viaplay uppskattar jag fortfarande att köpa filmer ibland! Dessa klassiker(plus milstolpen inom svensk film) kommer bli en fröjd att titta igenom! Har tråkigt nog aldrig sett Gudfadern innan 😱. RDR2 har jag sett fram emot väldigt länge! När det var 30% på Cdon var jag tvungen att slå till! 

CB793A18-494D-425B-B32B-1822762083A8.thumb.jpeg.0614cc1f03a479bdaa1241a01f5ff1f1.jpeg01ED5932-5879-497B-84C8-BE9A71D5974B.thumb.jpeg.50917176a8766e20dcbd22702748bfc6.jpeg18264C28-4F9A-48B0-81EA-63D68EA504B7.thumb.jpeg.d9f32098b0118df1c18f96fc8e3686fe.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

19 timmar sedan, antepanteboy skrev:

Trots att jag har tillgång till både Netflix, HBO och Viaplay uppskattar jag fortfarande att köpa filmer ibland! Dessa klassiker(plus milstolpen inom svensk film) kommer bli en fröjd att titta igenom! Har tråkigt nog aldrig sett Gudfadern innan 😱. RDR2 har jag sett fram emot väldigt länge! När det var 30% på Cdon var jag tvungen att slå till!

Bra där!! Bluray är ett underskattat medium! Folk ser smidigheten i streaming men glömmer att varje enskild tjänst kostar över 1200 kronor om året, per styck, och då äger man inte ett skit när man väl avslutar heller. DVD är numera ett utskrattat medium för folk gick väl aldrig till bluray eftersom de spelarna var för dyra i mellanperioden av dvd och stream. Men köpta skivor är alltid köpta och bildkvaliteten är långt bättre än vad som sänds på tjänsterna. :)

Jag köper gärna konserter på bluray, det är ett fenomen inte många känner till tror jag. Fett värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...