Jump to content

LEK: EPYC


Umberto
 Share

Recommended Posts

Morning ladies and ladies, jag tänkte testa en ny lek som på engelska går under det mycket vackra namnet "Eat poop, you cat", en blandning av viskleken och pictionary. Det önskades ju "djupare" lekar och denna är väl inte jättedjup men iallafall lite djupare än "Gissa bilden" och liknande.

Det går till så här:

1. Folk anmäler sig som deltagare och det skapas en deltagarlista (minst ca 10 deltagare är önskvärt)

2. Spelledaren hittar på en rubrik/text (ju konstigare desto bättre) som skickas (mha PM) till nästa person på listan.

3. Den personen gör en bild enligt texten (t.ex. i Paint) och PMar därefter sin bild till nästa person på listan (och till spelledaren).

4. Den personen skriver en ny rubrik/bildtext, enligt bilden, som han sedan skickar till nästa person på listan (och till spelledaren).

3+4. Skriv dessutom gärna i tråden när du skickar, ex:

Skickat till Funnylin.

5. Steg 3 och 4 upprepas till deltagarlistans slut.

6. Spelledaren postar hela "kedjan" i tråden.

7. Lulz!

-Man måste inte vara konstnärligt begåvad för att delta

-Man får inte använda text i bilderna

-Att begära förklaringar på vad andras bilder föreställer är givetvis förbjudet

EXEMPEL

Moar.

Moar moar.

Much like the telephone game, this game is about starting with one idea, and through sharing it between several people in a chain, mutating it into a completely new idea. Comparisons between the initial and final sentences are often humorous, as well as comparing two consecutive sentences or two consecutive illustrations.

Because changing the idea is somewhat the goal of the game, creativity is a good thing. Putting a little spin on your sentence or using some artistic license on your illustration will cause a more desirable end result. People with poor drawing skills automatically achieve this desired confusion. In the same way, bad handwriting can lead to humorous changes of meaning, especially if the group's rules forbid asking for clarification.

Apply today!

  • Deltagare: (ROND 4)
    (Umberto)
    1. Flaskan
    2. Pixiegnom
    3. Siana
    4. AngryAxel
    5. kicken
    6. Renard
    7. eXotic
    8. Marquis
    9. The Dude
    10. saffecool
    11. kobbe
    12. xstreem

cat-facts_1059526_0.jpg (Irrelevant men obligatorisk bild på en katt.)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I'm in! :)

4. Den personen skriver en ny rubrik/bildtext, enligt bilden, som han sedan skickar till nästa person på listan (och till spelledaren).

Vi säger att Tweak skriver texten "En båt krockar med en elefant" till mig, och så ritar jag den. Då ska ju jag skicka en ny text till nästa person i listan. Måste den nya texten (som jag skickar) ha något med bilden som jag ritade att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I'm in! :)

Vi säger att Tweak skriver texten "En båt krockar med en elefant" till mig, och så ritar jag den. Då ska ju jag skicka en ny text till nästa person i listan. Måste den nya texten (som jag skickar) ha något med bilden som jag ritade att göra?

Om Tweak skriven "En båt krockar med en elefant" till dig, så ritar du "En båt krockar med en elefant" och skickar bilden till näste person. Näste person skriver sedan en text enligt bilden och skickar vidare till personen efter.

Text enligt bild

Bild enligt text

Text enligt bild

Bild enligt text

Och så vidare.

Jag vill vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Tweak skriven "En båt krockar med en elefant" till dig, så ritar du "En båt krockar med en elefant" och skickar bilden till näste person. Näste person skriver sedan en text enligt bilden och skickar vidare till personen efter.

Text enligt bild

Bild enligt text

Text enligt bild

Bild enligt text

Och så vidare.

Jag vill vara med.

Bra då har jag förstått korrekt rätt!

Jag vill vara med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RavenE, kan du bekräfta att du förstått leken? Så det inte blir helfel och vi märker det i slutet.

Listan ser ut såhär:

*Umberto

*Du

*Jag

*yo.yo

Umberto skickar en text till dig. Du gör en bild baserat på texten och skickar till mig. Jag kollar på bilden, och skriver vad jag ser. Jag skickar texten till yo.yo som i sin tur gör en bild utav det.

Yes?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Listan ser ut såhär:

*Umberto

*Du

*Jag

*yo.yo

Umberto skickar en text till dig. Du gör en bild baserat på texten och skickar till mig. Jag kollar på bilden, och skriver vad jag ser. Jag skickar texten till yo.yo som i sin tur gör en bild utav det.

Yes?

Yes. Listordningen har dock slumpats om (mha random.org):

  • (Umberto)
  • Maimstream
  • Xazzi
  • kobbe
  • Bebben
  • AngryAxel
  • Joe Dirt
  • RavenE
  • Marquis
  • Tweak
  • Siana
  • Plaisir
  • yo.yo


    Nu kör vi!

    Kom ihåg att:

    • Alltid PMa personen som finns efter dig på listan OCH mig (bara att skriva Umberto i carbon-copy-rutan)
    • Skriv gärna i tråden när du har skickat ditt PM så att folk har ett hum om när det blir deras tur.
    • Ditt PM ska inte innehålla något annat än en bild eller en rad text.
    • Den som är sist (yo.yo) skickar till mig.

    edit: Skickat till Maim.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...