Jump to content

Folk som kör åt fel håll


Mr Mister
 Share

Recommended Posts

Detta är väl något av det mest störande när man kör race online. Folk som kör åt fel håll för att sedan försöka krascha i de som kör åt rätt håll. Till råga på eländet kan man ibland höra dem skratta i headsetet. Jag brukar alltid gå in på "Player Review" (Xbox 360), sedan "Avoid this player" och rapportera dem för osportsligt beteende. Min fråga är om detta verkligen gör någon nytta? Om en spelare får tillräckligt många rapporteringar, bannas han då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du använder väl också "File complaint"?

Allt beror på vad man rapporterar han för. Te.x

otrevligt prat eller käftig = Mic bann, kan inte använda micen i spel tills vidare. (oftas en vecka)

Gör fel i spel (kör i fel riktning) = Bann från spela online. Men har inte hört om någon perm bann för detta.

fuskar = Perm bann tills kontot låses upp igen.

Källa: Kompisar på Xbox LIVE.

OBS, nytt system tydligen

Select one of the following general reasons for filing the complaint:

Profile The players gamertag, personal picture, or personal information contains inappropriate material.

Text and Voice Communications The player used vulgar, hateful, harassing, or threatening language in voice or text communication.

Video Communications The player was vulgar, hateful, harassing, or threatening in video communications.

Tampering The player tampered with a game, a console, Xbox LIVE, or the feedback system.

Ny Källa

Hur det är med dessa vet jag inte :mellow:

Men avoidplayer borde hindra dig från att joina ett spel med honom i.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det går åt helvete för mig i race (Om det är GTA Race) så brukar jag försöka sabba för dom andra för att gynna mig själv. Det är ju liksom det som är lite charmen med GTA Race. Förstår dock att det kan vara frustrerande, har själv råkat ur för det. Särskilt om det är normalt Race. Men i GTA Race känns det lite som att alla medel är tillåtna iochmed alla vapen som finns och så!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det går åt helvete för mig i race (Om det är GTA Race) så brukar jag försöka sabba för dom andra för att gynna mig själv. Det är ju liksom det som är lite charmen med GTA Race. Förstår dock att det kan vara frustrerande, har själv råkat ur för det. Särskilt om det är normalt Race. Men i GTA Race känns det lite som att alla medel är tillåtna iochmed alla vapen som finns och så!

GTA-Race är ju meningen att de ska vara fulla av kaos och jävelskap :) Vanliga race handlar däremot om skills, och då är det lågt att byta håll. Lite ovänskapliga prejningar är däremot bara lite småosportsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...