Jump to content

Precis fått IV samt Xbox360 pro.


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Ja, som titeln säger. Fick både IV och ett 360 pro (60 GB's varianten.) i julklapp. Kört IV i kanske 45 minuter helt felfritt.

Men det är inte kul att köra när man ständigt är orolig att konsolen ska frysa, för att vid nästa uppstart visa RROD.

Så frågor:

Garantin, är den liksom med automatiskt i 3 år? Eller är det nåt man måste köpa till?

Har 360 i en hylla av trä, ca. 5 Cm från väggen, och ca. 10 cm över den sitter en annan hylla. Hur stor risk är det att den får RROD där? Jag hade tänkt sätta en bordsfläkt bredvid den, som kommer blåsa bort luften som finns bakom den, kommer detta hjälpa något?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, som titeln säger. Fick både IV och ett 360 pro (60 GB's varianten.) i julklapp. Kört IV i kanske 45 minuter helt felfritt.

Men det är inte kul att köra när man ständigt är orolig att konsolen ska frysa, för att vid nästa uppstart visa RROD.

Så frågor:

Garantin, är den liksom med automatiskt i 3 år? Eller är det nåt man måste köpa till?

Har 360 i en hylla av trä, ca. 5 Cm från väggen, och ca. 10 cm över den sitter en annan hylla. Hur stor risk är det att den får RROD där? Jag hade tänkt sätta en bordsfläkt bredvid den, som kommer blåsa bort luften som finns bakom den, kommer detta hjälpa något?

Tacksam för svar.

Grattis!

Garantin täcker automatiskt i 3 år och du behöver inte oroa dig.

Det finns inget du kan göra riktigt för att FÖRHINDRA RROD, men håll alla de luft hål fira så den kan kylas.

En bordfläkt behövs inte och hjälper inte då luften bara stiger (varmluft :) )

Men du borde ha en av dom nyare Xboxarna så du har dom nyare delarna som inte får RROD.

Jaja, God jul och lycka till!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Garantin täcker automatiskt i 3 år och du behöver inte oroa dig.

Det finns inget du kan göra riktigt för att FÖRHINDRA RROD, men håll alla de luft hål fira så den kan kylas.

En bordfläkt behövs inte och hjälper inte då luften bara stiger (varmluft :) )

Men du borde ha en av dom nyare Xboxarna så du har dom hyare delarna som inte får RODD.

Jaja, God jul och lycka till!

Tack detsamma. :D

Och om jag inte är helt ute och cyklar så byggdes min konsol runt September. ( Lego Indiana Jones och Kungfu panda följde med, köpte till FIFA09 för 200, och ja, jag fick det i julklapp, men jag visste vad jag skulle få, då jag bytte bort mitt gamla PS2 samt 2 spel, och fick då pro versionen för 1100 kr inne på GameStop.)

Och ja, jag kände mig lite småful när jag kom på att varmluft stiger. Så därför kom jag på en annan idé, eftersom mitt rum är relativt litet, och kallluft ju sjunker, kan jag inte bara stänga min dörr, och låta fönstret stå lite öppet? 360't står nämligen nästan precis nere vid golvet, så då borde den ju fullkomligt bada i kall luft som den svalka sig i?

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns snarare som att du kommer råka kasta ut den från fönstret isåfall.

Med det menar jag, det låter som att du är väldigt medveten om att vara försiktig med den, se till att utrymme runtom, inte flytta den med en skiva i konsolen osv. Mer än så kan du egentligen inte göra, dessutom har du en relativt ny version också vilket minskar chanserna ytterligare. Och om nu olyckan skulle vara framme vore det inte på något sätt "framkallat" av dig, och garantin täcker det ju gott och väl så länge det inte händer om 3½ år.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns snarare som att du kommer råka kasta ut den från fönstret isåfall.

Med det menar jag, det låter som att du är väldigt medveten om att vara försiktig med den, se till att utrymme runtom, inte flytta den med en skiva i konsolen osv. Mer än så kan du egentligen inte göra, dessutom har du en relativt ny version också vilket minskar chanserna ytterligare. Och om nu olyckan skulle vara framme vore det inte på något sätt "framkallat" av dig, och garantin täcker det ju gott och väl så länge det inte händer om 3½ år.. :)

Flytta runt den medans den kör? Nej, det lärde jag mig the hard way med min PS2:a. Satt och körde SA, och fick nån konstig spasm i benet, vilket gjorde att jag råkade sparka till den. Hörde ett dovt skrap, och det kom upp ett meddelande om att skivan inte kunde läsas, tog ut skivan för att se en ca. 3 mm. djup repa i den. :D . Var inte särskilt skoj.

Och utrymme runt om har jag gott om, förutom mot väggen då. Men i sidorna är det flera meters tommrum.

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nu undrar jag en annan sak.

Har jag en Falcon eller ej?

Läst runt lite och sett att om det står "175W" på kartongen har du Falcon.

Tyvärr står inget sånt på min kartong.

Glodde däremot på nätaggregatet, där det under output stod "175W" Och under input stod det "63 Hz."

Betyder detta Falcon eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nu undrar jag en annan sak.

Har jag en Falcon eller ej?

Läst runt lite och sett att om det står "175W" på kartongen har du Falcon.

Tyvärr står inget sånt på min kartong.

Glodde däremot på nätaggregatet, där det under output stod "175W" Och under input stod det "63 Hz."

Betyder detta Falcon eller ej?

Skall inte du har lite nyare? :)

Jasper?

Oh, glömde du sa att dom köpte den för länge sedan.

klick

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skall inte du har lite nyare? :D

Jasper?

Oh, glömde du sa att dom köpte den för länge sedan.

klick

Länge sen? Njaaa... Var en vecka sen kanske. (Däremot BYGGDES den för nån månad sen.)

Och den där sidan blev jag förbannat förvirrad på.

Power consumption och power supply bla bla.. Vilket är vilket? Power supply grejen antar jag är det som står på nätagget. Om det är som jag tror har jag Falcon, då jag har HDMI uttag, samt står det 175W på nätagget.

Om det däremot är power consumption grejen som står på agget, är jag faxxed, för då är det en Zephyr jag har. :)

Jävligt förvirrande.

Meh, jag kan med 90% säkerhet anta att jag har en Falcon, då konsolen efter 2 timmars IV lirande inte är mer än ljummen på baksidan.

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*RROD

Det är Red Ring of Death. Nån form av händelse när ens Xbox crashar...tror jag :mf_doof:

Ja, den blir överhettad och processorn crashar.

(Samtidigt som den lysande gröna ringen på framsidan istället börjar blinka rött med 3 lampor.)

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den blir överhettad och processorn crashar.

(Samtidigt som den lysande gröna ringen på framsidan istället börjar blinka rött med 3 lampor.)

Precis, 3 lampor. Jag har alltid stört mig på alla som säger (ja, han som kom på att kalla det rrod) ring.

Borde i sådanna fall vara 3 red quarters of a ring of death

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...