Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Iskalla drycker är ganska överskattade ändå. De får gärna vara väl kylda, men är de fryskalla så blir de bara svårdruckna imo. Edit: Speciellt om det är en asvarm sommardag.

Kan hålla med lite, om det innehåller kolsyra, Men riktigt riktigt isande kallt vatten, inget kolsyrat utan vanligt vatten, en riktigt varm dag, såå gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iskalla drycker är ganska överskattade ändå. De får gärna vara väl kylda, men är de fryskalla så blir de bara svårdruckna imo. Edit: Speciellt om det är en asvarm sommardag.

Tycker det är det godaste som finns, iskall dryck, till något snacks. Jordnötsringar typ.

Annras är iskallt vatten efter man sprunigt eller gjort något annat det bästa som finns.

Eller vafan, äpplejuice på morgonen när man är helt jävla urtorkad i munnen. Gaaaaaaah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iskalla drycker är ganska överskattade ändå. De får gärna vara väl kylda, men är de fryskalla så blir de bara svårdruckna imo. Edit: Speciellt om det är en asvarm sommardag.

Iskall öl är rentav äckligt. Okej om man köper en platta billigaste tattaröl och vill dölja smaken. Men köper man någorlunda god öl så är den godare bara någon grad under rumstemperatur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iskall öl är rentav äckligt. Okej om man köper en platta billigaste tattaröl och vill dölja smaken. Men köper man någorlunda god öl så är den godare bara någon grad under rumstemperatur.

Enligt tillverkarna själva så ska den mesta ljusa lagern och andra lättare öler serveras vid 8-10 grader medan porter, stout och andra smakrikheter vid 10-12 eller däromkring. Nästan rumstempererad tror jag inte att jag föredrar någon öl att vara.

---

Jag skulle vilja hylla vår föreläsare/lektor i fysik Göran Manneberg för hans awesome undervisning. Sista föreläsningen i kursen idag vilket kändes lite tråkigt för han har varit så grym! Extremt smart och kunnig på sina områden och har samtidigt en god andel humor och vet verkligen hur man får sina åhörare intresserade. Han gjorde väldigt coola laserdemonstrationer.

post-1487-1235513853_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt tillverkarna själva så ska den mesta ljusa lagern och andra lättare öler serveras vid 8-10 grader medan porter, stout och andra smakrikheter vid 10-12 eller däromkring. Nästan rumstempererad tror jag inte att jag föredrar någon öl att vara.

Jag tycker vanlig ljus lager smakar för lite vid kylskåpstemeratur, 15 grader ungefär gillar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En iskall Grolsch en varm sommardag! > Samt att kolla lite fotboll på det

Nej, fy :wub:

--

Känslan av att åka 30/40 mil och veta att man inte behöver tänka på vad man ska göra när man känner för en pissepaus eller för den delen behöva oroa sig för förseningar som försvårar byten. ...ja, jag är glad att jag har körkort :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ta bilen en sommar dag, ner med rutorna och på med solbrillorna och ha nån bra musik på hög nivå och köra till något fint ställe och fotografera, härligt :wub:

Eller bara köra till stranden o bada eller något, men det är rätt skönt att "cruisa" en sommardag med fönstrena nere och musik, me like :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja hylla vår föreläsare/lektor i fysik Göran Manneberg för hans awesome undervisning. Sista föreläsningen i kursen idag vilket kändes lite tråkigt för han har varit så grym! Extremt smart och kunnig på sina områden och har samtidigt en god andel humor och vet verkligen hur man får sina åhörare intresserade. Han gjorde väldigt coola laserdemonstrationer.

Läste jag om honom i typ SvD för någon vecka sedan? *grubblande smiley*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska hylla någon, men inte bara någon utan Årets Forumit 2008.

Jag hyllar Axel Hammarbäck för att först och främst vara den som man främst kan beskriva som 'världens snällaste människa', eller varför inte 'världens största inspiratör'. Jag menar, hur många har inte blivit inspirerade av denna människa minst en gång? Med ett högt intellekt, humor som varierar så att alla kan skratta minst en gång och komplimanger som passar till alla situationer så kan vi nog konstatera att AngryAxel är en man som är värd att ge några (många) applåder.

Inte nog med det, Axel var även den som faktiskt fick mig att ta tag i mitt fotointresse och ge mig ut för att fota. Utan Axels bilddagbok på vänner listan så hade jag nog aldrig ens tänkt tanken att införskaffa mig en kamera. Han har även hjälpt mig utforska lite mer i mig själv rent artistiskt sett med konstruktiv kritik, som har fått mig att bli en bättre fotograf.

Jag är nog inte ensam om att säga: Tack Axel Hammarbäck - för du är en i miljonen!

(Jag tror det här kallas att rövslicka, men absolut inte menat som så!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska hylla någon, men inte bara någon utan Årets Forumit 2008.

Jag hyllar Axel Hammarbäck för att först och främst vara den som man främst kan beskriva som 'världens snällaste människa', eller varför inte 'världens största inspiratör'. Jag menar, hur många har inte blivit inspirerade av denna människa minst en gång? Med ett högt intellekt, humor som varierar så att alla kan skratta minst en gång och komplimanger som passar till alla situationer så kan vi nog konstatera att AngryAxel är en man som är värd att ge några (många) applåder.

Inte nog med det, Axel var även den som faktiskt fick mig att ta tag i mitt fotointresse och ge mig ut för att fota. Utan Axels bilddagbok på vänner listan så hade jag nog aldrig ens tänkt tanken att införskaffa mig en kamera. Han har även hjälpt mig utforska lite mer i mig själv rent artistiskt sett med konstruktiv kritik, som har fått mig att bli en bättre fotograf.

Jag är nog inte ensam om att säga: Tack Axel Hammarbäck - för du är en i miljonen!

(Jag tror det här kallas att rövslicka, men absolut inte menat som så!)

Wow, that bitch better be cryin! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...