Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Mm, ofta att man ser grabbarna från The Lost dra iväg till Arizona, kliva av sina choppers och rida iväg på hästar mot solnedgången :)

Det kommer nog bli en annan känsla när man kör RDR :). Istället för en snubbe med öststatsbrytning i en av världens största städer så får man spela som en badass-fullblodsamerikan som rider mot solnedgången ute på prärien :P

badass-fullblodsamerikan = Johnny Klebitz

rider mot solnedgången ute på prärien = kör mot solnedgågnen ute på motorvägen

... du måste se sambanden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

badass-fullblodsamerikan = Johnny Klebitz

rider mot solnedgången ute på prärien = kör mot solnedgågnen ute på motorvägen

... du måste se sambanden!

Haha! Nu när du säger det så! Men det är endå skillnad på vilda västerns cowboys och New Yorks motorcykelknuttar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Episkt var bara förnamnet. Hur ska man nu kunna sova innan man fått spela det här?

Sömnpiller är enda lösningen!

Håller helt med dig om att ordet "epic" inte riktigt räcker till. Jag ska vara helt ärlig nu: Jag tror att RDR har potential att bli ett av världens bästa spel, någonsin.

MAJOR EDIT: Rockstar Games har uppdaterat RDR sidan BIG TIME! Massor av nya bilder! Massor av features! Kolla tex en tredjedel av kartan!!!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow. Inte litet, precis. Och kända ställen från Westernfilmer som Rio Bravo! :)

Yup! Spelet kommer bli som en enda stor grym westernfilm! Vet faktiskt inte hur jag ska palla vänta till april! Skulle på blodigt allvar kunna tänka mig att bryta mig in hos R* och sno en kopia redan nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ursäkta, men jag går och dör av epicness nu...

TITTA PÅ DEN STORSLAGNA NATUREN!!!!!

MAN KAN TILL OCH MED LÄSA TIDNINGAR OCH SITTA NER VID ÖPPNA ELDAR OCH LYSSNA PÅ NYHETER!!!!

Jag tror det är världens bästa spel vi tittar på, i alla fall ett av dom! :)

Måste boka!

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

herrejävlar ändå. Att det inte snackas mer om detta spel. Det är ju enormt?

Tycker det förtjänar en egen sektion där uppe bland GTAspelen. Det är ju ändå GTA i Western miljö!

Där fanns tidigare ett forum för GTA-liknande spel där alla de spelen hade en egen tavla men den har tagits bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Önskar att jag kunde göra samma sak, men jag vet att jag inte kommer ha råd ens i april maj :)

Nej, egentligen inte jag heller, måste nog försöka tjäna lite extra, måste ha det här på release dagen. Jag kommer kanske att ångra det här senare, men det ser ju ut att vara bättre än GTA IV!

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

herrejävlar ändå. Att det inte snackas mer om detta spel. Det är ju enormt?

Precis det där har jag gått omkring och tänkt varje dag i flera månader nu. Varför hypas det inte? Tråden ligger alltid orörd om ingen kommer med en ny video eller ny info. Ingen disskussion, inga "jag-hoppas-att-man-kan" inlägg, ingen HYPE!

Simon: Du kommer inte ångra att du sa sådär! Det ser tusen gånger bättre ut än IV!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också att det verkar sjukt bra. Verkar superhärligt att rida runt och utforska världen. Synd bara att jag inte kommer/orkar ha tid att spela det bara.

Tror ni att det kommer vara första-person när man sitter på hästryggen? Det hoppas jag att det är, så att man får extra hästkänsla :) Tyckte det var jäkligt nice i Call of Juarez, när man satt och guppade fram.

Titta här så förstår ni vad jag menar(fast jag har bara spelat första spelet): http://www.fz.se/filmer/20090622/call-of-j...d-ride-trailer/ Verkar ganska likt RDR förresten! (eller tvärt om)

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också att det verkar sjukt bra. Verkar superhärligt att rida runt och utforska världen. Synd bara att jag inte kommer/orkar ha tid att spela det bara.

Tror ni att det kommer vara första-person när man sitter på hästryggen? Det hoppas jag att det är, så att man får extra hästkänsla :) Tyckte det var jäkligt nice i Call of Juarez, när man satt och guppade fram.

Titta här så förstår ni vad jag menar(fast jag har bara spelat första spelet): http://www.fz.se/filmer/20090622/call-of-j...d-ride-trailer/ Verkar ganska likt RDR förresten! (eller tvärt om)

Om du gillade Call of Juarez borde du verkligen spela uppföljaren Call of Juarez: Bound in Blood. Oerhört fängslande story.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...