Jump to content

Era första intryck?


VickeX
 Share

Recommended Posts

Du borde vara sur på Sony som inte köpte skiten., R* är ett företag som vill tjäna kosing.

Hur är TLAD egentligen?

Jag som många andra är en av dem som är lite smått besviken på GTAIV, förutom karaktären Niko Bellic som lätt är en av dem mest intressanta spelkaraktärer ever, men annars var GTAIV lite av en besvikelse. Tycker ni som spelat att TLAD är en värdig DLC som kommer få folk som mig att se GTAIV på ett nytt sätt?

Och är själva DLC inbyggt i GTAIV, alltså att dem nya vapnen och fordonen går att använda när amn separ det vanliga GTAIV (som Niko)

TLAD är fortfarande GTA IV, det är egentligen ingen större skillnad, om du inte gillade vanliga IV kommer du nog inte att gilla det här heller.

Men TLAD innehåller en ny story, ny musik, det är lättare att köra motorcykel, nya fordon och nya vapen. För 200 kronor är TLAD fantastiskt, men enligt mig kommer det absolut inte ändra din syn på GTA IV, det är fortfarande precis samma spel. Man kommer att få byta mellan GTA IV och TLAD när man spelar så dom nya sakerna kommer inte finnas när man spelar som Niko, det är bara den nya musiken i TLAD som kommer att finnas med i vanliga IV också. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TLAD är fortfarande GTA IV, det är egentligen ingen större skillnad, om du inte gillade vanliga IV kommer du nog inte att gilla det här heller.

Men TLAD innehåller en ny story, ny musik, det är lättare att köra motorcykel, nya fordon och nya vapen. För 200 kronor är TLAD fantastiskt, men enligt mig kommer det absolut inte ändra din syn på GTA IV, det är fortfarande precis samma spel. Man kommer att få byta mellan GTA IV och TLAD när man spelar så dom nya sakerna kommer inte finnas när man spelar som Niko, det är bara den nya musiken i TLAD som kommer att finnas med i vanliga IV också. :confused:

Så det kommer vara hemskt att åka motorcykel med Niko?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det kommer vara hemskt att åka motorcykel med Niko?

Lika "hemskt" som det är när du spelar utan att ha GTA IV: The Lost and Damned, ja.

Men jag förstår inte varför alla säger att det är så hemskt. Jag älskade motorcykelfysiken och styrningen / kontrollerna. Jag hade inga problem med de alls. Detsamma för bilarna. Allting bara kändes perfekt den första gången jag skulle styra taxin till Romans lägenhet. Det var bara så självklart allting. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lika "hemskt" som det är när du spelar utan att ha GTA IV: The Lost and Damned, ja.

Men jag förstår inte varför alla säger att det är så hemskt. Jag älskade motorcykelfysiken och styrningen / kontrollerna. Jag hade inga problem med de alls. Detsamma för bilarna. Allting bara kändes perfekt den första gången jag skulle styra taxin till Romans lägenhet. Det var bara så självklart allting. :)

Bilarna är ganska lätta att köra, men motorcyklarna har jag fått öva mycket på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag gillar bara inte att det ska vara såååå verkligt... det tog bort en stor del av GTA.

I want San Andreas II (GTA VI :D) :D

håller med. det fanns så himla mycket i san andreas som dom borde a haft med i IV. så som t.ex. eldkastare, alla jäkla kläder, stylingen och massa annat..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Fan jag vet inte vilken jag ska köpa, PS3 eller X-Box. Jag vill ha Lost and Damned men jag föredrar PS. Samtidigt är X-Box mycket billigare.

Finns det någon chans att det kommer till PS3? När LCS och VCS kom på PSP sa dom att det var exklusivt men båda kom senare till PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan jag vet inte vilken jag ska köpa, PS3 eller X-Box. Jag vill ha Lost and Damned men jag föredrar PS. Samtidigt är X-Box mycket billigare.

Finns det någon chans att det kommer till PS3? När LCS och VCS kom på PSP sa dom att det var exklusivt men båda kom senare till PS2.

Xboxen är billigare. TLAD är lätt värt de två hundra kronorna det kostar. Xboxen har enligt mig en skönare kontroller.

Chansen att TLAD kommer till PS3 är väldigt liten. Sony äger ju både PSP och Ps2 till skillnad från att Microsoft äger Xbox och inte Playstation. Det är en liten förklaring till hur VCS / LCS kunde komma till Ps2.

Xboxen kommer snart att få tillgång till en filmbutik där du kan köpa/hyra film 1080p och streama den direkt från xbox så att du slipper vänta på att ladda ner filmen. Dessutom så kommer tillgång till Twitter och Facebook på Xbox 360... Men om du föredrar Ps3an och har råd med den, och kollar vilka andra spel den har / kommer att få så borde du väl skaffa den... Dock så tror jag att Microsofts nya konsoll kommer att annonseras och komma mycket tidigare än Sonys nästa, och då kommer nästa "Xbox" komma långt innan nästa playstation. Och då kommer den antagligen då Ps3an börjar sälja bättre och gå bättre för den. Så jag tror att Microsoft har en stor fördel. Men ändå så tror jag att Playstation 3 kommer att "hålla längre" precis som Playstation 2. Det beror helt på vilka spel och möjligheter du vill ha. Det finns många bra spel till både Xbox och Playstation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xboxen kommer snart att få tillgång till en filmbutik där du kan köpa/hyra film 1080p och streama den direkt från xbox så att du slipper vänta på att ladda ner filmen. Dessutom så kommer tillgång till Twitter och Facebook på Xbox 360.

PS3an har också en filmhyrningstjänst, men den har inte kommit till Europa än.

Och både Twitter och Facebook kan man ju komma åt med PS3ans webbläsare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xboxen har enligt mig en skönare kontroller.

Själv kan jag inte hålla i den, jag förstår knappt hur man dessutom kan tycka den är skönare. Sixaxis/DS3 faller precis naturligt i handen och triggerknapparna kan man ta med ett lätt tryck på innersta leden av långfingrarna. På Xbox är det skvatt omöjligt för mig nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...