Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Min Discover Weekly var riktigt bra! Gillade många av dem. Jag gillar att det ibland kastas in några låtar som är liiite utanför min genre, det får mig att pröva nytt och jag har hittat lite musik jag inte visste jag gillade.

För någon vecka sedan fick jag en rekommendation på en norsk låt. På något vis fastnade den på mitt huvud och jag spelade sönder den. Nu har jag fått nya rekommendationer på norska låtar. Vad har jag gjort?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För någon vecka sedan fick jag en rekommendation på en norsk låt. På något vis fastnade den på mitt huvud och jag spelade sönder den. Nu har jag fått nya rekommendationer på norska låtar. Vad har jag gjort?!

Var glad att din dotter vägrar lyssna på något annat än barnsånger och Electric Banana Band, mina veckans tips är verkligen inget att hänga i granen..:unsure:

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska spännande lista, aldrig förstått att den vad personlig, utan trodde det var mer 'Hey, ta ett tips, mr. Avarage Joe. Ganska spännande innehåll.. Men 5-6 spännande träffar slås ut av två frågor..

Vad i hela friden har jag lyssnat på som kan kopplas till Lena Philipsson?

Varför skulle någon sansad person vilja lyssna på Lena Philipsson?

 

som tur är så får dottern lyssna mest från youtube (för att dansa till musikvideor slår allt), annars hade jag nog fått nöja mig med koreansk satirdunk..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jaha, nu är året snart slut och Spotify har återigen gjort en webb-baserad sida där man kan se vilken ens första låt var, mest lyssnade artister och album också vidare.

 

Min mest lyssnade Artist var The weeknd och Drake's "If you're reading this it's too late" var mitt mest lyssnade album. Totalt hade jag 130k minuter lyssnade, dvs 90 dagar ungefär, hela 20% mera än 2014. Jag lyssnade på totalt 3087 (Än så länge iaf) artister, ~500 mera ifjol och ungefär 7000 låtar, hela 1500 låtar mera än ifjol!

 

Ni kan använda hemsidan här

https://yearinmusic.spotify.com/sv-SE/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vilken rysning jag fick när jag bläddrade igenom årstiderna. Spotify visade exakt den musik som jag förknippar med tiderna på året. Inte så konstigt visserligen då de har statistiken, men det är alltid häftigt att få sin minnesbild bekräftad.

Min sommar var väldigt ovanlig musikmässigt då den var otroligt influerad av Bråvalla, men vad mycket skojigt nytt material jag hittat tack vare det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Coldplay's nya album finns ute på Spotify just nu, jag gillar det!'

 

Nu finns Pusha T's nya album ute på Spotify också, det heter King Push - Darkest Before Dawn: The Prelude.

Väldigt bra album tbh, älskar M.P.A än så länge men ska lyssna mera!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...