Jump to content

Tips på roliga saker att göra!


NickePicke
 Share

Recommended Posts

  • 8 months later...
Var finns

Italienska maffian

och andra

"gäng"

?

Lite olika ställen runt om i staden. Checka speciella ställen som t.ex Chinatown, där hänger ju triads och där kan du få syn på deras "gängbilar". Bilar som de oftast kör då alltså.

Anywho. Jag älskar att hoppa omkring med båtar. Speciellt Tropic. Kommer du i rätt takt med vågorna och tajmar framåtlutning och bakåtlutning (ja, man kan alltså ändra vikten på båten, som du kan göra på motorcykel för att göra en wheelie t.ex) rätt så kan du få den att flippa upp och ner. Det är sköj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag brukar låtsas att Niko är en seriemördare och smyga runt i gränder med kniven framme och leta efter någon som är ensam och döda honom och sen gå iväg helt lugnt. Väldigt kul att smyga runt så.

Annan sak är att gå in på sjukhuset och ställa sig vid dörren och skjuta ihjäl alla där inne, stor massaker.

Brukar oftast bara skjuta ihjäl några, vänta tills polisen kommer skjuta ihjäl dom första som kommer så man får tre stjärnor och sen fly i en bil med polisen efter sig, älskar att skjuta när man sitter i bilen, meja ner fotgängare som springer i panik över vägen, forcera roadblocks och så. En sak som skulle vara jäääävligt kul skulle vara ifall man kunde ringa in ett par polare typ Packie och Little Jacob och sen råna nåt ställe och fly, som uppdraget när man rånar banken, det är sjukt kul.

Annars brukar jag underhålla mig med molotov cocktails, sniping, swingset glitch, självmord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Köra på PCJ600 och stegra sicksack mellan bilar:D Eller ha massa poliser efter mig och sedan försöka bli av med dem.

Eller ta ner lastbilar så brutalt som möjligt.

Eller Leta efter en "Dukes 450" med kompressor och bakrutespoiler helst svart sen bara irritera folk med däck rök...

Redigerad av qenzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
jag skulle aldrig kunna gå tillbaka från GTA IV till San Andreas och spela det seriöst. Helt värdelös känsla på bilarna och allt känns bara helt fuckat, men oj vilka fina minnen man hade med det spelet när det inte fanns något bättre. :mf_doof:

Bilfysiken i IV suger ju också..! Det är inte körningen som gör ett GTA, det är atmosfären. :P Jag sölade nyligen igenom SA, helt underbart bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilfysiken i IV suger ju också..! Det är inte körningen som gör ett GTA, det är atmosfären. :mf_doof: Jag sölade nyligen igenom SA, helt underbart bra!

Jag håller inte riktigt med där... Jag hade inte spelat GTA IV på två månader när Cheeesybean ville ha IV-polare och jag ställde upp. Faktiskt så älskar jag svårigheten med att ta kurvor i idiotfart och där en riktigt bra spinn på fram/bakhjulen sätter en precis i rätt riktning.

Det känns lite som när jag tar kurvor med cykeln, senast idag låste jag bakhjulet i en 20 meter lång kontrollerad tvärnit (edit: vi har nysnö här) och gled över i en 90-graderssväng på övergångsstället med en spinn på bakhjulet som satte mig i precis rätt fas. Samma sak som när man ska ta 90-graderssvängar i GTA IV från en hastighet på 150 km/h. :P

GTA 1 kommer nog alltid ha bäst fysik, sen kommer GTA2, sen kommer GTA IV och så kommer resten. Sist kommer antagligen GTA VCS där bilarna välter för minsta lilla. Eller nej, förstås, det finns ju alltid GTA: Advance som är alldeles förskräckligt dåligt.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte riktigt med där... Jag hade inte spelat GTA IV på två månader när Cheeesybean ville ha IV-polare och jag ställde upp. Faktiskt så älskar jag svårigheten med att ta kurvor i idiotfart och där en riktigt bra spinn på fram/bakhjulen sätter en precis i rätt riktning.

Det känns lite som när jag tar kurvor med cykeln, senast idag låste jag bakhjulet i en 20 meter lång kontrollerad tvärnit (edit: vi har nysnö här) och gled över i en 90-graderssväng på övergångsstället med en spinn på bakhjulet som satte mig i precis rätt fas. Samma sak som när man ska ta 90-graderssvängar i GTA IV från en hastighet på 150 km/h. :mf_doof:

GTA 1 kommer nog alltid ha bäst fysik, sen kommer GTA2, sen kommer GTA IV och så kommer resten. Sist kommer antagligen GTA VCS där bilarna välter för minsta lilla. Eller nej, förstås, det finns ju alltid GTA: Advance som är alldeles förskräckligt dåligt.

Alltså, jag gillade det lite mer arkadlika körläget i dom tidigare spelen, när man kan köra på och ändå ta kurvorna. Ändå tycker jag att IVs körläge är bra, och det smälter in bra med spelets realism! Men det jag menade är att det har sina brister det också, handbromsen tar konstigt, dämpningen är orealistiskt mjuk, även på låga sportbilar och man kan nästan inte göra en mjuk start med dom piggare bilarna. :P Gillar det dock ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag gillade det lite mer arkadlika körläget i dom tidigare spelen, när man kan köra på och ändå ta kurvorna. Ändå tycker jag att IVs körläge är bra, och det smälter in bra med spelets realism! Men det jag menade är att det har sina brister det också, handbromsen tar konstigt, dämpningen är orealistiskt mjuk, även på låga sportbilar och man kan nästan inte göra en mjuk start med dom piggare bilarna. :mf_doof: Gillar det dock ändå.

Inte på PC, kanske, men med konsolversionerna gasar man med analoga triggers vilket gör att man kan "gasa lite" och "gasa mycket" helt stegfritt. Jag använder det till och med för att växla med, genom att för varje växel mjukt trycka ned gasen tills den gått upp i varv, då jag släpper och börjar om. Det märks inte jättestor skillnad på slöare bilar men Infernus är helt okontrollerbar om man börjar på nollhastighet och ska upp till toppfart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Glider jag förbi en lång trappa brukar jag stanna och tålmodigt invänta offer att putta ner.

Ser jag en scooter brukar jag se hur många stjärnor jag kan uppnå medans jag kör den.

Hittar jag en motorcykel brukar jag maxa den och krocka med något fast föremål och se hur långt jag flyger.

Fuska genom att spawna fordon när jag på höga hustak och köra ner.

Spelar jag online förråder jag 'vänner' som sitter i samma fordon och dumpar dem i närmsta stup/hav. Eller bailar helikoptern dem sitter , ju fler i fordonet desto roligare.

Mosa fotgängare i en kvart är aldrig tråkigt.

Köra snabbt och snyggt i trafik med sportbil.

Favoritbil i polisjakt är Bilista Compact.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Jag brukar ta en stor lastbil och krossa stackare i bilar mot en vägg. Brukar också reta alla fetton. Typ, smälla till dom någon gång så att dom blir riktigt förbannade sen dra fram pistolen och skjuta dom i benen. När dom försöker krypa iväg, drar jag fram baseballracket och slår ihjäl dom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...