Jump to content

LEK: EPYC


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skickat till Bebben

Hmm, när man ritar, behöver men rita eller kan man ta bilder från internet? För det tog ett litet tag att rita det här.

Alltså, det är inte förbjudet att ta bilder från internet men, som Tweak skrev, är det roligare om man ritar.

Förstår att det tog tid eftersom du gjorde en ganska detaljerad bild. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Tweak skriven "En båt krockar med en elefant" till dig, så ritar du "En båt krockar med en elefant" och skickar bilden till näste person. Näste person skriver sedan en text enligt bilden och skickar vidare till personen efter.

Text enligt bild

Bild enligt text

Text enligt bild

Bild enligt text

Och så vidare.

Jag vill vara med.

Borde räcka för att förstå, eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå en text enligt bilden?

Menar du att det blir som ett rykte? Som i Festisreklamerna. Man ska i slutet se hur bilden blivit?

Jack is a fast lizard blir

I'm free and i'm festis, på något konstigt sätt.

Så alla ska säga och rita samma sak? Fast det kan ju iofs inte ändra hur nästa person gör bilden. Mao, jag förstår fortfarande inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå en text enligt bilden?

Menar du att det blir som ett rykte? Som i Festisreklamerna. Man ska i slutet se hur bilden blivit?

Jack is a fast lizard blir

I'm free and i'm festis, på något konstigt sätt.

Så alla ska säga och rita samma sak? Fast det kan ju iofs inte ändra hur nästa person gör bilden. Mao, jag förstår fortfarande inte.

~_~

Exempel:

1. Du börjar, och hittar på rubriken "Snögubbe på toaletten" och skickar sedan den rubriken till mig.

2. Jag ritar en snögubbe som står och pissar och skickar till Tweak. Emellertid ritar jag inte 100% och toaletten ser mer ut som en bastu.

3. Tweak får bara min bild och känner inte till dess rubrik. Hans uppgift är nu att hitta på en rubrik till bilden. Han skickar sedan rubriken "Snögubbe spelar ett spratt på bastun" till kobbe.

4. kobbe får rubriken, och ritar sedan en snögubbe som blottar sig inne på en bastu. kobbe ritar emellertid helt åt helvete och man förstår ingenting av bilden. kobbe skickar bilden till Blaque.

5. Blaque kommer tillbaka efter tre års inaktivitet, och försöker att hitta på en lämplig rubrik till den förvirrande bilden. Han väljer "Tjockis säljer sin kropp" och skickar vidare detta till nästa person som då ska rita en tjockis som säljer sin kropp.

Random namedropping där.

En deltagare kommer alltså att få antingen en rubrik eller en bild, får du en bild ska du hitta på en rubrik till den och får du en rubrik ska du rita en lämplig bild till den. Eftersom alla inte ritar perfekt och allas huvud fungerar olika kommer originalrubriken att förändras efter lekens gång, som viskleken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni övriga som vill vara med får vänta tills nästa omgång.

~_~

Exempel:

1. Du börjar, och hittar på rubriken "Snögubbe på toaletten" och skickar sedan den rubriken till mig.

2. Jag ritar en snögubbe som står och pissar och skickar till Tweak. Emellertid ritar jag inte 100% och toaletten ser mer ut som en bastu.

3. Tweak får bara min bild och känner inte till dess rubrik. Hans uppgift är nu att hitta på en rubrik till bilden. Han skickar sedan rubriken "Snögubbe spelar ett spratt på bastun" till kobbe.

4. kobbe får rubriken, och ritar sedan en snögubbe som blottar sig inne på en bastu. kobbe ritar emellertid helt åt helvete och man förstår ingenting av bilden. kobbe skickar bilden till Blaque.

5. Blaque kommer tillbaka efter tre års inaktivitet, och försöker att hitta på en lämplig rubrik till den förvirrande bilden. Han väljer "Tjockis säljer sin kropp" och skickar vidare detta till nästa person som då ska rita en tjockis som säljer sin kropp.

lgh209_994062_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...